{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Barf af muskelhund {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen

Håber på lidt hjælp her

Jeg kunne godt tænke mig at barfe vovsen for at prøve og se resultater på pelsen og generel sundhed på hunden

MEN.. da jeg har lært at råt kød / blod vækker hans "kamp" instink, så er jeg da ærlig talt ikke meget for at fodre ham med råt kød i en måned eller mere ?
Det sker der måske ikke noget ved når det foregår på den måde, eller er det bare en skrøne ?

De siger de skal barfes med 2% af kropsvægt.. dvs han skal ha 900g kød om dagen.. det er satme en del ? han får ca 750g foder om dagen nu..

Skal han ha ren barf eller skal der suppleres op med alm foder også ?

Håber i kan hjælpe
Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barf af muskelhund
  • #1   18. apr 2010 Aner ikke noget om barf men det med "kampinstinkt" er en skrøne!

• #2   18. apr 2010 Altså jeg fodre med vetcur og så råt kød ved siden af for de skal holde vægten og mine er ikke blevet sindsyge eller lign. Ved at varmt frisk blod kan tricke en hunde hjerne. Min mors første golden fik anfald ryste krampe halløj efter en ande jagt kan jeg huske og det var det varme friske blod sagde doc dyr

• #3   18. apr 2010 Det er en meget stor skrøne smiley
    Det er korrekt de skal ca. have 2% af deres kropsvægt, men det er et udgangspunkt og det er vigtigt at kigge på din hund om den tager på eller taber sig og justerer derefter.
    Nogle fodrer halvt råt og halvt tørkost, men jeg synes dog det strider lidt imod ideen i at barfe men det er jo op til den enkelte, men det burde ikke være nødvendigt hvis du sørger for at fodre varieret og give vitaminer osv ved siden af.
    Kan anbefale du melde dig ind i en af barf grupperne herinde:)

• #4   19. apr 2010 Der er for det første ikke noget der hedder et kamp-instink, og det er ekstremt usandsynligt at din hunds tolerance for andre hunde ændrer sig af at han får noget lækkert at spise.

Det kan godt være at han bliver mere madglad og i den forbindelse vil vogte mere over maden når han sidder med det, men det findes der råd for.

• #5   19. apr 2010 Hvad for noget vitamin skal den ha ved siden af ? den får vel alt den skal bruge igennem det rå kød ? eller er jeg helt forkert på den ?

Jeg tænker lidt i menneske-baner nu nemlig.. vi ved jo fra os selv at kød er gode vitaminer, karbs og proteiner.. det er jo det samme i selvom det er til hunden, og den skal vel ikke ha yderligere vitamier for at holde kroppen kørende ? (:

• #6   19. apr 2010 Nå ja, og de 2% er vejledende. Du starter der og regulerer alt efter hvordan hundens vægt reagerer.

Det er også klart at der skal mere råt end tørt til, for der er ikke ret meget vand i det tørre (tror det er omkring 30%, men er ikke helt sikker) - så samme mængde næring vejer mere når det er bundet sammen med 60-70% vand.

• #7   19. apr 2010 Christian

Nogle giver indvolde (og æg), andre supplerer med blendet grønt eller vitaminpulver. Der er mange metoder smiley

• #8   19. apr 2010 Altså i teorien burde vitamintilskud ikke være nødvendigt hvis man sørger for at variere kødet, men for en sikkerhedsskyld ville jeg give noget ved siden af så du er 100% sikker på at den får hvad den har brug for. Det kan være grøntsagsmix, vitaminpulver, og gerne glucosamin.
    Du har jo ikke samme muligheder som ved tørkost til at se præcis hvad den får af vitaminer.
    Men forhør dig herinde i en af grupperne og ved en forhandler så er du også sikker på du får en ordentlig opstart, da jeg ikke vil råde dig til bare at skifte over fra den ene dag til den anden.

• #10   19. apr 2010 *Hunden* Ah er du sikker på det, synes der er lidt en dracula vipe over Theo ;P

• #12   19. apr 2010 Oh no, har jeg lige brudt den hemmelige pagt for os der barfer, damn, der kan man se hvad der sker når man ikke læser det med småt smiley

• #14   19. apr 2010 En inde fra barf gruppen sagde noget godt en dag..

- Vi begynder jo heller ikke at klatre i træer, hvis vi æder mange bananer...

• #15   19. apr 2010 Og jeg giver kød og ikke andet. Ingen vitaminer eller tilskud eller noget.
    Lidt grønsager engang imellem.

Hun får ca 5-8 forskelligt slags kød.

Her er eks på hvad hendes kost kan bestå af :

kæbekød
    hjerter
    Kallun
    Kyllingelår (Bare de store frosne fra f.eks Netto)
    Fisk (sild er godt og det billigste fisk kgpris-mæssigt)
    Kødfulde hesteribben
    Lever

Kæbekød, hjerter, kallun, ribben og lever køber jeg friskslagtet ved en slagter og det andet køber jeg i dagligvareforretningerne.

• #17   19. apr 2010 Jeg har barfet i 6 år nu Hvis du kun giver rent kød kommer hunden til at mangle noget man skal give dem et vitamin tilskud og lakse olie så er du sikker på at din hund får hvad den skal have. ude i naturen spiser de indholdet fra maven hvor de får de vitaminer de skal have.

Kommentér på:
Barf af muskelhund

Annonce