{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Hvad er Barf? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundefolkens!
Jeg er ked af, at skulle trætte Jer med endnu en tråd om barf, men på trods af de talrige tråde om omtalte emne, ved jeg stadig ikke hvad barf er.
Jeg ved, at det er råt kød og at mange har haft succes med det, men:
Hvorfor er det så godt?
Hvor køber man det?
Hvordan kommer man igang?
Er der noget man skal tage hensyn til, før man starter? (er der nogen hunde, som ikke har godt af det og hvorfor?)
Hvad koster det?
Hvorfor er det bedre, end almindeligt kød?
Hvordan opbevares det?
Hvor meget skal f.eks. Tjalfe have? (han er en blanding mellem noget amerikansk/muskelhund og en labrador, ekstremt energisk og ikke spor madglad, kastereret og fylder 2 år til december)

Jeg har hørt så meget godt om det og da jeg har en hund, som har lidt svært ved at tage på og bestemt ikke er særlig madglad, har jeg længe overvejet det, men vi bor i en lille lejlighed og Tjalfe spiser ca. 1 stor sæk tørfoder om måneden og jeg har overhoved ikke plads til så meget råt kød i køleskabet.
Jeg fodre ned med from family, som er 100% natur produkter og det har været det bedste indtil videre.

Ja, jeg vil gerne vide alt, hvad I kan fortælle om barf, både på godt og ondt... Og hvordan kan det være, at man også kan fodre små hvalpe med råt kød?
Jeg ville umiddelbart tro, at det slog maven i stykker på dem, men det er måske bare fordi vi mennesker, har vænnet vores hunde til tørfoder? I naturen spiser kødædere jo råd kød, lige fra de stopper med at die, så har vi bare gjort vore hunde en bjørnetjeneste, ved at fodre med piller?

Jeg beklager at måtte oprette endnu en barf-indlæg, men som I kan høre ved jeg ikke en disse om det...

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Charlotte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er Barf?
  • #1   28. nov 2006 Hej Charlotte..

Vi handler her: www.barf.dk
    der er forhandlere over hele landet, og man bliver hjulpet godt igang med foderplan osv. På siden står også en masse om BARF.
    Vi køber hjem i 6 kg kasser, løsfrosne klumper.. tager op til næste dag hver aften.. og drysser noget frugt / grønt over (er i pulverform)

for voksne hunde er prisen ca det samme som noget godt tørkost.. det er lidt dyrere når det er en hvalp.. Men for vores vedkommende har det givet os en helt anden hund!

Prøv evt at kikke på Vito s profil.. vi syntes selv hun er blevet ret flot..

Noget man ikke kan se på billederne er at hun var vildt nervøs.. bare man kikkede på hende lå hun og tissede på gulvet!
    Nu hopper hun glad omkring og leger som alle andre hvalpe..

• #2   28. nov 2006 på fyn (ved Ringe) gav jeg 200 kr for en foderplan.. som der justeres i..

• #3   28. nov 2006 Pu ha det var skisme en masse på engang.........

1. Min holdning er, det er så godt, fordi det er hvad hunden er skbt til at æde. Altså naturligt kost for den.

2. Jeg køber gennem et netværk jeg har fået opbygget gennem årene. Og så i almindelige hverdagsforretninger.

3. Opstart er meget forskelligt fra folk til folk. Samt hvad man kan få fingerne i. Så den er lidt svær sådan at komme ind på.

4.Hensyn? Ikke efter min mening, bare almindelig fornuft. Selvfølgelig vil der være hunde der ikke fungerer på det. Jeg kender ikke nogle, men det ville da at være naiv, hvis man påstår andet. Så hvorfor kan jeg ikke svare på ;0)

5. Det er dyrt i starten. Man skal lidt ind i det før man virkelig lærer hvor besparelserne er.

6.Almindeligt kød? Mine får almindeligt kød + hvad jeg kan skaffe af "affald"

7.I en KÆMPE fryser ;0)

8. Hvis Tjalfe er tynd og ekstrem energisk, ville jeg starte op med 3 % af hans kropsvægt og så regulere den derfra. Men det er igen individuelt så.........

Jeg startede råfodring med en 14 uger gammel hvalp. Har nu startet yderligere 2 op fra de var 8 uger, og har kun positive ting. Kender flere barf-opdrættere der aldrig har givet piller, og jeg har kun gode ting at sige ud fra hvad jeg hører, læser og selv erfarer.

Og beklag da ikke....hvorfor skulle barf ikke være lige så velkommen som alt andet? :0))

• #4   28. nov 2006 Penelope : hvad fodrede du med før? Hvilket mærke?

Tusind tak for jeres super gode svar!!!

Kommentér på:
Hvad er Barf?

Annonce