{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Maria L
Maria L
Tilmeldt:
17. sep 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Min hund svarer igen. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har en springer spaniel som er 3 år og hver gang jeg skælder ham ud, når han gør af personer som går forbi huset, skælder jeg ham ud og siger nej. Så kigger han på mig og begynder at give et stort gø og jeg bliver ved med at sige nej og han forsætter - Nogle gange bliver jeg også nød til at vende ryggen til ha m og ignorere ham, men han bliver ved med at svarer mig igen. - Er der nogle som kender en god måde, så han stopper med det? Evt. Nogle gode fif eller en opdragelses måde? (Da vi købte ham, fik vi afvide han svarede igen som hvalp, og vi har prøvet lige siden at få ham til at stoppe)

Mvh. Maria Larsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund svarer igen.
  • #1   17. sep 2009 Jeg har en engelsk springer spaniel på 4 1/2 år.
    Har haft samme problem med hende, løste det ved at fjerne hende hver gang.
    Træn evt. nej kommandoen


  • Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   17. sep 2009 Det har vi prøvet og den holdte ikke specielt længe desværre smiley

  • #3   17. sep 2009 så har jeg desværre ingen løsning på problemet , andet I har måske ikke prøvet længe nok

  • #4   17. sep 2009 Din hund svarer højst sansynligt tilbage med et gø, fordi den ikke forstår hvorfor den blir irettesat !!!!!

    Når hunden gør af ect. forbipassenrende, så gør den det for at advare flokken og når du så farer efter og siger nej, så har den haft ret i sine antagelser fordi flokken galper med ham.

    Lær i stedet at rose ham når han er rolig.
    - og lær ham evt. at gø på kommando og *stop* på kommando.


  • #5   17. sep 2009 Min gør det også.. og ja det er sjovt, men den bedste måde at få ham til at standse er simpelthen at ignorere ham... han gør det ofte også for at få opmærksomhed, og der ignorere jeg ham også.

  • #6   17. sep 2009 eller gå ud og giv ham en krammer og en godbid. Med tiden, når nogen går forbi, løber han ind til dig for at få sin godbid!

  • #7   17. sep 2009 Prøv at gå stille og roligt ind foran ham med front mod ham, når han gør. I skal umiddelbart intet sige, men stopper han ikke gøen suppleres der med et nej. Når han stopper gøen, går I væk igen. I kan evt. give ham en godbid når han stopper med at gø, for at forstærke det gode i, at han ikke gøer mere.

  • #8   17. sep 2009 hej smiley

    jeg har samme problem med min gamle bassethund.. han er begyndt at gøre det på sine gamle dage når han blir bedt om noget der ikke lige passer ham.. han ved godt hvad "nej" betyder og det er nyttesløst at bruge det overfor ham når han er i det humør... til gengæld siger vi bare et andet ord højt, helst et etstavelsesord,... så stopper han nemlig med at gø, fordi han lytter hvad det er vi siger... håber måske på at vi siger det en gang til så han kan høre det... lige så snart han tier stille og lytter roser vi ham og distrahere ham med noget andet... det hjælper smiley

    ps.. men pas på hvis du har en kæreste der finder ud af at ordet "røv" virker ret godt.. det er lidt pingligt når det blir råbt ude i haven smiley


Kommentér på:
Min hund svarer igen.

Annonce