{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Renlighed, råd søges? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har en skøn hvalp på 11 uger. Vi har trænet renlighed med ham fra dag 1 vi fik ham. Det foregår sådan:

Han kommer ud mindst en gang i timen, lige efter han har sovet og leget. Vi roser ham selvfølgelig meget hver gang han gør det udenfor, og han tisser og pøller som regel altid lidt efter hvis man siger 'tis så'.

Problemet er så bare, at det virker som om han ikke kan forstå forskel på at tisse og pølle ude eller inde. Han bliver aldrig skældt ud hvis han gør indenfor!

Han bliver lukket ud af den samme dør hver gang, men han går hverken hen til døren når han skal 'på potten' eller giver nogle tegn...

Vi ved ikke rigtig hvad vi skal gøre? Gode råd søges smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed, råd søges?
  • #1   26. jun 2009 I skal fortsætte som i gør:
    Ud efter at have spist, sovet, leget og engang hver time.
    Masser af ros når han gør rigtigt og tager i ham i at gøre indenfor, så skynd jer at løfte ham ud.
    Ikke alle hvalpe er lige hurtige til at fatte det og det er ikke unormalt at en 11 ugers hvalp ikke er renlig endnu. Læg mærke til om han måske går rundt og søger indenfor inden han sætter sig, og tag ham så ud....
    Held og lykke...((o:

• #2   26. jun 2009 Stemmer i med Tibetansk Mastiff. Bare fortsæt som nu, så skal det nok komme.

11 uger er ikke meget, så det er lige tidligt nok at forvente at hunden er renlig. Nogen er det allerede så tidligt, men det gælderlangt fra alle:o)

At gå til døren eller at give lyd, er heller ikke noget alle hunde gør. Min gamle tæve gjorde det aldrig. Men jeg kunne nu alligevel se hvornår det var tid, ved at se på hendes kropssprog.
    De fleste hvalpe vil gå lidt søgende omkring, når det er tid, så prøv at holde øje med den slags ting.

• #3   26. jun 2009 hvalpen er kun 11 uger, tag det roligt.

Bella fattede heller ikke noget længe, men fra den ene dag til den anden der sad den der altså bare - siden den dag har vi ikke haft et eneste uheld i huset, heller ikke når begge hunde har været alene hele dagen smiley

• #4   26. jun 2009 Jeg ved skam godt han ikke kan være helt renlig endnu, så vi tager det roligt smiley Undrede mig bare over at han ingenting gør han skal tisse.. Det virker som om han slet ikke kan se forskel på at tisse inde og ude.. Men hvis det er normalt, så er der jo intet der smiley Er føstegangs-hundejer, så er jo ikke så rutineret endnu smiley

En tissetår engang imellem gør heller ikke spor, det er bare lidt ærgeligt når han pøller.. Men vi fortsætter bare træningen, og tak for svar smiley

• #5   26. jun 2009 Det er fuldstændig normalt for en hvalp at tisse/skide lige så snart den mærker den skal. så det skal i ikke bekymre jer om. Nogle lærer det hurtigt andre mindre hurtigt. det tar den tid det tar. bare fortsæt som i gør nu.

Kommentér på:
Renlighed, råd søges?

Annonce