{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renlig hvalp?
  • #2   15. okt 2008 Når jeg har hvalp, har jeg det 24 timer i døgnet. Dvs. at maden brænder på, jeg er ved at tisse i bukserne, tøjet sidder værre end normalt, jeg rander rundt i joggingtøj det meste af dagen. Tøj og hjemmesko ligger parat ved bagdøren hele natten. ALT dette for at kunne komme ud med min hvalp, HVER gang den har brug for det. Når den har spist, drukket, leget, "arbejdet". Og ca. hver ½ time derudover. Ydermere er jeg parat til udkald, hvis den begynder at snuse rundt eller blive urolig. OGSÅ om natten:-)). Når hvalpen har uheld indendørs, tager jeg en avis, folder den godt sammen og................................slår mig selv i hovedet med den!!! For JEG har ikke læst min hvalps signaler!! Når den gør, hvad den skal udendørs, får den ros, ros og atter ros. Dette bevirker at MINE hunde i alle tilfælde bliver renlige MEGET hurtigt:-)) Det er SÅ hårdt arbejde imens det står på, men det er ris til egen røv at slække på observatioerne:-))

• #4   15. okt 2008 Ja er helt enig med Mette. smiley

• #5   15. okt 2008 okay.. så bare læs hvalpens signaler, og ros en masse når den gør hvad den skal udenfor.... et bestemt antal gange man skal lufte den om natten? eller kun når den markere?

hvor lang tid kan det tage før en hvalp er renlig? kan simpelthen ikke huske det smiley og fordi hende på 13 altid har haft mulighed for at være ude..

• #6   15. okt 2008 For at lette mig selv om natten, har jeg altid haft hvalpen i sengen (dvs. at lige nu har vi alle 3 hunde is engen om natten....*GG*), men så kan jeg mærke, når hvalpen vågner og så er det bare med at vende den på ryggen i mine arme og så ud og træde ned i skoene, som står ved bagdøren, få lidt tøj med i hånden og så ud med hvalpen og sætte den på græsset imens jeg siger: Kan du lige tisse?.I en lys tone. NÅR hvalpen tisser, siger jeg: "Hvor er du dygtig at du kan TISSE"......Så venter jeg lidt og ser om min hvalp skal mere end at tisse. Hvis den skal det, roses den meget for at gøre det ude. Så kan vi gå ind i seng igen og sove videre. Nogle nætter skal den slet ikke ud:-)
    Det er MEGET individuelt, hvor længe en hvalp er om at blive renlig. Kaido har været den af mine hunde, som har været længst tid om det og hun var 3-4 uger om det:-) Men en del hunde er ikke renlige før de er ½-1 år. JEG tror dog (og nu får jeg nogle på nakken) at HVIS man virklig bruger tid, kræfter og energi på det i starten og ikke bare EN eneste gang lader sin dovenskab tage overhånd, så går det ret stærkt:-))

• #7   15. okt 2008 okay mette, det lyder jo meget overskueligt det hele smiley er spændt på at få en hvalp, forhåbentligt snart smiley så der kommer en maaasse indlæg fra mig, for at jeg er sikker på om jeghar alt med hehe smiley

• #8   15. okt 2008 Overskueligt?? Tjaaaaa........Hver gang jeg har hvalp, tænker jeg "ALDRIG mere"........*GGGGGG*

• #9   15. okt 2008 hehe det lyder bare meget "simpelt" og ligetil, selvom jeg ved der er en del arbejde bag det smiley

• #10   15. okt 2008 Ja, det lyder simpelt. Og allerede når hvalpen er ovre den første teenageperiode, kan man grine af det og så er man klar til en ny hvalp, for så har man glemt, hvor forbandet hårdt det var.........*GGGGGGG*

• #11   15. okt 2008 hehe smiley

• #12   16. okt 2008 vi gjorde som Mette og vores Karla var renlig inden hun fyldte 12 uger... det var forbasket hårdt - især i de første 1-2 uger... hold kææææft hvor har vi mange trapper i vores hus...

Vores sov igennem efter den første uge, så siden da har vi ikke været ude om natten.... Vi satte ikke vækkeur eller noegt, for Karla sover hos os i sengen og gjorde selv opmærksom på det om natten når hun var trængende...

Jeg tror tiden det tager at blive renlig er meget individuel - vi har arbejdet hårdt, men har nok også været heldige... har hørt om folk hvis hvalpe stadig ikke er renlige efter 7-8 mdr....

• #13   17. okt 2008 Jeg tror det kommer meget an på hundens race også..

men min hvalp fik jeg hjem da hun var 13 uger, og vi har ikke stået op til hende om natten når hun skulle ud. Jeg vil under ingen omstændigheder have min hund i min seng, så hun har lagt i sin kurv og efter 2 uger var hun renlig.. Og synes egentlig ikke det har været et hårdt arbejde med hende, men kan også mærke på hende at det er ROS og ROS der gør at hun allerede er blevet renlig

(og hun har altså ikke fået skæld ud hvis hun har gjort det inde)

Kommentér på:
renlig hvalp?

Annonce