{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

cykle med små hunde? {{forumTopicSubject}}

I dag var som en anden dag, min hund bimse og jeg cyklede en lille tur for også at være sikker på at han får rørt sig nok og den nemmeste/hurtigeste måde at komme til byen at handle på.... med da jeg så kom hjem stod en dame lidt længer nede af veje og kaldte op til mig at jeg altså skulle være opmærksom på at bette hund og cykling ikk passede så godt sammen pga. deres hjerte! og jeg svarede bare ok... men er så kommet til at tænke over det efterfølgene.... Er det en dum ide at cykle tur med en yorkshire da det er en bette rece el. hvorfor sagde hun det, for jeg er ikk så kendt angående små hunde!!! hjælp mig hvis jeg gør noget galt el. man måske skal gøre det på en bestem måde....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cykle med små hunde?
  • #1   14. dec 2009 Tror måske at damen mente at en lillebitte hund som Yorkshire Terrier jo skal give den MAX gas bare du triller langsomt afsted, i forhold til en større hund med 5 gange så lange ben.. En større hund tager jo kun 1 skridt når din hund har taget 5 skridt for at følge med..

Når det er så lille en hund, så ville jeg nok finde en anden motionsform.. Bare det at den skal gå en tur i i højt enggræs giver jo også god motion.

Og så snudearbejde for den lille Terrier er faktisk bedre stimulering og gør den mere træt end motion alene..

• #2   14. dec 2009 Altså ved ikke noget med hjerte osv..
    Men jeg cykler nogengange med min om sommeren, men han er nok lidt større end din, og vejer knap 5 kg. MEN, jeg cykler SÅ langsomt så han kun traver ved siden af, og det er altså meget langsomt.. Jeg gør det sjældent, da jeg egentlig syns han måske er for lille til det.. men han elsker det.
    Ville aldrig cykle med en der var mindre end min.

• #3   14. dec 2009 jeg tænker at hvis den ikke har hjertefejl osv - og så længe man gør det i DENS tempo så kan jeg ikke se problemet !

• #4   14. dec 2009 Bimse som min hund hedder er 7mdr. og vejer 4,5kg! jeg køre i hans tempo og det kan godt nogen gange være langsomt så han traver men skam også i fulde galop hvis jeg skal kunne følge med ham.. og det virker til at han godt kan lide det, men vil da ikk forsætte hvis det ikk er "sundt" for ham...og han lider ikk af nogen hjertefejl...

• #5   14. dec 2009 Jeg har bare siden jeg var helt lille pige lært af mine forældre at cykling med hund ALTID skal foregå i trav.. smiley Derudover cykler man ikke med en hund under 1 år.. Faktisk siger de fleste at hunden skal være min 1½.

• #6   14. dec 2009 Så længe hunden kun traver, er udvokset, og turen passer til hundens fysik, kan man sagtens cykle med den.

• #7   14. dec 2009 Men din hund er ikke udvokset, så brug gåbenene, eller en cykelkurv til hunden.

• #8   18. dec 2009 Jeg har et par gange cyklet med Paya, hvor hun render ved siden af..
    Men det er VIGTIGT at hunden kun traver, og ikke galoppere - Pga overbelastning!
    Så med en lille hund går det ikke ret stærkt, men det er sundt med en lille tur i ny og næ - Paya synes ihvertfald det er ganske dejligt at få rendt lidt :')
    Men du skal passe på når din hund ikke er fuldt udvokset med at overanstrenge den - Ligesom man ikke må starte til agility før hunden er 12 mdr. smiley
    KH Ann-Sophie - God jul!

Kommentér på:
cykle med små hunde?

Annonce