{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Er min hund nervøs?!? {{forumTopicSubject}}

Var i hundeskoven med Mille idag. Der kommer en ældre mand med sin Beagle han.
Beaglen farer fluks ned til Mille, mens manden går langt væk. Mille lader den snuse, og hilser pænt, men synes tilsyneladende, at der er lidt for meget damp over Beaglen, og lidt for meget snusen bagi, så hun hopper op af mit ben, for ligesom at signalere, om vi ikke godt kan gå videre. Hun er typen, der ikke knurrer eller på anden måde siger fra, over for hunde hun ikke kender, men overfor hunde hun kender, er hun ikke sen til at sige, at nu er det nok. Vi går stille og roligt videre, mens beaglen farer omkring. Mille logrer med halen, er veltilpas, og holder sig indenfor en arms bredde, mens hun lystigt snuser til det hele.
Manden har indhentet os, og så er det kommentaren falder, som egentlig gør mig en smule vred: "Hun er da vidst lidt nervøs - hun er da vidst ikke vant til at komme ud, når hun holder sig så tæt til jer" siger han, hvortil jeg jo så må svarer, at "jo, vi er ofte i hundeskoven, og jo, hun er næsten altid med nede og aflevere børnene, og jo, hun er også med på flere løbeture ugentligt."
Og så er det jeg tænker: Er det forkert, at vi har lært Mille, at blive i nærheden af os, når vi er i hundeskoven - selvfølgelig får hun kommandoen "fri", men holder sig alligevel i nærheden af sin "flok" - hun er jo trods alt en selskabshund, og derfor utrolig knyttet til sin ejer. Jeg er faktisk også glad for, at hun siger fra uden knur og udfald, men ved at vise os, at hun gerne vil videre i programmet med et enkelt hop op af benet. Der var ingen hale mellem benene, smasken, rejste børster eller andet der indikerede, at hun var utryg - hun gad bare ikke mere leg.
Skal en hund farer rundt i hundeskoven, som om den har damp, for at vise at den ikke er nervøs? Skal en hund gide lege med alle andre hunde?
Eller måske tager jeg helt fejl - måske har jeg opdraget min hund helt forkert.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min hund nervøs?!?
Kommentér på:
Er min hund nervøs?!?

Annonce