783 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Førstegangs hunde ejer Førstegangs hunde ejer

Hej! Jeg er så heldig at jeg får min første hvalp her den 10.maj. Jeg har dog brug for et par gode råd:

-Hvordan er det bedst at træne ham, så han bliver stueren?
-Hvordan er det bedst at træne ham, så han kan gå i snor/sele? Jeg har købt både halsbånd og sele.
-Han piver lidt når vi er ude ved ham, og tager ham med ud på græsplænen, er han bare for lille endnu til det, eller er han "bare" en pivskid?

Gode råd om hvalpetræning modtages med kyshånd!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.
  • Slibe et gulv bøge parket 2kvm 1.700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førstegangs hunde ejer
  • #1   25. apr 2009 Det kræver lidt af jer at få hvalpen renlig, men hvis i er flittige skal det nok komme.

Hvalpen skal som tommelfingerregel id når den har leget, sovet, spist og drukket -derudover self hvis den virker søgende eller på anden vis ligner en der trænger til at komme ud.
    Hvis der sker uheld inde, og i tager hvalpen i det, bærer i den ud, så den kan gøre sig færdig ude. Ingen grund til at skælde ud -hvalpen ved jo ikke det er forkert, bare ud med den, og få tørret op efter uheldet.

Rodalon er uundværlig til rengøring efter uheld, idet rengøringsmidler som f.eks. ajax, indeholder amoniak, der i hundens næse lugter som "her må jeg gerne tisse" :o)

Renlighedstræning drejer sig kort sagt, om at undgå uheld inde. Jo oftere det lykkedes at få hvalpen til at gøre det den skal ude, jo hurtigere vil den osse finde ud af at det er der den slags foregår.

• #2   25. apr 2009 Tak for svar. Jeg er hjemmegående her de næste mange uger, så tid har jeg nok af. Nej selvfølgelig ingen skæld ud for den kan jo slet ikke vide det er forkert.
    Hvor køber man Rodalon henne?

• #3   25. apr 2009 Rodalon kan du købe i alle supermarkeder smiley

• #4   25. apr 2009 Renlighd:

Gå ud med ham hver gang han har spist, drukket og leget. DERUDOVER skal han ud så ofte, så han ikke tisser indendørs:-). ALLE hvalpe har signaler til hvornår de skal af med noget. At have en hvalp er et 24 timers job i starten. Det kan ikke nytte noget at man liiiiiige skal sludre færdig med veninden i telefonen eller besvare en HOT mail/MSN besked fra en lækker fyr:-). Så ER det for sent!!
    Når han laver noget indendørs (for det GØR han i starten), så tager du en avis..... Folder den godt sammen.................................... Og slår dig selv i hovedet med den!! For så har DU overset din hunds signaler. NÅR han laver noget indendørs, siger du ingenting til ham. Men tager ham med ud (helst på samme græsplet HVER gang i starten, så han føler sig tryg) og du bliver ude med ham indtil han er helt færdig. Så roooooooser du, når han gør noget udenfor.

Mht. træning, vil jeg råde dig til at melde til træning hurtigst muligt.

Husk at en lille hvalp har ikke brug for fysisk motion, men oplevelser:-)

• #5   25. apr 2009 Hvis du fanger hvalpen i at tisse indenfor, og tager den op imens den er igang med at tisse, kan du vende den om på ryggen, for så kan den ikk tisse videre, før du sætter den ned igen udenfor og så roser du den helt vildt, hvis den tisser færdig udenfor...

• #6   25. apr 2009 nu du siger du går hjemme, så husk på at bruge tiden på at lære hvalpen at være alene.
    -det er super du har godt tid til det. Men mange "glemmer" det lidt, fordi de jo bare går hjemme ved hvalpen.

Rodalon kan købes i de fleste supermarkede, og vidst osse i matas

• #7   25. apr 2009 OG kartoffelmel........HUSK det:-)

• #8   25. apr 2009 Jamen det lyder alt sammen såååå nemt, men jeg ved det kræver tid.
    Så hver gang den har spist, drukket, leget og sovet, så er det ud med ham.. Godt, det er skrevet bag øret.

Skal han have en godbid når han laver tisser og laver nr. 2 uden for?

Hvor lang tid skal jeg i starten bruge "væk" fra ham? Skal jeg bare gå en tur eller gå ind i et værelse??

• #9   25. apr 2009 Godt at du ikke har tænkt dig at skælde den ud når der kommer til uhelf indendøre:D
    Hvis man skælder en hvalp ud når den tisser indenfor, så vil den tænke at det ikke er godt at tisse i nærheden af mennesker, hvilket kan betyde at man får en hund der ikke kan tisse i snor.
    Du skal starte med bare at gå ud af døren og ind med det samme indtil hunden er ligeglad med det, så trapper du ganske langsomt op, til at starte med kun få sekunder.

• #10   25. apr 2009 *Jamen det lyder alt sammen såååå nemt,*

Ja, det LYDER nemt..........*GGGGGG*

Jeg har haft hunde "altid" og hver gang jeg har en hvalp tænker jeg "NU kan jeg huske hvorfor jeg lovede mig selv ALDRIG mere at købe en hvalp"........*GGGGGGGGG*
    Og jeg gør det igen og igen. Men gu er det hårdt, når man ikke føler at man har sovet i flere uger. Det er bare 10 gange så stort et arbejde, hvis man ikke går helhjertet ind i projektet fra starten.

Så skulderklap herfra, fordi du sætter dig ind i tingene INDEN du står med problemer:-)

• #11   25. apr 2009 Mette.

Bedre kunne renlighed ikke forklares, det var helt fantastisk at læse.

Charlotte.
    Et lille fif, som jeg ved du vil værdsætte.
    Fjern ALT tænkeligt og utænkeligt i hvalpehøjde der ikke må tygges i stykker. Den vil tygge i alt, indtil den får lært hvad den må og ikke må.
    Tidligere nævnte sammenrullede avis kan også her være brugbar.

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #12   28. apr 2009 Hej alle sammen smiley

Nu bliver jeg som Charlotte, første gangs hundeejer, her på mandag..

Hvilke øvelser er gode og starte ud med for sådan en bette kravl...?? Altså at lære den at den hedder Amy er vel en god start ?? Jeg ønsker kun det bedste for min hund, og derfor er jeg meget interreseret i at få alle de gode fif smiley

• #13   28. apr 2009 Morten:

Masser af godbidder:-) Og lys stemme, når du kalder. Ikke skælde ud. Heller ike selv om der går længe inden hun reagerer. Sæt dig ned på græsset eller på gulvet og kald på hende, når hun vender sig mod dig.

Åh, der er mange råd.........Kan du præcisere det lidt?

• #14   28. apr 2009 Og så er det bare med at få hende ind på et hvalpehold, så I kan få ideer der:-)

Kommentér på:
Førstegangs hunde ejer

Annonce