Renlighed! Renlighed!
Vores dejlige lille dværgpinscherhvalp Sasha er nu 4 mdr. hun kom fra en kennel, hvor renlighed var en by i rusland! Til tider synes vi det går godt med hende, hun har færre uheld indenfor og er bedre til at holde sig om natten!
Det vi går og spekulerer lidt på er, om hvor langt tid det har taget for andre at få hunden renlig, er det unormalt at vores Sasha endnu ikke er, og om i har nogle gode fif til hvordan man bedst træner hunden til renlighed!
Vi har brugt godbidder når hun har været god, og skæld ud når hun har lavet uheld!
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 24 Svar: 638
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
nov 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 444
Han var 9 uger, da vi hentede ham. Idag er han 14 uger.
Om natten kom vi ham i en kasse ved siden af sengen. Han sov natten igennem, vågnede og pev så kl ca. 6:00, fordi han skulel tisse.
Jeg går sygemeldt herhjemme, og har derfor kunnet være over ham HELE tiden. Dvs, hver gang han har sovet, spist, leget, og ja...hvis der gik mere end 30 min.
Idag er han faktisk renlig. Dvs. han ved, at dete r udenfor det foregår. Han piver og kradser os på benene, når han skal ud nu. -Og bliver rost i vilden skyld når det sker
Vi har aldrig skældt ham ud, hvis han har haft uheld inde.
Vi blev rådet til. at ingen opmærksomhed er bedre end negativ opmærksomhed. At det er vores skyld og ikek hvalpens, hvis der sker uheld inde. -I og med, at hvalpen så ikek har været ude ofte nok.
Vi lavede et skema i starten, hvor vi skrev ned, hver gang han havde været ude og tisse og lave stort.
Dette var en stor hjælp, idet vi fik syn for sagen om, HVOR tit det egentlig er, der er "gevinst".
Ca. 15 gange tis og 4 gange stort. Dvs. 19 gange vi var ude med ham, hvor der var "gevinst", derudover skal lægges alle de gange til, hvor der ingen gevinst var.
Hårdt, men det hele værd
Held & lykke!
nov 2005
Jeg ved ikke, om I gør det nu; Men ellers så fjern evt. hans mad/vand omkring ved 20-tiden, så er der knapt så meget, der skal ud i løbet af natten.
:-
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 24 Svar: 638
Vi har en teori om at det kan have noget at gøre med den kennel hun kommer fra! 2 af hendes brødre er herinde, og de oplever det samme problem! Den kennel de kom fra lod alle deres 20 hunde tisse og ski... indenfor, og fjernede det så med et fejebræt! Virkelig ulækkert!
Men mange tak for rådet, det vil jeg benytte mig af! Går stadig meget hjemme da dette semester ikke har så mange timer, så det burde kunne lade sig gøre!
nov 2005
Det hjalp ihvertfald os. Samtidig kunen vi også begynde at se, at det oftest var de samme tidsintervaller han både lavede det ene og det andet på *s*.
Én ting er, hvad man "mene" at huske i hovedet, en anden ting er altså at se det på skrift
Mine svigerforældre har en tæve fra samme kuld som vores hvalp.
De har noget sværere ved at få hende renlig. -De er heller ikek så konsekvente med at få hende med udenfor så tit, som vi er.
nov 2005
Det er trods alt kun ca 2 timer det drejer sig om? -Faktisk ligger hunden allerede og sover på dét tidspunkt, og om natten sover han igennem. Så kan nu ikke se noget galt i dét råd?
Det kommer jo i bund og grund an på, hvilke rytmer man nu har hjemme??
nov 2005
Så snart han vågner og skal ud og tisse, ved 6-7 tiden, så får han "morgenmad" samt vand.
I princippet kunne vi nu også lade vandet stå om natten, da han slet ikke forlader sin soveplads (af og til vores seng, andre gange kurven).
Renlighed!