{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lærer i hunden tegnesprog?
  • #1   21. apr 2010 Okay..:) Syntes det meget rart at lære dem allerede fra hvalp af.. Og vores kan indtil videre sit når hun ikk er alt for aktiv, og læg hvis man peger på gulvet.. smiley

• #2   21. apr 2010 Jeg forsøger at lære Milo det smiley
    Men regner da med at han bliver helt skarp til det. De siger jo at hunden nemmere kan forstå kropssprog end stemme.

• #4   21. apr 2010 Hvilket tegn giver i så for de skal Sætte sig?

• #6   21. apr 2010 Jeg indlærer altid øvelsen med håndtegn i starten og før hunden kan øvelsen helt sikkert, kommer der ikke verbal kommando på.

• #7   21. apr 2010 Min Milo er helt døv, så vi er tvunget ud i det smiley

• #9   21. apr 2010 Mine kan godt til dels ( sit og dæk ) men i og med at vi skal bruge kommandoer til prøver/ konkurrencer, bruger jeg stemmen mest.

• #10   21. apr 2010 Jeg gør noget der måske lyder underligt men er praktisk.. Mange børn specielt men nok også voksne lægger en hånd op til brystet for at få hunden til at hoppe op til dem.. Har lært vores at det betyder hun skal sætte sig.. smiley

• #11   21. apr 2010 Njaa, både/og.
    Faktisk har hunden lært de fleste kommandoer ved hjælpe af håndtegn, men de er aflært igen.

Der er så kommet andre små kropssignaler ind med tiden...

Det er jo langt lettere at lære dem at adlyde på håndtegn end der er at lære dem verbale kommandoer - så det er en fin start.

• #12   21. apr 2010 Kim L: Den metode ved jeg også bruges på Vestegens Hundeskole.

• #14   21. apr 2010 CH - jeg har gjort lidt af det samme. Alt er indlært med håndtegn, derefter kombineret med verbalt signal og til sidst skilt ad, så begge kan bruges individuelt. Desuden har jeg en 10-15 sekundære nonverbale signaler. Eks. i fællesdæk, hvor jeg har en bestemt position med benene og i indkald med plads, hvor benene har en anden position.

• #15   21. apr 2010 Siri - lige præcis sådan ;o)

Vi har dog ikke vedligeholdt håndtegnene specielt. Naturligvis sit og dæk, som jo virkelig sidder fast ;o)

De øvrige signaler er både på det bevidste plan, men jeg vil tro, at der er RIGTIG mange signaler, der ikke er så bevidste ;o)

• #17   21. apr 2010 Lady kan også alt med håndtegn, men hun er jo også en chihuahua, så det er nemmere for hende at fokusere på mine hænder. Jeg har dog tit problemer med nye kunstner da jeg snart løber tør for håndtegn smiley Men jeg kan samtidig heller ikke lære andre mine håndtegn, for de forstår dem som regel ikke, nu er der også en del at holde styr på for andre.
    Jeg syntes det er fedt at kunne styre min hund med håndtegn og hun lærer dem nemmere på den måde.. smiley

• #18   21. apr 2010 Maslaks: Hvorfor er det nemmere for en chihuahua at fokusere på hænderne?

• #19   21. apr 2010 Vi bruger begge dele, men Lia reagerer helt klart bedst på håndtegnene.

Nu er hun jo så en Belgier og de er ofte ekstremt ejerfokuseret, så hun aflæser også de helt små nuancer i mit kropssprog og reagerer så derefter, hvilket er lidt sjovt, men noget som jeg også skal passe på med under træning fordi jeg hurtigt ubevidst kan komme til at dirigere hende, sådan at hun bare følger mit kropssprog, istedet for egentlig at lære den nye øvelse.

• #21   21. apr 2010 fordi min hånd er ligeså stor som hende. og når vi træner er hun oftest lige ud for min hånd. jeg siger ikke det er generelt chihuahua det gør det med hænderne, men min hund smiley og at jeg skrev "jo en chihuahua" var ment til at hun var lille smiley

• #22   21. apr 2010 Mest med stemme, men er igang med at lære ham med håndtegn, da jeg sys det er bedre hvis han er et stykke fra mig.
    Indtil videre kan han: sit, dæk, stå og bliv med håndtegn smiley

• #23   21. apr 2010 Jeg indlærer som Siri og CH med håndtegn og putter kommandoer på, når hunden kan øvelsen. Et håndtegn giver mere mening for hunden end et ord - om man siger "sit" eller "blomst" er jo lige meget for hunden, hvorimod et håndtegn kan animere til en bestemt øvelse.

Jeg bruger en knyttet hånd, der føres en anelse opad til sit, en flad hånd med håndfladen nedad til dæk, en pegefinger lige ud i luften til stå, en flad hånd med håndfladen mod hunden til bliv og et klap på låret til plads.

• #24   21. apr 2010 Jeg brugte faktisk tegnsprog til Akila, før jeg brugte komandoer. Om det er godt eller dårligt ved jeg ikke. Men det var det hun opfangede først. Men hun kan stadig bedre forstå hvis det er håndtegn og ikke komandoer (dem bliver hun let forvirret af).

Kommentér på:
Lærer i hunden tegnesprog?

Annonce