1.475 visninger
|
Oprettet:
TavleMafiaen* BAD STANDING!
13. feb 2009 Følger: 43 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 550
13. feb 2009 Følger: 43 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 550
Hjælp ! Muskelhund til træning. {{forumTopicSubject}}
Hej alle på HG!
jeg er den lykkelige ejer af en amstaff ,
men der er bare ingen der vil tage imod hverken mig eller hende til træning. Pga racen ?
Jeg søger lidt hygge træning til lydighed.
Håber virkelig nogen kan hjælpe ?
Venlig hilsen Ulykkelig hunde ejer.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
En af ulemperne ved at vælge de racer.
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Der er desværre nogle folk der ikke mener at disse hunde bør trænes.. Hvor de får det fra, aner jeg dog ikke!..
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 667
kan man andet end bare elske danmark (ironi kan forekomme)
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
Mindst 20.000 muskelhundeejere i Danmark. Hvorfor fanden laver de ikke barev deres egne træningsklubber i stedet for bare at sidde og flæbe ????
dec 2008
mener du det?
En hund er en hund, så hvorfor kan vi ikke have lov at træne med andre?
Jeg træner i en brugshundeklub hvor der er alt fra mops til GD, og alt imellem.
Og der er ingen problemer! Og her er en pæn andel af muskelhunde, tror vi er 3 på unghundeholdet, for her kan vi komme ind.
Det volder jo ikke nogle problemer.
Som hvalpe har de endnu ikke udviklet aggressioner, og hvis de har, kan det undgåes ved at de ikke deltager i leg. Og på alle andre træningshold har hundene jo ikke nogen kontakt under træningen, så jeg kan virkelig ikke se problemet??
Hvorfor skal træning deles op i racer?
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 465
dec 2008
det er ikke alle muskelhundene der er aggressive, og dem der er, vil oftest først reagere når de andre er tæt på.
Jeg har selv været til arrangementer med hunde som IKKE kunne enes med alle. Det behøver ikke volde problemer, hvis blot man respekterer det, og holder lidt afstand. Som man jo selvfølgelig altid gør under træning..
jan 2007
Fordi hr. og fru Danmark er bange for den slags hunde.
jan 2007
dec 2008
men det er jo ren uvidenhed, og i mine øjne mangel på indsigt om hunde i al almindelighed?
En stor del af Hr. og Fru Danmark er også bange for indvandrere. Skal vi forbyde dem på restauranter og natklubber?
jeg forstår fuldt ud at man ikke vil lade sin hund rende rundt og lege med en hund man er utryg ved - uanset hvor sød den anden hund er.
Men at nægte at træne med dem et sted, hvor alle hundene alligevel er i snor og under kontrol? Et sted hvor folk kommer for at lære og træne deres hunde under vejledning af kyndige mennesker?
Det forstår jeg ikke..
dec 2008
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 20
sep 2007
Og det sidste er alt for ofte tilfældet.
Unge mennesker der skal have en "sej" eller "respekteret hund" vælger jo netop de racer, og det er sgísme forkert grundlag til valg/køb af hund.
Uvidenhed i kombination med forkert race, driftig hund, stærk psyke er jo opskriften til problemer, og den slags problemer vil mange klubber bare ikke have, eller også er de ikke tilstrækkeligt uddannede til at undervise/stimulere den slags hunde korrekt.
Og mange andre hunde ejere ville melde sig ud af klubben hvis de kom, det skal man jo også tage hensyn til i klubben.
Lav jeres egne klub i stedet som CE foreslår.
dec 2008
men de folk der anskaffer sig sådan en hund på de forkerte grundlag, ser du ikke på en træningsbane.
Så jeg kan virkelig ikke se problemet?
Som sagt ville jeg kunne acceptere hvis ikke I ville lade jeres hunde lege med muskelhundene, men ligefrem nægte at lade dem gå rundt i snor 5 meter fra hinanden?
Jeg kommer aldrig til at forstå det..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.353
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
hvordan kan det være at folk med disse tunge terrier racer ikke søger i dansk terrier klub, da det jo er der de hører til. i dansk terrier klub er de velkomne. men nej ....ja jeg spørger bare ???????
mar 2006
Ellers prøv at se på om DKK eller DcH har træning i dit område. Nogle gange har de også blandede hold
sep 2007
JO de gør!!!
De vil gerne ud og træne, men stopper straks de finder ud af at træning kræver en indsats.
De falder altid fra efter kort tid, jeg har været instruktør i flere år for de racer og det er altid samme historier:
De vil en masse, men de færreste gennemfører ret meget.
dec 2008
så er de der en eller to gange?
og derefter er den skid vel slået?
Hvor ofte har du oplevet at de hunde æder de andre på banen?
Siden du er så meget imod det, må du have haft negative oplevelser?
Måske er de kommet for at lære, men har fået en masse grimme stikpiller om hvor dårlige mennesker de er, siden de har valgt den specifikke hund. Den slags kan også hurtigt få et menneske til at komme et andet sted, eller bare blive hjemme!
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Jeg er ikke klar over om DTK tager blandinger ind? Gør de?
jun 2004
Så er det bare med at klø på
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 550
Hun har bare brug for en masse hjerne gymnastik altså. slaap dog a mennesker !!! IHH !
Nå , takker resten for en masse hjælp. !
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 550
Jeg fik hende fordi hun passer præcis til mig !
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
http://www.dkk-kreds10.dk/
(link fjernet)
Der burde være noget i nærheden...
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
hvorfor skal de altid hedde
Gucci, Chanel, Dior etc.
når det er unge kvindelige ejere til disse typer hunde?
okt 2007
Jeg synes der er muligheder for træning. Hvis man gidder at undersøge det lidt. Og måske også før man får hunden?
Kunsten er at finde en træner der passer til en selv, og er kompetent til at råde både hund og ejer,..
nov 2006
lige en tanke off topic - der lige kom svævende ind forbi *fnis
hvorfor skal de altid hedde
Gucci, Chanel, Dior, KIWI etc.
når det er unge kvindelige ejere til disse typer hunde?
hi hi hi
dec 2008
du mener måske at om tyve år, synes jeg ikke hunde skal trænes sammen??
der er ingen tvivl om at man (forhåbentlig) udvikler sig med alderen, og altid vil ændre holdninger i den ene eller anden retning, men jeg tvivler nu på at jeg nogensinde vil forstå problematikken i at forskellige typer hunde træner på samme hold.
De er jo i snor, og al kontakt hundene imellem er jo udelukket til træning...
Ak ja..
sep 2007
Og jo, de har følt sig velkomne til træning hos mig, da jeg ikke bruger tid på folk jeg ikke gider.
Og jo, jeg har faktisk oplevet muskelhunde med agressions problemer og muskelhunde med drift og stress problemer der gjorde at de ikke alle var modtagelige overfor indlæring- selv med moderne positive metoder.
Sarah, du skriver at din hund passer perfekt til dig, det tror jeg gerne, du passer perfekt til målgruppen for muskelhunde.
Ung, moderne og med på noderne og livet er i fuld udvikling. Og det er jo dejligt nok.
Desværre er du også i den mål gruppe som sælger hunden eller afliver den om 6 mdr, eller som senere får en hund med problemer idet du får nyt arbejde, flytter, får "allergi" eller din nye kæreste gider den ikke længere.
Håber ikke det sker for dig (eller nogen anden for den sags skyld), men det er hvad min erfaring og de fleste statestikker siger.
okt 2007
dec 2008
jeg siger ikke nødvendigvis at du ikke VILLE træne dem. Men her lyder du ikke særlig positiv, så måske de opfanger det?
Jeg kan selvfølgelig aldrig vide det, så kan kun gisne.
Det er ærgeligt med hunde der stresser, og åbenbart ikke reagerer på de metoder du giver ejerne?
jeg har aldrig påstået at hundene ikke kan være aggressive. Tværtimod har en stor del af dem kønsaggressioner. Det ser jeg dog ikke rigtig som et problem? Hvis man blot respekterer det, og holder hundene i snor.
I laaaangt de fleste tilfælde, er disse hunde jo kun lede når den uønskede hund kommer tæt nok på..
sep 2007
Førhen var jeg uforstående overfor at de ikke måtte komme andre steder. Så jeg har haft private hold med muskelhunde, forskellige steder i landet, og i de bestyrelser i agilityklubber og lydigheds foreninger jeg har haft min gang har jeg kæmpet med næb og kløer for at de måtte komme på trænings pladserne.
Hunde med agressions problemer kan være temmelig omfattende og alvorlige hvis der er tale om en drift stærk muskelhund.
Hunde med forkerte kropssporgs opfattelser kan være konfliktskabende i sig selv.
En muskel hund i snor med køns relaterede agressions problemer på en træningsplads???? 30-70 kilo ren muskelkraft der hiver i en snor, det kan sgu nemt gå galt, så jeg kan godt forstå hr og fru jensen ikke vil træne med muskelhundene nogle gange, er ikke selv nervøs for det, men kan sgisme godt forstå alm hundeførere.
Jeg vil endnu engang pointere at det ikke er hundene jeg har et problem med , men dem der anskaffer sig sådan en hund uden grundige overvejelser, eller af de forkerte grunde,.
Restriktioner omkring erhvervelse af muskelhunde mener jeg vil gavne avlen og racerne som helhed.
dec 2008
som sagt, er disse hunde OFTE (der er jo altid variationer) men de er ofte søde nok, indtil den anden hund kommer tæt nok på. Så hvis blot de andre lader være med at lade deres hund vade lige hen i flæsket på hunden, vil det som regel ikke udløse nogle problemer.
Og hvis man vedvarende og fra hvalp af træner med hunden, vil den jo oftest godt kunne lære at acceptere at der er andre hunde, når blot de ikke kommer for tæt på..
Jeg kan også godt acceptere at de ikke vil lade deres hunde lege med disse (ikke forstå det vel at mærke) for folk læser jo så meget i aviserne, og nogle kan desværre ikke skille skidt fra kanel..
Der er ikke nogen tvivl om at mange af disse hunde er de heelt forkerte hænder!.. Derfor håber jeg også at der vil komme noget mere kontrol med disse typer hunde. Tavlekrav, og aldersgrænse på 21 år ville være genialt..
samt et "strafferegister" for hunde..
dec 2008
sep 2007
dec 2008
bestemt...
Der er jo desværre alt for mange hunde som "pludselig" mangel et nyt hem omkring samme tid som lømmelalderen.. Det er mærkværdigt
dec 2008
Bare lad som om jeg er stiv, eller har et dårligt tastatur - der er frit valg..
nov 2006
fordomme er sku da så hyggelige... det er som når folk tror min mand er rocker
ironi indsat hi hi
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Søg på træningspladser i det område hvor du bor og grib knoglen og ring rundt.
Nogle gange må man arbejde lidt for tingene og også forvente at bruge transporttid til og fra træningspladsen, da den måske ikke lige ligger i gå afstand. Men trænes skal der da
En Amerikansk Staffordshire Terrier- er som navnet også lægger op til en 'terrier' dvs velkommen hos DTK, så synes da du skal tage kontakt til dem.
---------------------------------------------------------------------------
Jeg har trænet med min hund siden han var 3 måneder gammel og gør det fortsat.
Jeg flyttede fra byen til landet da min hundedreng var 1 år gammel, der var der ingen problemer med, at træne i de nye klubber som var i nærheden af hvor jeg boede på landet, der blev taget godt imod mig også selvom jeg havde en lettere døv unghund på daværende tidspunkt:)
Men da jeg så året efter flyttede til byen igen, da han var blevet 2 år gammel så var det at der var sket en holdningsændring i takt med flere og flere uheldige episoder, hvor blandinger af disse hunde var indblandet i meget kedelige og ulykkelige beretninger.
Så var det at denne type hund nærmest var forvandlet fra værende en 'hund' til at være 'fra mars', som ikke kunne trænes efter alment kendte metoder, men skulle have helt specielle forhold og teknikker præsenteret (Ikke at jeg fornægter at der er nogle 'high explosive tensions' hos mange af denne type - men ikke desto mindre er det vigtigt at træne sig ud af eventuelle problemer)
Summasumarum er, at det er ærgreligt pludselig at skulle blive afvist, når man ønsker at trænemed sin hund, men der er fortsat en del steder hvor vi er hjerteligt velkomne - Så kan det godt være at det ligger lidt væk, men jeg kører personligt glædeligt både 40 og 50 minutter for at komme til en træningsplads hvor jeg kan have rart sammenvær med andre træningsinteresserede, hundejere generelt og hvor jeg og min hund naturligvis er velkommen.
dec 2006
Ja, vi må promote DTK noget mere:) Måske tænker de ikke DTK som det første, fordi mange ikke ved at der er en klub for terriere (?) eller at det er en terrier at de har *DOOH* ?? (Det er lige før at jeg tror at det er sidstnævnte*G*)
Du er det desværre heller ikke alle DTK afdelinger, som er lige så aktive og dygtige som i jeres afdeling Men det skal i have tumbs up for:)
dec 2006
KARIN H & .CE....nu med luft under vingerne igen:
Dette er kun min helt egen udlægning af hvorfor 'vi' ikke bare opretter vores egen klub - Hvilket jeg sådan set også har spekuleret over, men efterhånden har jeg dannet mig et indtryk af hvordan tingene forholder sig
For det første er vi i terrier regi - og der er vi allerede medlem af en klub, som har træningspladser og er en landsdækkende organisation dvs der er allerede nogle som synes de har et fint sted at træne:)
Derudover er der mange som træner i brugshundeklubber og DcH samt andre private klubber i forvejen og føler sig ikke 'uvelkomne' og har det fint der.
Hvis vi så skal zoome lidt ind på 'racen' fx. den Amerikanske Staffordshire Terrier og begynde at fundere lidt over hvorfor mon der ikke er noget der hedder en privat *AST trænings klub* med afdelinger forskellige steder i landet, så har jeg den opfattelse af det er en kombination af forskellige ting:
I realiteten findes der ikke så frygteligt mange Amerikanske Staffordshire Terriers med DKK stamtavle i Danmark.
Der findes omtrent 1500 AST'er med stamtavle i DK (nogle er sikkert gået bort nu eller da det er tal helt tilbage fra 1997 jeg regner ud fra her)
Mange af disse hunde ejere er kenneler, som har måske 5 hunde boende i hver husstand og selv træner med deres hunde eller i forvejen er velkommen på en træningsplads, som de er godt tilfreds med.
Ved også at der er trænere hos fx DcH som er AST ejere - Så der ryger også et par stykker mht at oprette en 'privat klub', da disse jo allerede har et sted at træne og træner andre, hvor de er godt tilfredse med at være.
Så er der alle dem som nævnt før, der i forvejen træner i en klub, som de er glade for.
En anden detalje som er værd at overveje er det scenarie, at deler vi Danmark op i regioner, så har vi ca 11-12 regioner, hvis denne 'privat klub' skal ligge med nogenlunde afstand fra hinanden uden at hundeejeren skal rejse fra Sønderjylland til Nordjylland for at træne i klubben.
Regner man det ud på hvor mange AST' er med tavle der findes i DK - så vil der være et meget lille antal ved de forskellige afdelinger i landet.
Nu kan det være der er nogle som tænker:
'jamen der er jo langt flere AST'er i DK end sølle 1500, hvis man tager alle de hunde med som er blandinger eller ikke har stamtavle'.
Det er også sandt, men jeg fornemmer at der efterhånden er gravet et meget stort og dybt hul mellem dem med stamtavle og dem uden.
Fordi dem der ønsker at bevare den 'oprindelige' AST (dvs kenneler og ejere med stamtavle på deres hund) - føler at 'alle de andre', som har valgt at købe en hund uden tavle eller valgt at begynde at avle på hunde, som ikke er mentaltestet og tjekket for både det ene og det andet, at de har ødelagt det for den 'oprindelige' AST.
Pga det forsalg som er til høring i folketinget i øjeblikket, hvor mange frygter et forbud for denne race som de holder så inderligt af og har forsøgt at gøre det bedste for inden for opdrætter regi, ja så fornemmer jeg ret så kold luft og en opdeling i to lejre.
Og det er naturligvis ikke blevet bedre af, at der er så mange AST blandinger tilsalg på DBA og HG + diverse omplaceringer samt diverse frygtindgydende overskrifter i ny og næ i diverse medier.
Jeg fornemmer sådan lidt, at der er to lejre af AST ejere.
Dem med tavle og dem med blandinger.
Så hvis der virkelig var nogle AST ejere med hunde i DKK, som gerne ville oprette træningshold for AST'er, så vil de desværre nok ikke have blandinger heraf på deres hold og derudover vil der nok heller ikke være den store tilslutning pga alle de der allerede har et sted at træne.
Det er selvfølgelig ærgreligt at det skal være sådan og på mange måder også utroligt småligt, men sådan er det blevet efter omstændighederne.
Selvom jeg inderst inde håber og tror på at det er et fåtal af hundeejere blandinger eller ej, som har købt denne type hund af de forkerte årsager eller ikke magter ansvaret.
Men det er jo netop de 150, som IKKE er kompetente vi hører om og bliver påvirket af og ikke de 10.000, som udemærket er i stand til at have hund på en forsvarlig og fornuftig måde, men sådan er det desværre bare under omstændighederne.
Men det er en helt anden diskussion om stamtavle/uden stamtavle og avl på hunde med avlsgodkendelse eller uden tavle , som vi har haft maaaange gange før her på HG
ovenstående er blot min udlægning af og besvarelse på jeres spørgsmål om "Hvorfor vi ikke bare opretter vores egen klub i stedet for at tude!!"
jun 2004
Jeg er ikke klar over om DTK tager blandinger ind? Gør de?
Så var det netop med henblik på samme.
Det ville undre mig "vildt" hvis en organisation som DTK tog tavleløse hunde ind.
Så mener jeg - at når der er behov blandt de (jeg ved ikke hvor mange "19.000" andre) selv oprettede træning rundt om.
Grotesk - men det er vel nødvendigt
dec 2006
Det mener jeg bestemt at de gør. Ligesom Rottweiler klubber, Schæferhunde klubber mv. der ikke alene tager 'ægte' hunde ind.
Har du læst sidstnævnte besvarelse bla henvendt til dig samt CE, som et forsøg på at besvare jeres spørgsmål?
(også selv jeg godt ved at det var en lang smøre:)
De omtrent 19.000 hunde, som vi så udleder der ca er - er ikke Amstaff blandinger alene, men et samlet antal for hvor mange hunde af en bestemt type DKK anslår der er i Danmark.
Dvs det er alt fra Mastiffer, Pit bulls og Engelske Staffordshire Terriers til Amerikanske Bulldogs og Amerikanske Stafforshire Terriers oma.
Det er naturligvis på ingen måde nogen undskyldning for ikke selv at gøre en indsats for et sted at træne og derved at man som 'hundeejer af en speciel type hund' selv tog fx en træneruddannelse sammen med andre som også mangler et sted at træne.
Ja, det kan jo være der ligefrem er et marked for det så der bliver stor tilslutning:D
Igen er min holdning at det IKKE er umuligt at finde et sted at træne, det kræver bare at man ikke sætter sig ned og giver op, efter det første sted hvor man er blevet afvist.
Og aå at man ikke regner med at få det hele serveret, men er villig til at køre et godt stykke eller tage toget for at komme til træning.
Der er fortsat mange steder hvor man kan træne med en bred vifte af hundetyper.
jun 2004
Men mine tanker er nok videre i det jeg tænker på hvordan man gør det hos "os"
men jeg mener oprigtigt hvorfor folk ikke selv stabler noget på benene?
Det er der en der har gjort nogle km herfra hvor jeg bor
mar 2006
Du har sikkert helt ret, og jeg finder den udvikling lidt ironisk (at selv muskelhundeejere ikke vil have muskelhunde ind).
I virkeligheden er det nok de tavleløse der skal ud og lave træningsforeninger - DKK hunde har mig bekendt ikke de store problemer med at komme til hos DKK, DcH og PH-foreningen (dog kun lydighed). Men hvem er det så lige der skal stå for at organisere det? Bum bum... Jeg ved det ikke
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 130
ØHhhhhhh... hvem er det lige der har lavet den målgruppe og hvad er vi andre seriøse hunde ejere så, nogle der tilfældigt faldt over sådan en hund og valgte og tage den med hjem?
Og siden Sarah skriver og spørger hvor hun kan træne sin hun, må man da formode at hun OGSÅ er en seriøs hunde ejer!
Sarah, jeg træner i DCH, det er ikke alle afdelinger der tager muskehunde, men der er mange der gør.
dec 2006
Nu taler jeg ikke for et bredt flertal, men hun mig selv og jeg har haft mulighed for at træne hos nogle meget dygtige og kompetente mennesker og gør det fortsat.
Jeg har derfor personligt ikke selv behovet for at være med til at 'stable noget på benene' da jeg er godt tilfreds, men synes da bestemt at de der synes der mangler steder hvor de er velkomne med deres hunde skulle overveje at tage udfordringen op, som du bla lægger op til.
Alternativt kunne man gå sammen 5 stykker eller flere og høre en privat træner ad om denne kunne have lyst til at undervise dette hold 'privat' en gang om ugen.
dec 2006
sep 2007
Hvem der har "lavet" målgruppen? Det har målgruppen selv! Muskelhunde er modehunde ligesom chihaua (tror det er rigtigt stavet) og det lokker bestemte typer til.
nov 2006
nej det er så ikke rigtig stavet - lad mig hjælpe
CHIHUAHUA <- meget svært
så Vores race lokker bestemt typer til? lige som min mand måske?
Jamen du må jo vide alt om generalisering af racer og de typer der har dem - som fx. dem der har schæfere er folk som, for det mest er vestegns folk og trailer trash og andet campist godtfolk? ud over det tror, de er lig autoritet etc. fordi de har valgt en politi race, og derfor ved meget mere om hunde og deres ejere end alle andre mennesker....
*ironi indsat
hvor er det dejligt med bedrevidenhed og fordomme JUBIIIIIII
feb 2008
sep 2007
Ja schæferhunde lokker også bestemte typer til, og jeg er sikkert også en type man kan sætte i bås et sted.
nov 2006
og lige en mente
så er det ikke mere end 15 år siden at din race var en modehund - så jo du må jo vide ud fra egen erfaring hvordan det er at eje en modehund som fx. chien
bum bum
nov 2006
blir vi personlige?
Om jeg træder nogen over tæerne ved at skrive det jeg gør... Ja det gør jeg sikkert. Sandheden er ofte ilde hørt
sep 2007
Og i de kredse jeg kommer i er det stadig en modehund. Vi vælger bare at bruge hunden til det den er beregnet til, og med det formål at forbedre/vedligeholde racen med vores træning og udstillinger.
Nu hvor du selv vælger at gøre opmærksom på hvordan chihuahua staves vil jeg gøre opmræksom på at jeg ikke kender nogen racer der hedder schæfere, en "schæfer" er en hyrde, men jeg tror du mener hyrdens hund: "schæferHUNDEN"
Nok om schæferhunden, tråden handler om hvorfor det kan være så svært at finde et sted man må træne sin muskelhund.
Hvis i lavede nogle klubber selv og uddannede jeres egne instruktører ville der ikke være noget problem for de ca 20.000 muskelhundejere der er i DK
nov 2006
Nu var det dig selv der skrev at du havde stavet Chihuahua rigtigt
jeg har aldrig postuleret at jeg staver korrekt
ud over det har jeg heller ikke postuleret noget som helst i denne tråd - men det har du såsandelig gjort. Omkring modehunde og deres dårlige ejere bum bum
og nu skriver du mindsandten også at i din omgangs kreds er SchæferHUNDEN - hyrdens hund stadig en modehund.
Vil du så heller ikke elske dine hunde mere når de ikke er moderne mere?
feb 2008
sep 2007
Og jeg kører gerne 1time til normal træning og 4-5 timer til den specielle træning. Så jeg ofrer mig for min hobby og mine hunde.
Nok om det, mine synspunkter er kommet frem og vi bliver ikke enige og det kan jeg godt leve med, det håber jeg at du også kan..
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Jeg kan ikke se hvorfor at man lukker disse ejere ude når de virkelig gerne vil vise hvad deres hunde kan og er.
feb 2008
Klubbene burde i stedet oprette en metal test, så de kunne teste om hunden ville være egnet til at have i klubben....
nov 2006
HA HA HA hvor er du bare pudsig!
self. kan jeg leve med at jeg ikke er enig med dig! trust me det bliver slet ikke noget problem....
trist at man kan være så forudindtagende...
jul 2008
Man kan da ikke bare lukke disse racer ude. Nu ejer jeg ikke selv en muskelhund, men har mødt flere af dem og har endnu ikke haft en dårlig oplevelse med disse hunde. Min hund får da også lov til at lege med dem hvis pladsen er til det. Jeg syntes bare de seriøse ejer burde få en chance.
feb 2008
jul 2008
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.432
tak for tommelfingeren :0)
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 366
nov 2006
skægt du kommer med sådan en ytring - men uden at linke fakta?
dette postulat, bliver jævnligt skrevet herinde, uden nogen faktisk har kunne bevise det?
for sjovt nok så er der lige kommet, en meddelse fra forsikring og pension at der er kommet en markant stigning i skade og overfald - forårsaget af primært uskelhunde racer
hvad med at I som vælger disse racer, erkender hvad det er I har med at gøre? istedet for at forhærlige, jeres hunde som værende så søde, familiehunde etc.
hunde har instinkt, og det er lige meget hvilken race vi taler om - som ikke kan avles ellers trænes væk!
mar 2006
I USA er der en statistik over overfald på mennesker med død eller lemlæstelse til følge. Der er Pitbull og Rottweilere hhv 1 og 2
Det er ikke dem der overfalder oftest, men det er dem der laver størst skade når de gør.
http://www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201982%20to%202006%20Clifton.pdf
jun 2004
Jeg ville ALDRIG træne et sted hvor der var kamphunde! Never.
Mine hunde har lidt nok overlast efter 3 overfald fra samme - så never!
Og den liste - er overfald på mennesker - ikke andre hunde.
Det registrerer dyrlæger ikke - endnu - men de fleste "deler" gerne ud med horrible historier når man står og er ved at få "lappet" sin egen efter et kamphundeoverfald.
dec 2006
jun 2004
dec 2006
Det lader til at I er lige gode om IKKE at linke eller anføre kilder på de statestikker i ynder at bruge, som begrundelse for jeres udtalelser.
Det kan man så trække lidt på smilebåndet over, nu hvor I har så travlt med at tale for eller imod træning af visse hunde;D
jun 2004
jun 2004
- Vi har markant flere sager end tidligere, hvor en kamphund har bidt et menneske eller overfaldet en anden hund, siger Kai Døring Larsen.
nov 2006
he he he du er bare så dejlig!
feb 2008
Og nøj hvor gør det ondt, at blive svinet til gang på gang, især når jeg ved at min hund aldrig kunne finde på at gøre nogen noget som helst.
Men det er på ingen måde, fordi jeg ikke mener at her er seriøst problem og mener at der burde bliver gjort noget seriøst for at stoppe de konstante overfald.
MEN jeg står ved at det er opdragelse frem for ALT. Jeg går 100% ind for et hundekørekort og mener man burde tage et udvidet, når man har valgt hvilken race man vil have.
Og jeg ville også syntes det var iorden hvis grænsen for at eje en muskelhund, bliver sat til 25 år.
Bare folk snart holder op med at sende MIN hund dræberblikke, for noget HAN ikke har gjort eller kunne finde på!
mar 2006
nov 2006
you where saying?
hvis du læser mit indlæg - så skriver jeg faktisk hvem det er der står bag undersøgelsen...
bare en mindre detalje, se dét kan jeg trække på smilet båndet af
dec 2006
Kilder er til for at blive anført direkte og med præcision
Derfor min bemærkning til jeres "saglige" indlæg.
Hjælp ! Muskelhund til træning.