{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

hoppe op problematikken {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg vil høre om nogen har haft gode erfaringer med at vænne hunde af med at hoppe op ad gæster ved ignorering???....
Vores tæve hopper ikke normalt op ad os, når vi kommer hjem, men ALTID op ad gæster. Vi har hørt om mange metoder, men det er ikke alle jeg har lyst til at praktisere overfor min hund.... men synes nu ideen med at få gæster til at ignorere hende, når hun hopper op kunne være en mulighed...
Men hvor ofte skal man have gæster til at komme, altså i løbet af ugen, for at få gode resultater?? og hvis andre skulle have gode ideer, så vil jeg også gerne høre dem....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hoppe op problematikken
  • #1   3. maj 2010 jeg ved ik om du har set victoria stillwell, men hun lærer hunden at sidde og blive og hvis den rejser sig går gæsten ud igen og igen indtil gæsten kan gå forbi hundene og fx sætte sig i sofaen(når folk kommer på besøg) jeg fik lært luftehunden at hoppe op og der valgte jeg at sætte mig ned når jeg kom og kæle hende og hvis hun fx prøvede på at give kys så skubbede jeg hende lidt væk men fortsatte med at kæle, nu laver hun kun antræk til at hoppe op men gør det i sjælnde tilfælde.
    håber det var til lidt hjælp

• #2   3. maj 2010 Jeg følger lige med her.

For har prøvet det med at folk ignorere hende, men det fatter hun ikke og hopper bare op af ryggen af dem istedet. Har osse prøvet det med at hun skal sidde. Men så skal jeg ha et fast tag i hende, for man taler for døve øre når hun skal sidde. Og når folk så er kommet ind så får de bare turen der istedet....

• #3   3. maj 2010 Jeg bruger klikkeren kombineret med NUL KONTAKT...

Basse er MEGET glad og kontaktsyg..

Når gæster kommer ind, skal folk ignorere hende 100 %. Det er ikke blot at undgå hilsen, fjern også armene, kig væk, hav helt lukket kropssprog.
    Når Basse så er rolig, og har alle 4 poter på gulvet klikker jeg, og hun får "klap" som belønning. Normalt belønner jeg med godbidder, men i den situation belønner jeg med kontakt.
    I starten er det mig der lige aer hende kort efter klikket, men når hun slapper mere af, er det gæsten der giver et kort ae. Sådan gør vi til hun er helt rolig og ikke er fokuseret på gæsten.. Derefter ignoreres hun fortsat, for hvis min gæst lige efter det sætter sig ned og snakker med hende kører hun op..
    Folk vil som regel gerne snakke med hende, og så udstyrer jeg dem med godbidder, for så sidder hun så pænt og venter på at få dem..
    Når vi så er heeelt færdige med at sige hej og snakke, sender jeg hende hen og lægge sig et sted...

• #4   3. maj 2010 Den vil jeg huske!...

• #5   4. maj 2010 Jo jeg har godtnok fuldt med i victoria stillwells programmer, men godtnok ikke huske at have set et program med hunde, der hopper op.. Det afsnit er jeg nok gået klip af; (måske man skulle se om, man kan finde det....
    Anja: det med klikkeren lyder spændende....
    Suzy: sige NEJ virker ikke ved hende, når der først kommer gæster, så er hun helt væk... Hun er meget kontaktsøgende overfor mennesker.

Kommentér på:
hoppe op problematikken

Annonce