689 visninger
|
Oprettet:
Træn med "gammel" hund ? {{forumTopicSubject}}
Kan det lade sig gøre at træne en ældre hund til at blive bedre og mere præcis i de øvelser den kender samt lære den nye momenter i øvelserne ?
Jeg har en 7 år gammel hund, der kan mange øvelser.. Men ikke perfekt.. De er ikke helt skarpe og lige i skabet hvis I forstår hvad jeg mener ?
Feks. langsom til at reagere på dæk-sit-stå.. Hun kan godt gå 3 skridt før hun gør det.
Upræcis i fri ved fod - Varierende afstand og placering i forhold til fører.
Holder apportbuk usikkert / løst og helt ude i siden
(jeg kunne blive ved men stopper nu )
Og hvis man kan.. Hvordan ??
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
Det har fået hende helt ind ved fod i plads-øvelsen. Og hun er blevet meget hurtigere i sit og dæk. Gør hun tingene for langsomt, kommer der jo ikke noget klik og dermed ingen godbid...ss.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
Min gamle husky var på klikkerkursus som 12-årig, hvor hun bla. lærte at kravle og at apportere hula-hop-ringe. Så det er ALDRIG for sent at lære dem noget.
Med dine øvelser tror jeg, at jeg ville starte helt forfra (evt. med klikker) og være ekstremt obs på hele tiden kun at belønne det, du ønsker. For du har sikkert igennem årene fået belønnet de "sjuskede" øvelser?
Mht. at gå frem i stillingsskiftet, kan jeg anbefale, at du i en periode belønner hvert skifte, ved at kaste en godbid hen over hovedet på hunden. Så vil du hurtigt fratage din hund motivationen til at bevæge sig fremad.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 127
Karina : Jeg har nok skrevet det forkert, men det er ikke stillingsskift jeg mener..
H Fri ved fod. H og F går frem og ved kommando skal hunden (dække) og F fortsætter ud til markering i uændret tempo.
Øvelsen er ens for de 3 stillinger
jan 2009
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 127
Det er s.. nok sværere at lære mig det end at lære hunden øvelsen ;o)
Træn med "gammel" hund ?