cykle med små hunde? {{forumTopicSubject}}
I dag var som en anden dag, min hund bimse og jeg cyklede en lille tur for også at være sikker på at han får rørt sig nok og den nemmeste/hurtigeste måde at komme til byen at handle på.... med da jeg så kom hjem stod en dame lidt længer nede af veje og kaldte op til mig at jeg altså skulle være opmærksom på at bette hund og cykling ikk passede så godt sammen pga. deres hjerte! og jeg svarede bare ok... men er så kommet til at tænke over det efterfølgene.... Er det en dum ide at cykle tur med en yorkshire da det er en bette rece el. hvorfor sagde hun det, for jeg er ikk så kendt angående små hunde!!! hjælp mig hvis jeg gør noget galt el. man måske skal gøre det på en bestem måde....
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Når det er så lille en hund, så ville jeg nok finde en anden motionsform.. Bare det at den skal gå en tur i i højt enggræs giver jo også god motion.
Og så snudearbejde for den lille Terrier er faktisk bedre stimulering og gør den mere træt end motion alene..
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
Men jeg cykler nogengange med min om sommeren, men han er nok lidt større end din, og vejer knap 5 kg. MEN, jeg cykler SÅ langsomt så han kun traver ved siden af, og det er altså meget langsomt.. Jeg gør det sjældent, da jeg egentlig syns han måske er for lille til det.. men han elsker det.
Ville aldrig cykle med en der var mindre end min.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 12
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Men det er VIGTIGT at hunden kun traver, og ikke galoppere - Pga overbelastning!
Så med en lille hund går det ikke ret stærkt, men det er sundt med en lille tur i ny og næ - Paya synes ihvertfald det er ganske dejligt at få rendt lidt :')
Men du skal passe på når din hund ikke er fuldt udvokset med at overanstrenge den - Ligesom man ikke må starte til agility før hunden er 12 mdr.
KH Ann-Sophie - God jul!
cykle med små hunde?