{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

Pillapaphval .
Pillapaphval .
Tilmeldt:
8. dec 2007
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 22

råd søges vedr. halsbånd og snor {{forumTopicSubject}}

har jo fået vores nye tæve hjem, desværre har hun ikke været vandt til halsbånd eller hundesnor.

Når vi giver hende halsbånd på piver hun og klør sig konstant ved halsen for at få det af.

Hvis vi prøver at gå lidt med hende i snor, skriger hun som om hun får tæsk?

Jeg har aldrig oplevet dette før, hvordan får vi hende gjort tryg ved de ting.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råd søges vedr. halsbånd og snor
  • #1   15. apr 2009 Lad hunden vænne sig til halsbåndet først.. Bare lad den beholde halsbåndet på indenfor og lav nogle rare ting med hvalpen.. Leg med den og giv guffer.
    Når hunden er okay med at have halsbåndet på, så sæt en kort snor i halsbåndet og lad hunden gå med det lidt.. Måske bare 5 minutter ad gangen. det skal være når du kan holde øje med hunden så den ikke bider i snoren eller kommer til skade..
    Igen med positive oplevelser som leg og gufer


  • #2   15. apr 2009 anskaf en sele smiley

    Vores Karla reagerede på nøjagtig samme måde når hun havde halsbånd på... hun kunne slet ikke have det... Købte en sele og problemet var løst...

    Sørg for at din line er en helt tynd letvægtsline med en lille let karabin her i starten, og lad hunden gå rundt med linen hængende efter i haven et par minutter af gangen...

    Husk at give lækre godbidder hver gang sele eller halsbånd kommer frem og på, så hun forbinder dette med noget godt


  • #3   18. apr 2009 Jeg bruger selv kun seler, da min mening er at dette er rarest for hunden istedet for at trykke ind mod halsen når man skal trække hunden til sig... Jeg har selv 2 yorkier og de skal nærmest have seler pga. deres tynde hals.

Kommentér på:
råd søges vedr. halsbånd og snor

Annonce