710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

jimmy r
jimmy r
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

Hjælp, angående hvalp og træning. Hjælp, angående hvalp og træning.

Hey

Jeg er nu den lykkelige ejer af en lille, Dogue de Bordeaux hvalp. Hun er 9 uger gammel. Lige da jeg fik hende var hun utrolig nysgerrig og meget læringsnem. Men her efter et par uger, har hun opbygget en angst for den trafikerde vej der, er lige uden for mit vindue. Det vil sige at jeg kun kan lufte hende i bagháven, jeg ville ellers gerne, at jeg kunne gå lidt ture med hende, men lige så snart vi nærmer os vejen kryper hun sammen og piber. Jeg har så gået et par ture med hende på armen der ude, hvilket har gjort at hun nu er blevet bange for hunde snoren, fordi hun forbinder den med noget dårligt. Til sidst er det som om hun er ved at blive bange for mig også, hvilket for alt i verdenen ikke må ske. Så jeg skriver nu i et råb om hjælp, inden det løber af sporet, da jeg ved de første 3-12 uger er de vigtigste i ens hunds liv.

Jeg har besluttet mig for at gå til hundetræning, men der er ikke nogle muligheder for det før d. 10 jan og her kan skaden muligvis værre sket ?

P.F.T.

JImmy

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, angående hvalp og træning.
  • #1   2. jan 2010 Det er bestemt ikke unormalt at hvalpe er bange for de store verden.... Tving ikke hvalpen ud til den store vej men gå så langt du kan lokke den .... Husk masser af dejlige godbidder og den lyse, rosende stemme... Stå stille og betragt vejen og når hvalpen er klar så gå en meter længere....
    Den skal nok blive mere modig og jeg tror bestemt ikke at skaden er sket. Held og lykke og nyd jeres træning når I starter op..

• #2   2. jan 2010 Jeg fik at vide af min hundetræner at det er vigtigt at lade hvalpene se "færdig", forstået på den måde at når de ser en ny ting og undres så skal de have lov at kigge på den så længe de vil, ellers kan de blive bange for tingen næste gang.
    Lille Emma fik kørersyge på vej hjem i bilen da vi hentede hende, så hun var bestemt ikke glad for at skulle ud at kører igen, så jeg allierede mig med hendes frokost (som hun er rigtig glad for) og satte mig ud i bilen indtil hun begyndte at slappe af! Nu forbinder hun bilen med mad og hygge og vil rigtig gerne med!

Og en sidste ting jeg selv prøver at gøre mig umage med: PYLDER IKKE OM EN UTILPADS HUND... Vi skal som hundeejere fremstå som flokledere og hvis floklederen også giver udtryk for at det ikke bare er "helt normalt" at der kører biler forbi derude så tror "flokken" at det er tid til at komme væk, og det skal være hurtigt...

Undskylder min lille stil... Føler bare jeg selv har stået med lignede problem.

• #3   2. jan 2010 Keg kan ikke lade være med at hæfte mig ved at du skriver at hunden er ni uger gammel, og at du nu har haft den et par uger??? Det vil jo sige den er taget fra sin mor for tidligt? Det kan jo i så fald være skyld i dens usikkerhed.

• #4   2. jan 2010 Ja jeg undrede mig også over du har haft en 9 ugers hvalp mere end en uge

bortset fra det er verden jo meget stor og farlig når man er så lille og der sker ikke noget ved at man oplever det meste fra en tryg favn når man er på tur, langt de fleste hvalpe er MEGET længe om at vænne sig til snore

• jimmy r
    jimmy r Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #7   2. jan 2010 Undskyld mig der vrøvler, hun var 9 uger, hun er født d 28/10-09 og jeg fik hende d. 20/12-09 så ingen problem der. Og jeg kan ikke se hvad i skal bruge opdrætterens identitet til, hun er en meget god veninde og jeg står 100 % inde for hende.

Men ellers mange tak for de gode råd, jeg vil prøve at gå langsommere til værks og lade hende bestemme hvor meget hun tør og ikke tør. Jeg vil stadig lade værre med at ynke over hende, den del var jeg klar over.

Men mange tak for de super gode svar smiley

• #8   2. jan 2010 Nåh så giver det jo mere mening. Det de andre mener (tror jeg) er at hvis hun er så bange for at være ude, kan det være opdrætter ikke har præget hvalpene nok da de var der. Altså haft dem ud og vænnet dem til snor og den slags.

Men ellers er der ikke andet at sige end hav tålmodighed med det lille pus. Det hele skal nok komme med tiden.... Bare husk ikke at presse hende ud i noget hun ikke er klar til.

• #9   2. jan 2010 Og i øvrigt har hvalpne kun været syv uger og et par dage.... Men lad nu det ligge. :o)

Kommentér på:
Hjælp, angående hvalp og træning.

Annonce