829 visninger
|
Oprettet:
Gå forbi uden at hilse træning {{forumTopicSubject}}
Er jeg den eneste der har brug for hjælp til at træne gå pænt forbi uden at hilse?
Er der ikke nogen der har lyst til at mødes, gerne nogen med samme problem, så kunne vi træne på hinanden?
Vi bor i Horsens
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.978
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 32
jun 2008
Og i snor er hun ikke nær så tilbageholdende som hun er uden, der er hun jo helt sikker på at have sin "mor" i baghånden til at rede trådene ud hvis det går galt...
Så uden snor har jeg en hund der ikke hilser før hun får lov, der sender en million dæmpende signaler når hun går mod en fremmed hund og som generelt bare er helt fantastisk til hundemøder...
I snor har jeg en lille kælling, der hænger så langt ud snoren kan nå
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
jun 2008
Jeg er ikke så krakilsk at jeg vil kræve hun ikke må kigge på den anden hund, det må hun gerne, også selvom vi ikke hilser, men hun skal bare ikke hænge ude i snoren... Heller ikke selvom hun kun er en lille pjevs på 8 kg, som ikke kan trække af med mig, det er stadigvæk træls...
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 32
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
det kan man træne fra de er 16 uger
jun 2008
jun 2006
Jeg troede det var mennesker han ville hilse på..
Jeg vil stadig gerne hjælpe, men mine hunde egner sig ikke til at hilse på fremmede hunde. ( Men det er vel heller ikke meningen de skal det ??)
Hvordan ser din træningsplan ud ?
jun 2008
Det er hunde der er "problemet", hun er jo stadig kun en stor hvalp (7,5 måned) og hun er en super glad og social hund, så hun mener bestemt at alle andre hunde må være på samme måde... det er de jo ikke... og da kunne det være rart, at jeg ikke ender med at stresse en asocial eller usikker hund ved at min hund hænger ude i linen for at få lov til at hilse på en der ikke vil hilse på hende...
Hun gør ikke, men er ret sikker på at hendes adfærd ville stresse en usikker hund... Så hvis det er grunden til at dine hunde ikke egner sig til at hilse, så vil jeg ikke "misbruge" dig til vores træning...
jun 2006
Hun er ikke usikker stresset over fremmede hunde.. Hun er mere spændt stresset.
Hun tror hun gerne vil hilse og ser som oftest sød og legesyg ud, men når det kommer til stykket, så vil hun ikke alligevel og det ender i bid. Det vil være synd for din hund at få sådan en dårlig oplevelse med en kælling af en hund.
Jeg lader aldrig min hund hilse på tilfældige fremmede hunde, selv om hun ser ud som om hun gerne vil.
Det er okay for mig hvis hundene ikke skal have kontakt med hinanden.. Det vil også være god træning for min hund..
Vi skal bare være helt enige om "spillereglerne" på forhånd
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
jun 2008
Jeg er helt enig med dig i, at spillerreglerne skal være aftalt på forhånd, og umiddelbart tror jeg det ville være fin træning at gå forbi en hund, som man simpelthen ikke MÅ hilse på... Så er man som ejer (mig) nok også mere fokuseret på det... så man ikke glemmer det et øjeblik når den anden ejer begynder at småsnakke og man så stopper op....
Så hvis vi kan få det til at passe og vi kan blive enige om hvordan vi træner det, så vil vi rigtigt gerne være med
Vi træner i øjeblikket hold træning både lørdag og søndag indtil midt februar... men der efter har vi lidt weekender fri...
Gå forbi uden at hilse træning