{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring til træning
  • #1   2. feb 2009 Jep det er rigtigt. DCH har dog tegnet en fælles ansvarsforsikring, så hos dem behøver man kun den normele (medmindre der er tale om forsvarsarbejde, så vidt jeg husker)

    Hos nogen få forsikringer (bl.a. dyrekassen) dækker den almindelige ansvarsforsikring osse træning, udstillinger osv, medmindre der er tale om forsvarsarbejde.


  • #2   2. feb 2009 Nogle træningssteder kræver de at man har tegnet en ekstra (udvidet) ansvarsforsikring, simpelthen fordi den alm lovpligtige ikke går ind og dækker personer som med fortsæt udsætter sig selv for fare. Disse personer er dommere, instruktører og andre som er i kontakt med hunden på en træningsbane, udstillingsbane, konkurrencebane.

    ps. jeg arbejder i et forsikringsselskab.


  • #3   2. feb 2009 så hvis jeg skal til udsillinger med hende så skal det være den udvidede

  • #4   2. feb 2009 Ja det er det.

  • #5   2. feb 2009 Anja -det kommer an på hvor du har forsikring. Som sagt dækker f.eks. dyrekassens almindelige ansvarsforsikring osse på træningspladsen, til udstillinger osv.

  • #7   2. feb 2009 jamen er det noget dansk kennel klub forlanger til deres udstillinger?

  • #8   2. feb 2009 Anja -ja både træningspladser og DKK forlanger jo at hundene er forsikrede sådan at dommere, trænere osv er dækket ind, såfremt hunden skulle give problemer.

    Langt de fleste forsikringer dækker IKKE den slags uheld, medmindre man har den udvidede forsikring.



  • #10   2. feb 2009 Anja:

    Hvis du er rigtig fornuftig, får du ansvar/udvidet ansvar/ sygeforsikring på din lille nye vaps. Det koster ( i Alm.Brand) 1400,- om året og de penge er givet RIGTIG godt ud.


  • #11   2. feb 2009 Jeg vil til en hver tid anbefale folk at tegne den udvidede ansvarsforsikrig især hvis man er usikker på om klubben selv har tegnet en kollektiv. Men tjek også lige med dit forsikringsselskab om den ansvarsforsikring du har tegnet allerede dækker på træningspladser og udstillinger/konkurrencer. Det er noget medarbedjerne SKAL vide om den gør.

  • #12   2. feb 2009 okay. tak for svarende smiley

  • #13   3. feb 2009 Ved Dyrekassen Danmark er det ikke nødvendigt med en udvidet, kun hvis der skal laves figurantarbejde.(angreb)

  • #14   3. feb 2009 I min frening kræver det at man har udviget ansavarforsikring, også kaldet figurantforsikring.

    Når vi træner med hundene, har vi ingen beskyttelse på, det eneste beskyttelse der bliver brug er et ærme under bidearbejde.

    Alt andet træning, rundering indlæring i bidearbejde, bruges der ikke beskyttelse. her kan kunden godt komme i kontakt med instruktøreen, figuranten .


  • #15   4. feb 2009

    Hvad koster sådan en forsikring ?


  • #16   4. feb 2009 Det er helt almindeligt ja..
    Hvis man f.eks træner figurant, dækker den alm. forsikring ikke altid. Og træneren har jo ikke lyst til at stå med en masse skader, som forsikringen ikke dækker.

    Hos Tryg dækker den lovpligtige også som den udvidede..


  • #17   4. feb 2009 Det er forskelligt fra forsikringssted til forsikringssted. Alt fra 250 til flere hunderede kroner

  • #18   4. feb 2009
    er det bare den, der er et lovkrav de skal have ? .


  • #19   4. feb 2009 Louise -det er et lovkrav at have en ansvarsforsikring på hunden, som dækker de skader den evt måtte forvolde.

    Den udvidede ansvarsforsikring er ikke et lovkrav, men er nødvendig hvis man går til træning et sted hvor klubben ikke selv har en kollektiv ansvarsforsikring der dækker.
    Der er dog nogen enkelte forsikringsselskaber der osse dækker udstillinger/træningspladser osv ved de almindelige ansvarsforsikring.

    Hvis du vil træne forsvarsarbejde skal du have den udvidede, uanset hvilket forsikringsselskab du har (så vidt jeg ved i hvert fald)


  • #20   5. feb 2009 Jeg er forsikret ved IF. og de kræver en udviddet hvis man år til træning eller udstller

    den alm. ansvarsforsikring til hund som ikke deltager til træning og udstillinger koster ca 350

    og hvis man går til træning og udstillinger skal man have en udvidet som ved if koster lige over 500 kr.

    Mvh


Kommentér på:
Forsikring til træning

Annonce