576 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Klikkertræning Klikkertræning

Jeg synes jo det her klikkertræning lyder fantastisk godt, så naturligvis skulle jeg på kursus i det.
Jeg har nu været afsted på 1. af 2 dages kursus..
Det var faktisk vældig godt..
Meeen...

Det kan godt være det er lidt svært med en cross over hund på 7 år, der er lydighedstrænet på traditionel måde..
Men det er INTET imod en hundefører (mig) der skal til at lære at klikkertræne.. Hold da kæft det er anderledes.

Jeg har så fundet ud af at jeg hjælper min hund med ALT.. Og dermed er der ikke antydningen af inniterativ (staves) og kreativitet tilbage... Min kære hund står bare og kigger på mig.. Og jeg tror hun tænker " fortæl mig nu hvad jeg skal" Og jeg står bare og tænker " så gør dog noget hund"

Lidt frustration fra en klikker begynder... :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klikkertræning
  • #1   18. maj 2009 uha ja, det er Nala og jeg om igen. Jeg er vant til at "kommandere" med hende, og har lært at når jeg er i ro, så er hun i ro. Så når jeg står og afventer en adfærd, jamen så lægger hun sig *g*

• #2   18. maj 2009 he he - det lyder spændende :-))

Jeg tror nok jeg ville have det lidt ligesom dig - men al begyndelse er jo svær - det skal nok blive godt når du har fået det indøvet smiley

• #3   18. maj 2009 Aw aw ...

Vi har også været en tur på klikkerkursus, og det var jo fantastisk - en del af det responerer Cassius faktisk fint på, men ingen tvivl om, at der skal ihærdighed til at få ham til at byde adfærd uden der er aktivitet i forvejen.

Men en fed måde at træne på, ingen tvivl om det. Man får mange ting foræret på den måde. Og hunden synes jo, det er fantastisk ;o)

Så er det lige det med at omstille hjernen fuldstændig og selv være passiv, når man er så vant til at være aktiv og kommandere rundt med kræet hele tiden :o))))

Har du prøvet den med kassen med hende - er hun så også initiativløs?

• #4   18. maj 2009 Den med kassen gav intet...
    Hun snuste til den fik klik og godbid kastet i kassen, så tog hun godbid, fik klik og ny godbid i kassen.. Og sådan fortsatte vi i 3 x 1 minut..
    Herefter var jeg passiv og hun sad bare og kiggede på mig

• #5   18. maj 2009 Klart nemmere at starte med en hvalp.. Men det er mindst lige så stor omstilling for mig som det er for hunden.

Miss Lund: Der er forskel på at klikkertræne og på at træne med klikker.
    Klikertræning går ud på at hunden selv skal tilbyde adfærd

• #6   18. maj 2009 Hehe.. Ok, Tina, jeg kan godt se, at det er op ad bakke med den gode Dess :o))))

Cassius gik bare til den på den kasse der - og blev vældig overrasket over at blive klikket hele tiden.. Han syntes det var en fantastisk leg ;o))))

• #7   18. maj 2009 Et af problemerne er måske også at hun er lidt nervøs og usikker..
    til sidst lokkede jeg hende op i kassen, men det tog lang tid, for hun turde ikke træde på den... Og det var en lav kasse.. Sådan en æblekasse tror jeg.

Jeg svarer ikke det næste stykke tid, for skal ud og se på en pension nu inden jeg sender hundene derud for at blive passet..
    Men vender naturligvis tilbage

• #8   18. maj 2009 CH : Ja op ad bakke.. Det må du nok sige... Og så kombineret med min tålmodighed....Eller mangel på samme

• #9   18. maj 2009 jeg synes dutte øvelsen er en god start - og ja, det er faktisk svært at hus´ke så mange ting på 'en gang :o)

Min var 8 år da vi startede. Efter første træning - senere på aftenen - gik han hen og puffede til klikkeren på stuebordet medens han kiggede på mig - skønt!

• #10   18. maj 2009 Min hanhund er også en anelse "signal-afhængig" og der er klikkertræning genial!! Brug knoppen hund, prøv dig frem. Det stimulerer den SÅ godt og giver den selvtillid! Elsker klikkeren:-)

• #11   18. maj 2009 Jeg prøvede også med target plade til at sætte poten på.
    Startede med "gi pote" hvor jeg ikke sagde noget, men rakte pladen frem, og hun klaskede poten på pladen lyn hurtigt.. Det gjorde vi nogle gange..10 måske.. og så flyttede jeg pladen længere og længere ned mod jorden..
    Da pladen lå på jorden sad hun og kiggede på mig i 3 minutter, og så begyndte hun at pive...

• #12   18. maj 2009 Ok, jamen så gik det jo "bare" lidt for hurtigt for hende.
    Lidt op med pladen igen - det skal nok klikke for hende ;o)

• #13   18. maj 2009 Marianne : Ja .. Men jeg skal godt nok bide mig selv i tungen for ikke at give kommando til hvad hun skal *gg*

• #14   18. maj 2009 Tina,
    og man finder også ud af hvor meget man egentlig snakker til hunden ;o)

• #15   18. maj 2009 jeg havde aldrig i livet troet at det var mig der skulle få svært ved omstillingen... Men hold da op jeg blev klogere

• #16   18. maj 2009 Tina & Alex - Ved hun at klik betyder belønning??? For for at bruge klikkeren er det jo vigtigt at hunden forstår betydningen smiley

Jeg var på et 1-dags kursus for 2 uger siden, og sikke en opmærksom hund jeg har fået til agility:-) Før havde han det med at lave overspringshandlinger, nu er han på og suser gennem banerne smiley (osten hjælper sikkert også...)

Vores klikkerinstruktør sagde faktisk det var vigtigt at træne klikker uden hund smiley for at få timingen mere præcis!! F.eks. kast et bundt nøgler op i luften og klik når de er højest og klik når de præcis rammer jorden... faktisk det får en til at tænker over hvor præcis man skal være i klikket smiley

• #17   19. maj 2009 Dess er klikkertrænet ( eller trænet med klikker) før jeg fik hende og jeg har også brugt det i adfærdsbehandlingen af hende.
    Hun ved godt at klik = godbid.

Jeg har øvet mig med klikker med mennesker.. det er faktisk også lidt en udfordring *gg*
    Det er nok bare et spørgsmål om at gøre det en million gange indtil hun fatter ideen og jeg bliver god nok til det :o)

• #19   25. maj 2009 hvor er det I har været på kursus? Og hvad koster det? Jeg tror nemlig også jeg kunne bruge at lære det lidt bedre...vil SÅ gerne klikkertræne Smilla...

• #20   25. maj 2009 (link fjernet)

de er et par dygtige piger :o)

Kommentér på:
Klikkertræning

Annonce