{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

kan de slet ikke blive venner.. {{forumTopicSubject}}

Vi har lige fået en lille Fransk bulldog på 8 måneder, og har i forvejen en golden retriver på 3 år.. Vi troede vi bare kunne sætte dem sammen, da de begge er vant til at gå med andre hunde.. Men neej det tør vi ikke.. Den bette ville bide den stor (leg) og det gider den stor bestemt ikk have.. Skal vi bare sætte dem sammen eller ville de så æde hinanden?? Det ska lige siges at ingen a dem rejser børster.. Men den lille vil bare hen til den stor, og så blir han usikker, sån ser det hvert fald ud til.. Hva gør vi??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan de slet ikke blive venner..
  • #2   13. jan 2010 uha - ville bestemt ikke "bare" sætte dem sammen - den store golden kan jo lynhurtigt virkelig få ram på bulleren....
    Men hvordan du skal gøre det ved jeg desværre ikke - men et råd jeg kan give dig er at søge råd i gruppen "Fransk Bulldog" - der er virkelig erfaringer at hente :o)
    pøj pøj

• #3   13. jan 2010 ps - altså med at få ram på mener jeg jo sæføli - at på et eller andet tidspunkt vil din golden jo nok sige rigtigt fra overfor bulleren når den blir ved med at "provokere" - har selv en buller - ved hvordan de kan opføre sig ;o)

• #5   13. jan 2010 Pia k: Ja vi har godt nok fået afvide at vi ska slippe dem løs sammen, et stort sted.. Men vi tør bare ikk rigtig, men det blir nok den eneste løsning..

• #6   13. jan 2010 Den bedste måde at vænne hunde til hinanden er ved at gå tur sammen. Gå paralel gang... altså to mennesker ved siden af hinanden med deres hunde ved siden. Snorene så korte at hundene ikke kan komme til hinanden. På den måde får hundene kommunikeret en masse og vænner sig ret hurtigt til hinandens tilstedeværelse.

Jeg vil kraftigt fraråde at slippe hundene fri hvis i på forhånd har dårlige anelser.

• #7   13. jan 2010 Jeg vil gi Pia K ret.
    Da Iwo var mindre var der os en anden schæfer han skulle kunne med da jeg skulle køre med ham der ejede den til træning.
    Den anden schæfer gik total amok hver gang den så ham.
    Vi tog ned på stranden og slap dem. Og nu kan de fint sammen.

• #8   13. jan 2010 Vi må prøve at gå ture sån med dem sammen.. Men hvor længe mener i der ska går, for de burde være venner??

• #9   13. jan 2010 Det kan også være det er lyden.. Altså Luna kan ikke så godt lide franske og engelske bulldogs fordi de "snorker". Selv en lille hvalp ude ved os, går hun laaangt udenom.

Så det behøver ikke kun være det, at det er en hvalp

• #10   13. jan 2010 Det kan være det hjælper fra første gå tur det kan os være der går lang tid, det er meget forskelligt fra hund til hund

• #11   13. jan 2010 Jeanette og Luna: Vi snakkede også om igår at det kunne være at Malco sys at Molly virket farlig, fordi hun sån grynter.. For det virker som om at Malco er bange for hende.. Malco er glad for alle hunde og aldrig oplevet ham sån er..

• #12   13. jan 2010 Ja det var lidt det jeg tænkte.. For det er også sådan Luna reagerer og så bakker hun væk.

• #13   13. jan 2010 Mingus kan heller ikke de franske, da han tolker deres grynten som knurren. Han er ligesådan med hunde der hiver voldsomt efter vejret, fordi de trækker meget.
    Og så skal man være opmærksom på, at det er èn ting at have en hund der godt kan lide andre hunde. En helt anden ting, er at skulle bo med en anden hund. Det kan godt tage tid at vænne ham til. Især hvis man måske er lidt for opmærksom på den nye hund.

Kommentér på:
kan de slet ikke blive venner..

Annonce