4.585 visninger
|
Oprettet:
Lær hunden at svømme. {{forumTopicSubject}}
hej, vi har en sø i nærheden hvor jeg bor. Og vil gerne tage bella (hunden) med derned og lære hende det. vi var dernede igår og hun kom ud i vandet, men når hun ikke kunne bunde mere gik hun ind igen.
vi havde en anden hund med som godt kunne svømme og håbede det måske ville give hende mere mod, men det gjorde det ikke, kun til at hun kunne gå ud i vandet.
hvordan lærer man dem at svømme?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Eller hvis den er glad for at hente bolde el. så kast en bold ud i vandet så den svømmer ud og henter den.
Det er heller ikke alle hunde der er trygge ved at svømme rundt i vand, men I kan også bare gå bed til søen et par gange om ugen ( sammen med den anden hund der godt kan lidt at svømme ) og så giv hunden den tid det tager.
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
Vi har prøvet godbidder, legetøj, selv at gå ud samt gået med andre hunde men hun vil bare ikke. Hun har faktisk svømmehud mellem tæerne så det er ret sært
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 107
Så tog vi ud til en rigtig badesø med sandbund og legede med pinde og bolde i vandkanten, og det var også fint, hun gik ikke længere ud end hun kunne nå bunden med alle benene..
Så begyndte jeg at kaste tingene længere og længere ud indtil hun var nødt til at svømme for at få dem og der var hun så optaget af legen at hun gik frem og tilbage i vandkanten til hun til sidst lavede et lille hop ud af, og så svømmede hun ellers
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Min hund ville heller ikke slippe bunden i starten. Efter en del gange ved vandet begyndte jeg så at kaste pinde til hende, længere og længere ud i vandet. Nu er hun totalt vild med at bade/svømme.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 103
- det var heller ikke den bedste sø, vil jeg lige tilføje.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Kia var omkring 1½ år da hun svømmede 1 gang. Hun havde indtil da soppet og set de andre hunde svømme og dykke. Og en dag kom jeg til at kaste en pind for langt ud og så røg hun under een gang (da hun mistede fodfæstet) inden hun gav sig til at svømme (det kunne jo være gået sådan at hun var blevet bange for at svømme for altid men heldigvis er hun den modigste vov jeg kender) ... Siden har jeg ikke kunnet holde hende fra vand i alle former :o)
Jeg har bare rost hver gang hun har bevæget sig længere og længere ud og å¨den måde støttet hende i at prøve sig frem :o)
I dag svømmer og dykker hun og det bedste hun ved er hvis vi kan svømme sammen :o)
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
men ellers så tag hunden med til en sø til sommer hvor I selv går i vandet sammen med hunden. Støt hunden så denne føler sig "sikker" og føler at i holder hunden oppe. Hunden lærer hurtigt at svømme
Lær hunden at svømme.