{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

snapper {{forumTopicSubject}}

vi købte en samojede han for ca 14 dage siden han er 1 år gammel og næsten ikke opdraget på, han er nu ved at være faldet til, men han er begyndt at bide ud efter mig og min mand når vi irettesætter ham, han lystre i det hele taget ikke særlig godt, kalder vi på ham hvis han ikke lige har lyst til at komme løber han bare den anden vej og når han så får balade for det bider han, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, jeg træner med ham hver dag og han lære komandorene rimelig hurtigt, når han altså lige har lyst, jeg er lidt i syv sind og vi kan beholde ham da vi har 2 børn som han dog ind til nu kun har været god ved.

er der nogen der har nogle godt råd til at komme snapperriet til livs modtager jeg dem med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snapper
  • #1   3. feb 2009 Lyder som en rigtig forvirret hund.. Med masser af arbejde til Jer.

    Jeg mener i øvrigt, at det er en rigtig dårlig idé, at irettesætte hunden, når den kommer tilbage. Det skulle jo gerne være en MEGET positiv ting, at komme hen til mor eller far.


  • #2   3. feb 2009 ja det ved jeg godt men hvordan får jeg ham ellers til ikke at stikke af

  • #3   3. feb 2009 for det første ville jeg nok ikke slippe ham løs på gå turerne - hvis han ikke kommer når du kalder.
    Min Jessie bryder sig heller ikke om at blive taget i halsbåndet når hun bliver irrettesat - jeg giver hende en på plads kommando i stedet for og det virker næste altid.
    Han lyder som en hund som ikke er helt tryk ved jer endnu og så overskrider i nok hans grænser ved at tage fat i ham.
    I har kun haft ham i 14 dage - der går længere tid inden en hund falder helt ind i familien - så bare arbejde godt med ham men pas på ikke at overskride hans grænser - se på ham når i skælder ud - smasker han, kigger den anden vej ect.


  • #4   3. feb 2009 evt. prøv at købe en fløjte - 2 fløjt = mad

    Jeg har en seddel jeg kan sende til dig på mail om fløjte indkald - hvis du er interesseret ?

    Men kan nemlig aldrig lyde sur med en fløjte smiley


  • #5   3. feb 2009 Øver indkald RIGTIG mange gange i en lang sporline, så han ganske enkelt ikke har muligheden for at rende andre steder hen. Ignorer hvis han ikke kommer, men giv masser af ros og godbidder, hvis han finder på at komme af sig selv. Efter et stykke tid roser I kun, hvis han kommer, når I kalder.

  • #6   3. feb 2009 karin f et vil jeg meget gerne har også tænkt på en fløjte til ham for netop ikke at lyde sur når han har gjort noget forkert, jeg griber ikke ud efter ham når jeg irettesætter ham, men bruget hånd tegn som han forstår rimelig godt.

  • #7   3. feb 2009 ok - kan du ikke lige sende din mail addr. i en besked til mig - så vil jeg fluks sende den til dig :-))

  • #8   3. feb 2009 har sendt min mail til dig

  • #9   3. feb 2009 har sendt sedlen til - håber du kan bruge det smiley

    Jeg er først selv begyndt at bruge det her for et års tids siden og jeg må sige jeg er vild imponeret - selv min "gamle" hund har haft glæde af det


  • #10   3. feb 2009 Jeg ville tage snor på min samojede og kun slippe den løs når i har tid til at vente på indkaldet virker, og går tur i områder hvor et ikke 100% indkald ikke gør noget.
    Samojeden er en spidshund - i kan ikke forvente den gør som i beder den om bare fordi. Og da slet ikek hvis den nu har vennet sig til og få skæld ud når den endelig kommer...


  • #11   3. feb 2009 Det er en gave at få en hund, der siger til, når den føler sig uretfærdigt behandlet. Det gør nemlig at man bliver nødt til at tænke sig frem til en måde, hvor man kan kommunikere sit budskab til hunden så den forstår det.

    Min hund bliver gal i skralden, hvis han bliver irettesat for noget, hvor han i bund og grund ikke ved, hvad han skal gøre for at gøre det rigtigt. Og det er en indikation til os om, at vi ikke har været grundige nok til at vise ham opgaven.

    Så det du skal er at gøre det omvendt. Irettesæt ham ikke for det, han gør galt, for lige nu ved han ikke bedre. Vis ham og beløn ham for det, han gør rigtigt.
    Når han engang kender opgaven, så kan man tillade sig, at sige til ham, når han er gal på den - og lur mig, om han så ikke også vil tage imod uden snapperi.

    Indkaldet trænes med lang line på - hver gang I kalder på hunden og den kommer, får den en guffer og får lov at løbe igen. Ikke før hunden kommer 100% af gangene, slipper i ham af linen.

    Her træner i videre. Som hovedregel skal man i hele hundens liv kalde den ind mange gange til noget godt, få gange til at komme i line.
    Når vi går tur med vores hund, bliver han kaldt ind til guf 10-20 gange for bare at få en fri-kommando igen. Kun få gange kommer han i line.


  • #12   3. feb 2009 Helt enig med CH.

    Og så husk at hunden ikke kender jer ordentligt og sikkert ikke stoler på jer endnu. Jeg synes I skal sørge for ikke at overskride hans grænser så han bliver nødt til at sige fra. Hver gang I gør dette er det et skridt tilbage mht. til at få ham til at stole på jer ...

    I skal i gang med at lave tillidsøvelser så hans tillid til sig selv og især jer styrkes. I skal have en masse successoplevelser og prøve så vidt muligt ikke at ligge op til fiasko. Dvs. lad være med at forvente mere af ham end i ved ham kan klare så det ikke bliver nødvendigt at irettesætte ham.
    Han vil prøve grænser af da han jo heller ikke ved hvor han har jer :o)

    Hvis han gang på gang må sige fra og I stadig ikke i hans hoved har forstået hans signaler så kan det ende med at han holder han op med at snappe og går videre til at bide ...


  • #13   3. feb 2009 tak for de gode råd jeg vil helt sikkert gøre hvad jeg kan for at få ham til at stole på mig, jeg vil ham jo kun det bedste.

Kommentér på:
snapper

Annonce