gennerelt om welsh corgi, og forskelle gennerelt om welsh corgi, og forskelle
Hej
jeg kigger meget på forskellige racer af hunde for at finde ud af lidt om hvad de forskellige racer kræver, og faldt så lige over welsh corgi'en. Umiddelbart sød hund. men er der nogle der kan fortælle mig lidt om den, og deres erfaringer med den?
Nu kan jeg også se at der findes in cardigan og en pembroke...hvad er forskellen....
nu ligger mine overvejelser i hund meget hos japansk spids ellers, og har allerede herinde hørt lidt om den, men hvis man skulle sammenligne disse to racer, hvilken er da "nemmest" for en førstegangs ejer?
apr 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.477
Den japanske spids har også et ret højt aktivitetsbehov, men umiddelbart opfatter jeg det ikke som én, der har nær så meget brug for "hjernearbejde" som corgien.
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
se evt denne tråd: http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=381249
cardigan og pembroke stammer fra to forskellige hundetyper, cardien er meget hyrdende og pemmen er mere selvstændig.
har selv 3 cardigans, og de er meget nemme at have, træne, omgås osv. de er meget flokfikserede og vil meget gerne gøre alt hvad du beder dem om, men tag ikke fejl, de har også meget personlighed, på den gode måde!!
jeg må indrømme at jeg får ikke aktiveret mine hunde så meget som "bogen" siger at de skal, og det fungerer ganske udemærket alligevel. jeg synes at aktiveringsbehovet er mest udtalt som hvalp, hvor deres høje intelligensniveau kan udmønte sig i mange narrestreger hvis de ikke får hjernegymnastik nok!
jeg kan varmt anbefale racen, men tag ud og hils på nogen "i real life" så kan du bedre danne dig et indtryk.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
det har helt klart gjort mig klogere på racen...det eneste jeg stadig ikke helt er klar over, er om det kan gå at have den i lejlighed?
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=48538
okt 2009
okt 2009
gennerelt om welsh corgi, og forskelle