1.320 visninger
|
Oprettet:
Bider andre dyr.. {{forumTopicSubject}}
Vi har det problem med nina at hun bider vores ældste hund og vores katte og hun går efter halsen.. Vi skynder os jo at få hende væk men det er virkelig frustrerende at hun bliver ved..
Hvordan lærer vi hende bedst muligt at det er meget forbudt at bide?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Når den er hvalp får den MEGET lang line af den voksne hund, men det regulerer sig, når den bliver ældre.
Den skal naturligvis ikke bide i katten, så den skal altid have en mulighed for at komme væk.
Fjern hunden fra katten, når det sker.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
dec 2009
Desuden skal de små jo lære hundesproget og det gør de ikke hvis I hele tiden fjerner dem fra de store så snart de laver den mindste ting, for så når den store jo ikke selv at sige fra....
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Hvis det nærmer sig "chikane" fra hvalpen, så plejer jeg altså at gribe ind. Jeg afleder og finder noget spændende legetøj istedet.
Jeg havde faktisk også regnet med at Lotus ville begynde at reagere, når Kaidos hvalpepas var udløbet, men underligt nok kan Kaido stadig trække afsted med Lotus, hvis Lotus ligger på ryggen. Men bliver det for slemt, brummer Lotus bare en gang og så er det overstået.
dec 2009
Det kan se lidt voldsomt ud, ja, men egentlig ved vi jo ikke om den store faktisk kan lide det... Det kan jo være han/hun egentlig synes det er meget sjovt at hvalpen sådan leger på ham/hende... selvom det lyder underligt, men vi ved det jo ikke... Og jeg synes også det er synd at stoppe legen hvis de faktisk hygger sig...
Bare et eksempel: Jeg går til træning med nogle som har en lille pelstot og seriøst, de går omkring den med åbne arme og beskytter den HELE TIDEN... Den får slet ikke lov at komme tæt på de andre hunde, og det synes jeg jo er katastrofalt...
Jeg ved godt I ikke er sådan, men ville bare lige nævne det hehe... Den stakkels hund lærer jo aldrig at lege med andre hunde...
Nu siger du at dens tore hiver i den lille når han får for meget... Det er måske hans måde at sige stop på... Og ja det er måske lidt synd for hvalpen, men det er jo den måde den lærer på....
Som Mette siger skal man selvfølgelig gribe ind hvis det bliver for aggressivt og chikanerende, men jeg synes personligt man skal give dem plads til selv at finde ud af det indbyrdes.... Tror jeg umiddelbart de lærer mest af....
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 90
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Kan høre med det samme.når de slår over i alvor og tiden er til,at jeg bryder dem,med et "slut".. Så går der lidt og de leger igen.. Mine ligger med et års mellemrum og derfor er der ind imellem konflikt Zeuz og Chanti imellem,men ikke værre end de er til at stoppe igen
Hvad kattene angår,ville jeg bryde med det samme og lære hunden,at man omgåes katte,men man tumler dem ikke
jul 2008
Vi blander os også med det samme hun går på kattene, Tilgengæld roser vi hende når hun ligger tæt på dem uden at gøre noget.. F.eks idag sad jeg (Maria) i sofaen med en kat på det ene ben og Nina på det andet og der var ingenting..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg ville jo mene at man skal fjerne hunden, hvis det er den, som opsøger katten? Men jeg har aldrig haft de problemer, så jeg ved det ikke.
jul 2008
Bider andre dyr..