642 visninger
|
Oprettet:
Agility - hvalp? {{forumTopicSubject}}
Jenna (Australian Shepherd knap 5 mdr.) er simpelthen en lille krudtugle! Og jeg vil gerne tilbyde hende noget "arbejde" ud over lydighed (som jeg tror hun finder lidt kedeligt bortset fra godterne *S*). Hvor gammel skal hun være før hun må starte på Agility? Findes der mon nogle hvalpehold i Agility hvor man tager hensyn til deres fysik?
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Men umiddelbart ville jeg da tro, at I ville have mere glæde af noget hjernegymnastik? Søgeøvelser og alle former for problemløsning?
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 131
Mht hjerneøvelser så har jeg p.t gang i følgende:
* Bold med godbidder (klare hun på 5 min.)
* Gennemsigtige flasker med godbidder og tynde tyggeben (ditto 5 min)
* Godbidder lagt under gennesigtige (hårde) plastikkrus. (ditto 5 minutter)
* Tomme mælkekartoner, der vaskes tørres, fyldes med guf, og lukkes (sviner TEMLIG meget ) (klare hun på 10 min.)
* Spedning af foder i haven som hun skal søge efter. (15 minutter)
* Der udover har jeg prøvet at ligge spor et par gange (god bid i hver fodspor) (20 minutter)
(Har købt tog-a-jug men den mestre hun ikke endnu og mister hurtigt interesse for den)
Har du (eller andre) nogle flere ideér til hjernegymnastik så modtager jeg med kyshånd
aug 2007
Hvis jeg tager 200 gr. hakket kød og fordeler det i hele haven, så er vores tre hunde underholdt i rigtigt lang tid.
Den med godbidder under plastikkopper kan også udvides, så du kun lægger under én eller to ud af mange - så hun skal finde den rigtige og ikke bare får noget under allesammen.
Lær hende at søge efter og hente specifikke genstande. (din sutsko, hendes bamse, et specielt pivedyr osv)
Lær hende at få en godbid ud af et viskestykke med knude på. Til at starte med lægger du den bare midt på viskestykket, og ligger hjørnet lige henover, så hun nemt kan finde den. Så gør du det gradvist sværere og sværere indtil hun kan få den med en rimeligt stram knude på. Hvis hun forsøger at bide i den, skal du enten fjerne den eller lægge hånden over.
jul 2009
Er der andre som har nogle gode fif så kom frit frem
jul 2009
aug 2007
jul 2009
aug 2007
Når hun kender to - så ligger du dem med lidt afstand imellem et par meter fra jer - derefter kan du bede hende hente den ene og den anden - på den rigtige kommando. Og så er øvelsen tæt på at være færdig og kan bare udvides og udvides
Tak for den søde hilsen inde
aug 2007
Lige en lille nem ting mere. Køb et ringspil (billigt, billigt) og lær hunden både at hente ringene (igen med nævnelse af de enkelt farver - kan dog ikke huske om det er grøn/blå eller rød/grøn de ikke kan skelne fra hinanden. Når den øvelse fungerer - så lær dem at lægge ringene på igen. Så kan man spille mod hinanden
jul 2009
Agility - hvalp?