{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

"agility" med hvalp {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.
jeg får snart min lille vaps hjem, og tænkte på og bla aktivere hende med agility.
forstå mig ret. jeg ville ikke springe med hende, eller lade hende løbe. men give hende en fornemmelse af hvad hun skal gøre med de forskellige fohindringer. dvs lade hende "lege" på banen, fx gå igennem forhindringerne og gå rundt på de andre forhindringer.

lyder det helt underligt, det jeg prøver at forklare?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "agility" med hvalp
  • #1   22. sep 2009 Til en start synes jeg der er SÅ mange mere væsentlige ting hunden skal lære.
    Basis lydighed (komme når man kalder, gå pænt i snor, sit, dæk og hvad man nu ellers finder uundværligt). Det er i mine øjne rigeligt aktivering af en lille vaps at lære disse ting + f.eks. fodersøg o.l. hvor den skal bruge næsen.

Når den bliver ældre, kan man sagtens gå i krig med "hvalpe-agility" = ingen spring, slalom og andre forhindringer der belaster for meget. men hunden kan sagtens lære at gå gennem en tunnel, gå mellem støtterne (uden bom eller med bom på jorden) o.l.

• #2   22. sep 2009 Hvis du snakker om en helt ny hvalp 8 uger gammel, synes jeg ikke agility er noget. Der er helt andre ting, det er vigtigt at fokusere på.

Snakker du om en 8-9 måneders gammel hvalp, så synes jeg det lyder som en udmærket ide med noget hvalpeagility.

• #3   22. sep 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

ja, men tænkte det som "tillæg" til basis lydighed. men det venter jeg bare med smiley

men kender du noget godt aktiveringslegetøj, som jeg kan bruge til hende? eller skal jeg "lege" maden i hende, som du sider med foder søg. ville jeg fx kunne ta en pap rulle (fra toillet papiret) og ligge nget a hendes foder deind, og lade hende selv f¨det ud??

• #4   22. sep 2009 helle - hun er 9 uger

• #5   22. sep 2009 Det kan du sagtens -en anden måse er at sprede foderet ud i haven hvis du har sådan en, men ellers bare rundt omkring i f.eks. stuen, og så lade hunden bruge sin næse til at finde det.

• #6   22. sep 2009 okay, super, tak for hjælpen hvertald smiley

• #8   22. sep 2009 Hvis du vil noget med din agility er det en meget dårlig ide. Hunden lære det er en legeplads hvor den kan lave hvad den vil, og senere skal du så til og fortælle den at den skal gøre det i din rækkefølge.
    På hvalpemotivations hold bruger man tunnel., men lære samtiig hvalpen at den ikke må vende rundt midtvejs og komme ud i samme ende af tunnelen.

• #9   22. sep 2009 Brug hjernen, før du køber hund. S
    jeg havde tænkt mig at føre hende så det er mig der bestemmer hva hun skal, og ikke bare slippe hende løs så hun skunne gøre hva hun vil.
    hvis du forstår smiley

• #10   22. sep 2009 Umidelbart har jeg svært ved og se hvad både den og du får ud af det..
    Men vis du intet gør i spring, slalom, balance og vippe. men kun springstøtter uden springpind og tunnel ,sker der ikke noget ved det.
    Men jeg ville nok bruge dens vågne timer på sit- dæk-komme ved kald- alene hjemme træning lineføring-førekontakt, og alt det en hvalp skal lære fra lille. Og det er rigelgt for en lille hvalp og lære det.

• #11   22. sep 2009 okay, jeg øver komandoerne først smiley
    tak for hjælpen, det er jo ikke nemt og være hunde ejer på begynder fasen :$ smiley

• #12   22. sep 2009 Jeg startet med Russjkat som 10 uger med også kun tunnel, posen spring med springpinden på jorden og så har vi i klubben en meget lav balance spm vi også trænet på. men hvis du ikke vil træne agility og gå til konkurrence så vent.
    Og nej agilitybané er ikke en legeplads det er dig der bestemmer rækkefølge.

• #13   22. sep 2009 tanja. havde nemlig tænkt at det skulle ende med konkurence, og havde tænkt mig og gøre som du har beskrevet. og kun lade hende springe og virkelig give hende udfordringer når hun er gammel nok.

• #14   22. sep 2009 så ser jeg ikke noget i det Russjkat er nu 11 måneder og kan alle forhindringer - vippen og slalom. vi er oppe på 6 forhindringer efter hinanden.
    Når hun ikke er så gammel så træn max 5 minutter på agility bane et spring eller tunnel også beløning og masser leg

• #15   22. sep 2009 det vil jeg gøre tak smiley

Kommentér på:
"agility" med hvalp

Annonce