rejser børster, gør + indkald, udlukn {{forumTopicSubject}}
jeg har rimelig mange problemer med min hund lige pt. når han fx skal lukkes ud i haven og jeg så vil lukke døren op, springer han nærmest ind i døren fordi det bare ikke kan gå hurtigt nok. nu lyder det næsten som om at han aldrig bliver lukket ud, men det gør han selfølgelig men når han så er kommet ud, så både piver og gør han og rejser børster, også skal hele haven løbes rundt og undersøges. hvorfor er han sådan når han skal lukkes ud? så er der indkald af ham. da han var hvalp kunne jeg sagtens gå ude med ham, hvor han reagere når jeg kalder, men tror jeg ikke han ville, hvis han så en hund. nu kommer han SLET ikke. kun i haven, for det meste. men ude i det fri, så kommer næsten med det samme de første 2-3 gange og ellers så får han færten af noget, også er han SLET ikke til at komme i kontakt med. så løber han væk og jeg prøver at gå/løbe væk fra ham, sige og gøre alt muligt for at få opmærksomhed, men det hjælper ingenting mere.. men heldigvis kommer han hjem igen. gudskelov! når han er ude i haven, rejser han børster hvis han ser nogen med eller uden hund. eller hvis der køre nogen ned af indkørelsen, så gør han, lige indtil at folk kommer hen og hilser på ham så gør han ikke mere. han viser ikke tænder. hvis han kan se noget, som faktisk ikke er der, lyder mærkeligt, men så kan han finde på at små knurre og gø. når han børste så er det for det mest ved skuldren eller hele vejen ned langs ryggen. hvorfor gør han det? ps. vi skal også gå til hundetræning med ham til april. vi kan desværre ikke starte før?
men hvorfor gør han det? er han ved at blive aggresiv, eller sådan noget? det bekymrer mig meget og tænker tit over det. jeg vil blive MEGET MEGET glad for nogle svar, råd eller tip.
pernille
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Jeg ville starte med at lære hunden at sætte sig foran døren. Når du åbner døren, skal han vente til du giver lov til at han går ud. Dvs at straks han rejser sig fra sit, ja så lukker du døren igen, får ham til at sitte, og prøver igen.
Han kommer ikke ud før han sidder pænt og venter på at døren går op.
Der er ikke meget der er mere belastende at nærmest at blive rendt ned af kræet når man prøve at gå ud af døren.
Hvad er der galt i at han render ud og undersøger haven? Er det fordi han gør e.l. når han gør det? I så fald ville jeg gå med ham ud i haven en periode, og så tilbyde ham noget fornuftig beskæftigelse derude. F.eks. lege med ham, lade ham finde sin mad i græsset o.l.
Når han ikke kommer når du kalder på gåturene, så må du holde ham i snor. EN sporline e.l. kan være en god hjælp når man træner indkald me hunden. Den skal self ikke bruges til at hale hunden ind, men bare til at forhindre at hunden render væk.
Og så gælder det jo om at du skal være sjov at komme hen til. Hvis det han snuser til/ser på er mere spændende end dig, ja så fortsætter han self bare med det han har gang i.
Hunde er nemlig så praktisk indrettet, at de ikke gør ret meget andet end det der betaler sig for dem;o)
At det virkede da han var hvalp, er ikke så underligt -hvalpe er nemlig mere "afhængige" af deres mennesker, og knapt så selvstændige osv, så de foretrækker i reglen at være ikke alt for langt væk fra deres mennesker.
Jeg tror både du og hunden kunne have stor glæde af at melde jer til træning:o)
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 24
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Og 1 år gammel, jamen så er han jo stadig en ung hund, så find du dig bare en god træningsplads og kom igang. Det er hyggeligt at komme ud og møde andre hundemennesker, og det giver en helt masse til dit og hundens forhold, når man laver noget sammen.
Så det kan absolut anbefales at finde en træningsplads og få meldt til træning:o)
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 24
rejser børster, gør + indkald, udlukn