Når hunden lærer noget andet end det hunden skulle {{forumTopicSubject}}
Jeg tænkte om vi skulle have en tråd hvor vi fortæller om hvor træningen gik galt, altså at hunden lærte noget andet end det der var formålet.
Jeg har Chutney som er en Chihuahua, han gør når han ser andre hunde og dette skulle han lære som unghund, at det måtte han ikke.
Da jeg i forvejen havde en hundetræner som kom hjem til os i stedet for at gå på hold, så fik jeg god hjælp.
Så vi gik i gang, chutney gøede, blev stille og fik godbid. Så der gik ikke lang tid, før resultatet kom. Chutney gør, kigger på mig og er klar til godbidden . 8 år efter vil han stadig have godbid når han gør
En anden ting som jeg ikke helt ved hvor det kommer fra, chutney er meget glad for mennesker, og vil allerhelst lære alle at kende. Når han så har hilst, så kommer han lige så stolt hen til mig og skal have godbid . Jeg kan forstå hvis det var Ozzy som havde den adfærd, for han er netop blevet rost meget når han har kunne hilse på mennesker
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 48
Når Hera skal ind fra haven skal jeg sige "se her"
100% fejlindlært, men da hun var mindre og ikke lige ville ind, lokkede jeg med godbidder og har åbenbart lidt for ofte sagt "se her!"
Udenfor matriklen virker "kom" og "her" fint men i haven gælder der andre regler
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Det har resulteret i, at han gør RIGTIG meget, især i haven. Og så kommer han luntende ind i stuen, som om han er dagens helt
Melanie har, af en eller anden grund, lært at "sit" betyder "dæk"
Thea? Ja hvis hun bare ville lære et eller andet ville det være fedt...
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.162
Herhjemme betyder ordet "Nå" at der skal ske et eller andet. Det siger jeg åbenbart, når jeg har lavet overspringshandlinger og endelig får taget mig sammen til at komme videre så hver gang der bliver sagt "nå", så er Lobo bare klar til hvad end der så skal ske
mar 2008
Og hvis man siger "halløj" eller "hej hej" så betyder det altså der kommer gæster!
mar 2008
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
"Så" betyder slip, når der leges trækkeleg, mens "Slip" ingen betydning har for hunden.
mar 2008
Hvis han siger Hej eller Halløj på en bestemt måde, så gør de helt vildt
Han er holdt helt op med at bruge de ord ??????
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 8 Annoncer: 1 Emner: 60 Svar: 305
Begge hunde ved, at når jeg siger "nå" på turen, så vender vi om
mar 2008
Det har han lært helt tilfældigt Mig og kæresten slåssede og jeg råbte på Baby efter hjælp og begyndte sige "puds ham Baby, puds ham!" og så gav Baby sig til at løbe efter kæresten, mens han gøede
Baby har en fest når han går det, og kæresten og Baby har den sjoveste leg bagefter!
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 380
Den har Maggie så vendt om til, at hvis jeg sidder med noget lækkert, som hun godt kunne tænke sig at smage, så finder hun noget, hun kan bytte med. Det kan være sko, gamle næsten-færdigtyggede ben, legetøj, små stykker papir, hårelastikker - altså alt hvad hun lige kan finde, som kan udgøre en værdi som svarer til en bid af min mad.
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 8 Annoncer: 1 Emner: 60 Svar: 305
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
Herhjemme er det fordi vi altid byttede med Atlas, når han stjal noget, da han var lille, samtidig med at vi begyndte på apporteringstræningen. Hvis jeg spiser noget, han gerne vil have, så går han i min kasse med huer, handsker osv. og stjæler et eller andet. Hvis jeg giver efter og bytter med ham, så går han over og stjæler noget nyt, så snart han har tygget af munden
Når hunden lærer noget andet end det hunden skulle