{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.951 visninger | Oprettet:

Problem hunde råd søges {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Vi ejer 3 Boxer hunde. De er alle meget glade og elsker børn. De er meget ude om dagen på stor grund og får motion nok til at de ikke vælter huset.

De 3 boxer vi har en mor far og søn :O) Tiden går og hvalpen vokser sig stor og stærk som sin far. Den sidste tid er tæven (mor) begyndt at skabe en dårlig stemning, når de kommer ind i huset. Hun gør ud i det blå, rejser børster og får sønnik med på "legen" som tilsidst ender med de overfalde hanhunden (far)

Det sker oftes når de kommer ind samlet. "Alt i huset er "opbygget" således at de ikke går sammen. Da vi bare ikke kan finde på andre løsninger. Det er stresset og nyder slet ikke det at have hund sådan som det ser ud nu i flokken.

Vi vil være kede af at skulle af med den ene eller anden og vil gøre en del for at få det til at gå godt..det ansvar har vi jo selv valgt og en aflivning er den aller sidste udvej.

Nogle her inde der har et godt råd til os eller med refaring kan skrive jers historie og metoder.

Det haster en smugle, da min mand har været så uheldig at blive bidt i mave og over arm, da han ville skille hundene ad. Ved godt det er fy fy at gå imellem hunde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem hunde råd søges
  • #1   7. sep 2009 Mit bud ville være at sterilisere tæven da det er hende der starter balladen, det vil få hendes temperament til at falde lidt ned... og ja ellers stoppe enhver optræk til ballade og vise hundene tydeligt hvad i forventer de skal gøre når de kommer ind.

• #2   7. sep 2009 Får hundene anden aktivering end "meget ude om dagen på stor grund"?

Mange adfærdsproblemer skyldes forkert/manglende motion og aktivering.. Jeg ville få en kompetent træner / adfærdsbehandler ud og se hundene i "aktion"..

• #3   7. sep 2009 jo måske kunne vi jo godt starte med at få hanhundene til dyrlægen med det er ikke de to som er problemet med derimod tæven.

Faren har dårlig hjerte og narkosen kan give store problemer smiley

Vi er ikke alle dage ude på lange ture men de mangler ikke motion, vi har aktivitets legetøj og leger med dem i alle udgaver.

De går ikke bare ude for sig selv.

• #4   8. sep 2009 Er det rigtigt forstået at problemet opstår lige når hundene lukkes ind ?

Hvis det er sådan det forholder sig, har I så mulighed for at lukke dem ind en ad gangen ??
    Start med den, der bestemmer mest i flokken. Få hunden ind, ro på og placeret i kurven eller lignende.
    Luk den " næstkommanderende" ind og gør det samme... Ro på og hen i en anden kurv.
    Luk sidste hund ind.. Ro på og hen i kurven.
    Efter et stykke tid.. Måske 5-10 minutter giver I hundene fri på en rolig måde.. Gerne en ad gangen.

Og ellers tror jeg det vil være en rigtig god ide at få en prof til at se situationen, så I kan få noget god vejledning.. Men vælg adfærdskonsulent med omhu.. desværre er der stor forskel på kvaliteten.. MEGET stor.

Hvis tæven har ændret adfærd kan det også være en ide at få hende undersøgt for sygdom eller smerter. Smerte er den mest hyppige årsag til ændret eller aggressiv adfærd

• #5   8. sep 2009 Det er simpelthen flokadfærd og heraki der er ved at opbygges.
    Ingen tvivl om at din tæve er en alfa-tæve(hun er alene) og derfor sætter hun reglerne for de to hanner. Du skal faktisk være glad for at du har så stærk en tæve at hun kan "styrre" de to hanner, for når hanhvalpen bliver kønsmoden vil han udfordre sin far. Det der så er ved at ske er at, hun vælger den gamle han fremfor hvalpen og det giver disse sammenstød. Du kan ved at give hende så at sige førsteret til at komme ind i huset og derefter lukke hannerne ind, først den gamle og derefter hvalpen give hende signal om at du accepterer at hun bestemmer over drengene men at du bestemmer over flokken. dette vil kunne give dig lidt ro.

• #7   18. sep 2009 vi har hvalpen kasterert de komme ind som 1 2 hvalp nr 3.Der er gået 14 dage og det ser mere skidt ud en før alfahun hunden og hvalpen er pot og pande det holder sammen. ej hvor er vi kede har prøve jers og dyrlægen råd ingen ting holder i 3 dag før helved er løs igen...det sker på få sek..vi kan se optakten til en slåskamp, men så snart vi bare prøver eller hæver stemmen..at de skal plads af. kommer alfahan hunde...det skal siges at alfahan hunden overfaldt hvalpen da den var 40-50 dag gammel og det var ikke et alm "her bestemmer jeg" nej det var slemt...er så kad og har læst alt om agrasive hunde og ingen ting hjælper..er i 7 sind og vi overvejer at aflive den gamle hanhund som i forvejen er ødelagt i hove.

• #8   18. sep 2009 undskyld det står rodet er bare så ked..

• lotte e
    lotte e Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #9   26. sep 2010 Hej Annika
    Jeg bliver helt trist på dine vegne. Jeg har arbejdet en del med problemhunde og tager også gratis ud til folk og hjælper dem med deres problemer men ved ikke hvor du bor men du er velkommen til at ringe til mig så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig men det kræver nok at du bor så jeg kan komme på besøg og se hvad det er der forgår i din flok for at kunne hjælpe dig bedst men prøv at ringe til mig helst formiddag 28105653

• lotte e
    lotte e Tilmeldt:
    maj 2007

#10   26. sep 2010 Hej igen Annika så lige at du boede i østjylland smiley lidt langt væk fra mig men prøv lige alligevel at ringe til mig så tager vi en snak om det mvh

• lotte e
    lotte e Tilmeldt:
    maj 2007

#11   26. sep 2010 ups så lige at indlægne er skrevet i 2009 og ikke 2010 og dermed lidt gamle så måske du ikke har brug for hjælp mere ? mvh

Kommentér på:
Problem hunde råd søges

Annonce