1.950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Thea G
Thea G
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

gennerelt om welsh corgi, og forskelle gennerelt om welsh corgi, og forskelle

Hej
jeg kigger meget på forskellige racer af hunde for at finde ud af lidt om hvad de forskellige racer kræver, og faldt så lige over welsh corgi'en. Umiddelbart sød hund. men er der nogle der kan fortælle mig lidt om den, og deres erfaringer med den?

Nu kan jeg også se at der findes in cardigan og en pembroke...hvad er forskellen....

nu ligger mine overvejelser i hund meget hos japansk spids ellers, og har allerede herinde hørt lidt om den, men hvis man skulle sammenligne disse to racer, hvilken er da "nemmest" for en førstegangs ejer?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gennerelt om welsh corgi, og forskelle
  • Thea G
    Thea G Tilmeldt:
    apr 2009

#1   18. feb 2010 ...hov, måske også hvis der er nogle der kan fortælle mig om deres motions niveau?

• #2   18. feb 2010 En corgi er en hyrdehund - dvs. den har virkelig brug for at træne og arbejde. Pembroken er noget mindre end cardiganen, og så har den ene stumphale, og den anden alm. hale.

Den japanske spids har også et ret højt aktivitetsbehov, men umiddelbart opfatter jeg det ikke som én, der har nær så meget brug for "hjernearbejde" som corgien.

• #3   18. feb 2010 Kender en der har pembroke... Har spurgt meget indtil racen også fordi jeg havde indtryk af det høje aktivetsniveau... Det har hun faktisk afvist, det skulle slet ikke være så voldsomt....

• #4   18. feb 2010 hej thea
    se evt denne tråd: http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=381249

cardigan og pembroke stammer fra to forskellige hundetyper, cardien er meget hyrdende og pemmen er mere selvstændig.

har selv 3 cardigans, og de er meget nemme at have, træne, omgås osv. de er meget flokfikserede og vil meget gerne gøre alt hvad du beder dem om, men tag ikke fejl, de har også meget personlighed, på den gode måde!!

jeg må indrømme at jeg får ikke aktiveret mine hunde så meget som "bogen" siger at de skal, og det fungerer ganske udemærket alligevel. jeg synes at aktiveringsbehovet er mest udtalt som hvalp, hvor deres høje intelligensniveau kan udmønte sig i mange narrestreger hvis de ikke får hjernegymnastik nok!

jeg kan varmt anbefale racen, men tag ud og hils på nogen "i real life" så kan du bedre danne dig et indtryk.

• Thea G
    Thea G Tilmeldt:
    apr 2009

#5   22. feb 2010 mange tak for jeres svar, og for linket.

det har helt klart gjort mig klogere på racen...det eneste jeg stadig ikke helt er klar over, er om det kan gå at have den i lejlighed?

• #6   22. feb 2010 Thea.... Ring og tag en snak med Katrine.. Ikke fordi du skal presses noget på, men kender Katrine og ved at du får en rigtig god vejledning ud i Corgi- verden... Har mødt hendes hvalpe.. Aldrig har jeg oplevet så social velafbalanceret hvalpe... Ikke engang mine egne newfer

http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=48538

• #7   22. feb 2010 thea - hvis man skal dømme efter mine hunde, så ville man sagtens kunne have dem i lejlighed. dog skal man være opmærksom på at de ikke har godt af at gå på trapper selv det første års tid, så der skal de bæres. en fuldvoksen corgi vejer mellem 14-20 kg alt efter om det er en tæve eller en han.

• #8   22. feb 2010 jeg bor mellem holstebro og herning - du er velkommen til at komme og hilse på mine hunde hvis det vil være en hjælp til at danne dig et indtryk af racen.

Kommentér på:
gennerelt om welsh corgi, og forskelle

Annonce