{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Han "snapper", - hjælp {{forumTopicSubject}}

Ja min dejlige hund på 3 år nu, han har noget med at han tror jo hurtigere han spiser en hundekiks jo før for han en ny.. Og det resultere ofte i at man mærker han snapper/bider en i fingrene for at få kiksen. Jeg kan godt få ham til at tage den stille hvis jeg prøver en 4-6 gange.
Nogen der kan hjælpe.!?
Det er ikke sådan så han aldrig for hundekiks, eller nogen tager hans mad osv. han tror bare konstant han sulter?!

Hjælp søges..

Kærligst Belinda smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han "snapper", - hjælp
  • #1   11. jan 2006 Jeg har godt nok ingen guldkorn.. Men bliver han ved med det, selvom du øver med ham hver gang han får en kiks?

  • #2   11. jan 2006 du skal ikke slå din hund ... men hver gang den tager det hurtigt og napper, tag lige og dask den en med EN enkelt finder over snuden og nå den tager det stille så roser du den, det bedste du har lært ... Du kunne f.eks. indøve komandoen "stille"...
    Altså, nå du giver god biden, siger du "stille" ... og napper hanm dasker du lige på snuden en gang med 1 og bare 1 enkelt finger og fortæller ham det gider du ikke se. Og nå han så tager den stillle, roser du! smiley


  • #3   11. jan 2006 Hmm... Jeg lærte min at ta dem stille når han skulle ha godbider etc, kan du ikk måske prøve at sige nej når han snapper efter fingrene når du vil gi ham hundekiksen ? Og sige -lige så stille- den hjalp på min vaps. Og så ikk gi ham den FØR han virkelig tar den stille.... Og så bare blive ved sådan...... ?

  • #4   11. jan 2006 Hej alle sammen

    Tak for jeres hurtige svar.
    Jeg har øvet "stille" med ham han for kun maden jeg har i hånden før han tager den stille..
    Men den med "et slag" over snuden med én finger har jeg ikke prøvet, den vil jeg prøve. For det er ikke rart han sådan snapper ens fingre med når han vil have kiksen smiley
    Og Nej har jeg ikke prøvet faktisk smiley (ups hi hi) har bare sagt arghh eller sådan noget, sådan et "surt toneleje" og det har somregel hjulpet, han kan også tage maden fint og stille, men det er langt fra hver gang, og det er jo ikke rart for andre, især børn hvis de skal give ham en kiks og han så er ved at tage hele hånden med..

    Kærligst Belinda


  • #5   11. jan 2006 brug en flad hånde så tror jeg han ikke snapper i fingerne .



  • #6   11. jan 2006 Samson kan også være en smule for hurtig på aftrækkeren *gg*
    Hvis du er opmærksom, sørger du for at have godt fat i godbidden, mærker du tænder - så får han den ikke.
    Lad ham sidde og vente lidt, og sig så rolig........... med en meget rolig stemme og prøv at tilbyde ham godbidden igen, med meget langsomme bevægelser.... Træn med godbidder der er så store, at du kan holde rigtig godt fast på dem, så du undgår at forstærke ham, i at hapse dine fingrer ;0)
    held og lykke.
    Knuz Marlene


  • #7   11. jan 2006 Belinda: Jeg vil råde dig til at tage nogle af disse svar med et gran salt... Det hjælper ikke i længden at give hunden en over snuden. Prøv istedet for at have en godbid i en lukket hånd - knyt hånden helt sammen. Han vil højst sandsynligt snuse vildt til hånden, slikke på den, måske endda kradse på din hånd (i så fald kan det være en ide med en slags handske, så det ikke gør for ondt) SÅ SNART han tager snuden væk fra din hånd for at få luft, skal han have ros og så en godbid. Efter lidt træning af den her slags, kan du så sætte en kommando på, fx "lige så stille" eller "forsigtig"....

  • #8   11. jan 2006 Brian. De færreste giver da godbidder med flad hånd, eller?!
    Ja det gør jeg ihvertfald ikke, han er jo ikke en hest smiley

    Tak Marlene (og samsom)

    *Anne* Ja det vil tiden vise, men måske du har ret.
    Men hvad hvis han snapper efter den når jeg åbner hånden?


  • #9   11. jan 2006 Belinda: Så får han den ikke - så har han fået mundtlig ros inden - og det i sig selv må være nok til at starte med hvis han ikke tager godbidden pænt... Vi havde det samme problem med Freja hun bliver totalt fjollet og kunne slet ikke sorterer fingrene fra når hun skulle have en godbid - men nu kan hun tage den lige så pænt bare vi siger "lige så stille" - ja hun kan sågar tage den hvis vi holder den mellem læberne uden så meget som at røre vores ansigt...

  • #10   11. jan 2006 Havde samme problem med mine madglade og bange for de andre for noget kræ...Jeg gjorde som Anne har lårt dem hvad rolig er og det går nemmere...

  • #11   11. jan 2006 Tak *Anne*
    Det lyder som en god idé
    Det vil jeg prøve smiley


Kommentér på:
Han "snapper", - hjælp

Annonce