{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Kunne godt bruge nogle gode råd. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig lille rottweiler på 13uger som jeg forsøger at træne til at gå pænt med/uden snor, komme når man kalder osv. basistræning hvis i vil. MEN jeg føler ikke jeg kommer så langt, altså det er som om hun faktisk ikke gider lære noget. Hun får selvfølgelig godbider når vi træner. men skal vi nu ud og "tisse" og Nala ligger i stuen og jeg kalder på hende, så gider hun ikke komme. enten skal jeg rasle med foderposen eller selv gå ind og hente hende før der sker noget. Er vi ude at gå og hun trækker eller løber for langt væk og jeg kalder på hende, så ignorer hun mig. jeg vender selvfølgelig om og går modsatte vej. MEN(igen) somme tider er hun fuldstændig ligeglad og bare render videre. Jeg går selvfølgelig ikke efter hende, jeg kalder en enkelt gang og det er det. når jeg så kommer hjem sidder hun foran døren og venter på mig(vi bor på landet) Jeg kan selvfølgelig kun refererer til til min tidligere hund Gaia som virkelig virkede som hun gerne ville lære.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kunne godt bruge nogle gode råd.
  • #1   26. feb 2010 Oftest er det et spørgsmål om at man osse selv skal vise at man er interesseret i at lære fra sig;o)
    -forstået på den måde at det da er væsentligt mere spændende at snuse i jorden, end at følges med en kedelig ejer.

Hvis hunden ellers er sund og rask osv, og man ikke fanger den lige midt i skønhedssøvnen, så synes jeg da nok at hvalpe plejer at kunne opfordres til skæg og ballade.

Går du til træning med hende?

• #3   26. feb 2010 enig med bodil. find de lækreste guffer som muligt til træningen, det skal være noget der kan vinde "konkurrencen" med alle de andre spændende lugte og lyde. hvis det ene ikke virker, så prøv noget andet. og start så med kontaktøvelser hvor hun sidder lige foran dig og lærer at øjenkontakt med dig betyder guffer, hvorefter du kan flytte dig længere og længere væk (langsomt - øvelsen skal repeteres MANGE gange inden man flytter sig væk).

• #4   26. feb 2010 Jeg vil da selv sige jeg vise megen interesse i at lære hende ting. men efter en 45min hvor hun bare gør hvad der passer hende, blir det en smule svært at holde modet oppe hehe. vi leger da en hel del med hende med bolde, bide snore osv. håber da hun er rask, for hun holder virkelig af at sove, men det har jeg fået fortalt at det er helt normalt. Vi går ikke til træning lige pt, men vi har fået tilbudet om at starte sammen med et politihold som vi vil benytte os af.

• #5   26. feb 2010 hehe - anne, god sammenligning smiley

• #6   26. feb 2010 Super. Så vil jeg smutte ned at købe en masse saftige pøller;) går ud fra jeg skal holde mig fra de røde eller er det lige meget. og så vil jeg helt sikkert indkøbe en lang line, og holde mig fra de lange træningstider:) men er det kun 3 gentagelser på øvelse? og hvor mange gange skal jeg feks sige sit før jeg stopper?

• #7   26. feb 2010 Hunde er så smart indrettet, at de faktisk ikke gør ret meget andet end hvad der betaler sig for dem.
    Så hvis ikke hun gider at være sammen med dig, betaler det sig nok ikke for hende;o)

Så selvom man kan synes man gør alverdens sjove ting, så skal det jo osse være sjovt/godt i lige netop DIN hunds øjne.
    Gaia er lykkelig hvis bare jeg gider kigge på hende og fortælle hende hun er dygtig. Så er det ligemeget om der er lækre dufte eller en hare der ræser over marken.
    Reiki derimod, skal altså have noget der er til at tage og føle (og smage;o)) på. Der skal LÆKRE guffer til, hvis han skal være opmærksom på mig, når vi går spændende steder.
    Og jeg skal gider lege med ham og finde på sjove ting. Ellers tøffer han bare rundt og passer sig selv, og er temmelig ligeglad med om jeg er med eller ej.

Og som Anne P skriver, så er det vigtigt ikke at sætte kravene for højt til så ung en hvalp. Det er små korte intervaller -til gengæld må der gerne trænes flere gange dagligt.

• #8   26. feb 2010 Hvor mange gange du skal sige sit? 1 gang -ellers får du en hund der tror at det der "sit-sit-sit-sit-sit" bare er sådan en lyd mennesker synes er sjov at lave;o)

Du skal hjælpe hende med at forstå hvad hun skal. F.eks. kan du vælge at sige sit LIGE idet hun er ved at sætte sig helt af sig selv, og så self rose når hun sidder. Eller du kan hjælpe hende ved at holde godbidden hen til hendes næse, og føre den bagud/op, sådan at hun sætter sig ned for at følge den.
    Og så self rose igen.

Når du beder hende gør noget, er det vigtigt at man beder om det EN gang -ikke 10 gange. Ellers får du netop en hund der ikke reagerer første gang.
    Tilgengæld skal man så osse være rimelig, og ikke forvente at en hvalp kan adlyde kommandoer der dårligt er indlært endnu. Så må man hjælpe hunden ned i sit/dæk eller hvad man nu træner.

• #9   26. feb 2010 som michelle siger - hun ved jo ikke hvad sit betyder. så det skal indlæres ved at man fører den bagud/op som hun siger, eller bare venter til hun sætter sig. og i samme øjeblik bagdelen rammer gulvet siger man SIT og giver guf og roser. det samme med dæk osv. når hun af sig selv gør som du vil have, sætter du kommando på, så hun kan lære hvad kommandoen betyder.

• martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 20
    #10   27. feb 2010 en god ting er også at træne den hvor den er lidt sulten, så er den mere modtagelig overfor de "kedelige" godbidder.. min erfaring er at i starten hjalp jeg hunden lidt ved at "trykke" blidt på enden ved halen samtidig med at jeg sagde : sæt dig og knipse med fingrene.. når han så havde lært at sætte sig så begyndte jeg med giv pote hvor han også fik lidt hjælp til hvilken pote jeg ville have.. nu sætter han sig når jeg knipser og giver pote.. tålmodighed er en dyd med træning af en hund smiley

• martin k
    martin k Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 20
    #11   27. feb 2010 ps. prøv at træn , på plads osv. med den indenfor om aftenen hvor der er fred og ro og resten af husets beboere er gået i seng , så hun ikke bliver forstyrret

Kommentér på:
Kunne godt bruge nogle gode råd.

Annonce