{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Slet, slet, slet ikke min dag... :( {{forumTopicSubject}}

Åhhh morgenen startede så dejligt, jeg var tidligt oppe, ude med Money, så min søn og hyggede i flere timer med min veninde som jeg ikke har set i en evighed..

Så kl 15 ringer min x, de har ringet fra børnehaven af at vores søn var faldet og havde slået hul i hovedet.. Jeg drøner op i børnehaven med veninden og Søren, kiggede på det og så ellers videre til skadestuen.. På vej dertil begynder Janick at se mærkelig ud i hovedet, og ganske rigtigt, han har hjernerystelse og er limet i hovedet, da han har en flænge og en kæmpe bule lige midt i tendingen.. smiley

Oveni det har jeg et piskesmæld som der de sidste par dage bare har lavet så mange problemer, at jeg snart ikke kan stå oprejst mere.. smiley jeg har så ondt i nakken, hovedet og ud i mine arme.. -Heldigvis er der fremgang i forsikringssagen, så håber dælme på den snart slutter, for det kræver da en del synes jeg..

Jeg starter nyt job på tirsdag og jeg ville så gerne være på toppen inden der med nakken, for det er da træls at skulle starte på nyt job med smerter..

Andre der har piskesmæld; hvad gør I ved smerterne? Hvad hjælper?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slet, slet, slet ikke min dag... :(
  • #1   27. mar 2008 ej øv da.. har hørt at akupunktur hjælper ;O)

• #2   27. mar 2008 din stakkel ... rigtig god bedring til jer

• #3   27. mar 2008 stakkels dig...

har du ikke været ved en fysioterapeut.....???

god bedring til din søn og dig selv...

• #4   27. mar 2008 Jeg har været ved kiropraktor én gang og fandme om jeg gør det igen.. -ihvertfald ikke ved hende! Jeg havde ekstreme smerter, migræne og var sengeliggende i 10 dage efter en behandling, ikke noget som jeg kan leve med, så hellere have det sådan her, det kan jeg da i det mindste være til med.. S

• #5   27. mar 2008 uha det lyder da ikke godt......

har jeg ondt i nakken, bruger jeg ofte at lægge noget is på i 10 min og 20 min pause og så gentage....

• #6   27. mar 2008 Jeg har en piskesmældsskade fra en bilulykke for 2 år siden, har prøvet fys, akupunktur osv... men vil sige dig prøv en afspændingspædagog, det er det bedste jeg nogensiden har gjort for mig selv, efter 2 år med konstante smerter, hovedpine, ondt i nakke & ryg, føleforstyrrelser i armen, ja jeg ku blive ved... nu har jeg fået ca. 5 behandlinger hos min afspændingspædagog og er stort set smertefri... vil virkelig virkelig anbefalde det smiley Endelig spørg løs hvis du vil vide mere smiley

• #8   27. mar 2008 Britta hvad gør sådan en?? Bare fortæl løs.. smiley

MeToMiCa ja det er så tragisk.. Min søn er heldigvis ikke et pylderhovede og han leger med hunden som han plejer osv.. Det er bare hans mor der er en hønemor.. Han har ikke hovedpine mere, og når han lige trænger til at slappe af, ja så sætter han sig ned og tar en pause..

• #9   27. mar 2008 Jeg blev påkørt bagfra i Påsken for 2 år siden , og har døjet med nakken siden , det der hjælper mig , er kraniocekral terapi , som jeg går til 1 gang om måneden , ( har gået til fys . men fik det så dårligt efter hver behandling , at jeg valgte at stoppe )

• #10   27. mar 2008 Hende jeg går hos (link fjernet)

• #11   27. mar 2008 Ejer jeg har fået den slags behandling før, dog for noget helt andet.. Hvad gør hun ved dig?

• #13   27. mar 2008 Hun trykker over hele kroppen , men specielt i nakke og ryg om rådet da det ofte er der jeg bliver stiv, jeg føler mig helt " let " bagefter, og selv om jeg er totalt stresset , med skuldrene helt orbe ved ørene , så er det næstem 100 % sikkert at jeg falder i søvn hver gang ;o) så det er virkelig afspænding , ( har været hos 3 forskellige , og hende her , er min absolutte favorit , så ikke alle er lige gode )

• #14   27. mar 2008 Og i øvrigt også selv haft en lorte dag , min niece på 7 år , har fået konstateret kraft i leveren ;o( fik beskeden kl 12 ... men gudskelov er der gode chancer for helbredelse ca 80 % :o)

• #16   27. mar 2008 Metomica - Ja det er også en stor trøst :o)

• #17   27. mar 2008 En afspændingspædagog arbejder med åndedrættet, hun strækker musklerne ud så der strømmer frisk blod igennem musklerne, en behandling varer ca. 1½ time og det er bare dejligt, der er intet der gør ondt, da det er så forsigtigt hun gør det.. der er intet hokus pokus ved det, man høre bare desværre ikke om dem smiley
    Her er lige lidt info:

Afspændingspædagoger arbejder med kroppen i centrum for læring og beskæftiger sig med sammenhængen mellem krop og psyke i et udviklingsperspektiv. Fagets område er netop integrationen af krop, følelse, erkendelse og handling. Afspændingspædagoger udfører et sundhedspædagogisk arbejde som sigter mod bevidstgørelse og optimering af kropslig, emotionel og kognitiv funktion. Afspændingspædagoger støtter den enkelte i en udviklings- og erkendelsesproces set i forhold til sammenhængen mellem krop og psyke. Denne proces tager udgangspunkt i den enkeltes egen oplevelse af de kropslige fænomener som relateres til personens selvforståelse og aktuelle livssituation.

Afspændingspædagoger arbejder med sundhedsfremme, forebyggelse, undervisning, pædagogik, formidling, behandling og rehabilitering.

• #18   27. mar 2008 Ejer lyder som noget jeg måske må prøve da..

Er da vildt fordærdeligt med din niece.. smiley Er jeg ked af athøre, men det er da dejligt med så store chancer!!

• #19   27. mar 2008 Britta og hvor finder man dem henne?? Jeg bor i Hundige, men tar gerne fx til kbh.

• #20   27. mar 2008 Piskesmæld på 15. år, som lige fik en tak mere, da jeg kørte galt i 2006. Smerter i hoved, nakke, skuldre mere eller mindre hele tiden.

Det er nok hjælper bedst er kranio sakral, men da jeg kæmper for at blive rask oven på min diskosprolaps operation i august, er hovedet lige nedprioriteret. Så det får en tur en gang imellem af min kiropraktor når hun nu er ved at tage sig af ryggen alligevel.

Det handler om at leve med det end at fornægte det. Jeg har haft svært ved at acceptere at det styrer mit liv. Så jeg har vendt det til at jeg styrer mit liv, og så må det følge med "på godt og ondt" - så der er gode dag og rigtig øv dage, og jeg ved hvad der gør det værre, så det prøver jeg at lade være med. Men husk livet er for kort til at lade det styre dig. Der er nogen man SKAL og så må kroppen restituere sig bagefter. Så længe det ikke er flere dage man får i straf, så skal man gøre det man holder af.

• #21   27. mar 2008 Frk.....åhhh bette knægt....god bedring med ham.

M.h.t nakkesmerter så har min mand samme problem. Han har prøvet alt i de 12 år han har haft skaden...dog ikke kraniocekral terapi .
    Han går på smerteklinikken og han er nu stadionær......altså det bliver ikke bedre og medicinen er nu fast. Men for dælen hvor følger der meget med......der er mange følger af sådan en skade og de påvirkninger, som de kroniske smerter giver.

Han har kørt erstatningssag i over 6 år nu og de har lige udbetalt en smule, men ikke det rigtige beløb.....de er sku nogle røvhuller de forsikringsselskaber........de håber bare at folk opgiver en dag, men det gør vi ikke.....men knække folk det kan de.

I skal ikke blive forbavset hvis i ser os i basta eller ligende program en dag.......dråberne er løbet over for længst nu.

• #22   27. mar 2008 Smilende Susie, da jeg fik mit piskesmæld i 1993 fik jeg også en mengrad på 5, og ingen erstatning. Men jeg bad om en uvildig undersøgelse hos en ekstern læge, og da han havde undersøgt mig i 1½ time skrev han en rapport til forsikringsselskabet. På baggrund af den fik jeg en mengrad på 12 og erstatning. En mengrad på 12 har jeg senere fået fortalt at så plejer man ikke at kunne passe sit arbejde. Men jeg vil hellere have ondt og gå på arbejde end være derhjemme og lave ingenting. Det synes jeg mit liv bliver ringere af. Jeg har ikke haft tab af erhvervsevne inde om min første sag.

Nu skal jeg igennem møllen igen, efter mit trafikuheld for 17 mdr. siden. Det bliver sikkert også en kamp, men den tager jeg gerne.

Håber I snart får en afslutning, er det Erhversevne tab der ikke er truffet en afgørelse på?

• #23   27. mar 2008 ¤ Frk~Sjørslev ¤
    du kan finde dem på www.dap.dk, der kan du se hvor de er rundt om i landet smiley

• #24   27. mar 2008 Chi - Tove. Pyha, det er lige så jeg får kuldegysninger når jeg hører diagnosen på din niece. Godt at der er så god en chance for at hun bliver helt rask, og X'er alt hvad jeg kan for at det må gå hende godt.

• #25   27. mar 2008 Ja han venter på en afgørelse for den gennerelle erhvervsevne indenfor alle fag....han har fået 5 % i sin tid......senere fik han vuderet til 8 %. Han har jo en personforsikring som han tegnede i 1992 og den skal dække fuldt ud hvis han mister 2/3 af erhvervsevnen, hvilket han har.....han fik førtidspension i september sidste år.
    Han ville ønske af hele sit hjerte, at han kunne arbejde igen, men det er helt udelukket....han har så mange smerter, at det påvirker taleevnen og hukommelsen....altså han har rod i arkiverne som man siger....glemmer hvad ting hedder og kan ikke koncentrere sig særlig længe.

Før var arbejde hans liv og i ca 4-5 år efter ulykken ignorede han det og kørte bare på.....han ville bare ikke erkende det.....men en dag ringede han efter mig....han kunne intet og vidste dårlig nok hvor han var..........derefter var det slut med arbejde....men han forsøgte da 4 forskellige job men måtte opgive.
    Og tænk sig hvordan systemet så behandler folk når de ikke kan mere........jeg syntes sku det er sølle, at det er sådan

• #26   27. mar 2008 Hov...mit svar var til gitte :o)

• #27   27. mar 2008 Tak Susie, var klar over at svaret var til mig. Men jo, det er tragisk at livet ændrer sig så drastisk, at man må opgive at gøre de ting man holder af.

Det der kan gøre en forskel for jeg nu, er at få sagen afgjort. Det kan give jer ro til at komme væk fra det, og videre med jeres liv. Det andet skal slet ikke fylde så meget.

Kommentér på:
Slet, slet, slet ikke min dag... :(

Annonce