{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

igen: Min hund den trækker. {{forumTopicSubject}}

Jeg har sadt og kigget lidt og fået en stor hjælp af "Maiken T" herinde, som sagde at når hunden begynder at trække stopper man op..

Det er da en god taktik.

VIRKER BARE IKKE PÅ SOFUS! Når jeg stopper, og kalder, og klapper og hvad der måske skulle fange hans opmærksomhed, fortsætter han bare standseløst med at snuse i andres have/hæk.. Det irriterer mig at han virkelig kan være så langt væk mentalt at han er "ligeglad", og jeg er nød til at trække ham hen til mig med snoren... Og ja, kommer nok af manglende træning et sted, han er knap 1,5 år nu..

Nogle forslag til hvad der kan få ham til at respektere det jeg siger lidt mere?

Jeg er lige blevet arbejdsløs så har massere tid til hunden, så jeg har fået fuld kontrol over opdragelsen af ham herhjemme smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  igen: Min hund den trækker.
  • #1   10. mar 2010 Jeg har samme problem med Bella .... hun har dog fattet at når man stopper så skal man gå på plads ... men lige så snart jeg begynder at gå igen ligner jeg frk strakt arm. smiley


    Så jeg er altså lige med på lytter. smiley


  • #2   10. mar 2010 Prøv at vende om og gå den anden vej, når den trækker. Når snoren så slækkes, så roser du, vender om og går samme vej igen og roser sålænge snoren er slap. Når den så trækker igen, vender du om igen og går den anden, kalder på hunden, roser når den følger efter dig og snoren slækkes, så vender du om og går samme vej igen, roser sålænge snoren er slap, når den trækker igen, vender du om, kalder på hunden osv.

    Ellers kan du tage en godbid, eller andet den elsker helt vildt. holde det i din hånd, hunden går ved din side og du har fuld kontakt til hunden og roser den, sålænge den går fint ved siden af dig og har kontakt til dig. Altså går plads.


  • #3   10. mar 2010 Det vil jeg da prøve i dag, det med at vende om og gå den anden vej.. Har faktisk prøvet.. så fræser han op foran og trækker i den retning.. Så jeg vil aldrig komme forbi vores forhave :D:D Haha..

    Ej, jeg vil prøve det med lidt godbidder, for så bliver han da i nærheden af mig..


  • #4   10. mar 2010 Peter - det ser totalt tåbeligt ud og man kan sagtens nå at blive rundtosset, men hunden finder ud af, at den kommer ingen steder ved at trække, men derimod når den ikke trækker, kommer den frem og får ros. Det med plads er også godt, for så har du dens opmærksomhed og den lærer at blive opmærksom på dig.

  • #5   10. mar 2010 Når du stopper op, skal du ikke forsøge at få hans opmærksomhed. Du er nødt til at vente til han selv tager kontakt og nærmest spørgende kigger på dig "hvorfor kommer vi ikke videre". Lige i det han kigger roser du og går videre.
    I starten kan der måske godt gå op til næsten 15 min. før han kigger på dig, men der er desværre ikke andet at sige ned tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed.
    En anden metode er også at vede om HVER gang han trækker. Det giver en hel del ture frem og tilbage på samme strækning, og nogen gange kommer man ikke meget længere en den vej man bor på.


  • #6   10. mar 2010 man kan købe en antitræk snor fra ezy dog den har vi brugt til vores rottweiler og den er altså skide go, der er noget elastik noget i den, så når hunden trækker frem bliver den trukket tilbage.. det er da et forsøg værd med sådan en snor, den har ihvert fald virket på vores smiley

  • #7   10. mar 2010 Sandra - Ja, den er god, den har vi også. Det rykker ikke så meget i armen og skulderen, hvis hunden endelig trækker.

  • #8   10. mar 2010 ned = end


  • #9   10. mar 2010 Det er sådan en her:
    http://www.dogsfirst.dk/shop/ezydog-line-roed-390p.html

    Den kan også fåes i andre farver, vores er blå.


  • #10   10. mar 2010 Camilla & Benjamin - nemlig før hen havde jeg også tit ondt i skulder af at gå med ham, så købte vi den, burgte den det stoppede med at gøre ondt, og nu går han endda pænt smiley er bare over lykkelig for den snor smiley hehe

  • #11   10. mar 2010 Det er noget af en udfordring at være mere spændende end omgivelserne ; )

    Rul rundt og sig som en pølse til halbal og du vil ganske givet på rigeligt opmærksomhed - dog nok også en del fra naboerne ; )

    Først ville jeg lære hunden at der kommer fede ting ud af at tage kontakt til føreren - i daglig omtale; kontaktøvelser. - kommandoen KIG sættes på (navnet bruges til indkald jo)

    Når hunden så har fundet ud af der vælter kiks og legesager ud af dig når der bliver tilbudt kontakt - så vil hunden ganske automatisk tilbyde dig den adfærd i håb om belønning.

    Lige nu kører hunden med selvbelønnende aktiviteter: Det er fedt at snuse, jegbliver stimuleret og har det ret så sjovt - du er dødvægt med en irriterende kimen ned af forstyrrende lyde ; )

    Når du viser hunden det bedre kan betale sig at holde øje med hvad du laver, at du faktisk er en person og ikke bare dødvægt bliver det noget nemmere at fortsætte med den videre træning.

    Skift retning, hav pivedyr/bamse/kiks/yatzyspil med og tag kampen op mod den selvforstærkende aktivitet hunden har erfaring med er belønnende.

    Skift tempo, retning, legetøj, rute og vær ikke bange for at ligne en udviklingshæmmet der breakdancer - det gør vi sgu alle når vi kæmper for hundens opmærksomhed ; )

    Kontaktøvelse : Sæt dig på gulvet foran hunden. En kiks i hver hånd (og en røvfuld tålmodighed). Hunden må bide og slikke på hænderne, men kiksen får den IKKE før den frivilligt tilbyder øjenkontakt. I starten er det nok bare den lige hurtigt kigger mod dit ansigt. Du skal intet sige til hunden, blot sidde stille og afvente hundens initiativ. Dygtig og belønning ved ønsket adfærd (kig) og gentag øvelsen (ikke lige samme dag) indtil hunden frivilligt byder dig kontakten og ignorerer kikserne i hænderne.


  • #13   10. mar 2010 Peter:
    Var det ikke igår du skrev den anden tråd om at hunden trak? Eller i dag? I hvert fald er det ikke meget mere end max et døgn siden.... Du kan slet ikke bedømme om hunden lærer det på et døgn.... Det kræver tålmodighed og det kan tage flere uger før hunden lærer det...
    Det vigtigste er at du er KONSEKVENT HVER GANG!!!! det nytter ikke at du kun prøver det 2-3 gange eller på en enkelt gåtur.. det skal være hver evig eneste gang hunden trækker og på hver eneste tur i går... Bare du glemmer det én gang kan hele træningen i værste tilfælde være ødelagt og du skal starte forfra.. Så vær og konsekvent og tålmodig.. du kan ikke lære din hund det på én dag....


Kommentér på:
igen: Min hund den trækker.

Annonce