Stopper til træning... Stopper til træning...
Så har jeg taget beslutningen om at stoppe til træning. Jeg er simpelthen kørt sur i hele tiden at skulle være så obs på hvem Tikka nu er bange for og gøer af, og hvor de er på pladsen ifht Tikka. Det er et stressmoment for mig, og nogle gange har jeg måtte gå fra pladsen pga det. At jeg i forvejen er usikker i grupper af mennesker jeg ikke kender godt, gør det ikke bedre. Nu er det så sådan at træningen er flyttet til lørdag formiddag, og her kommer en masse hunde- pladsen er fyldt!! Det gør det bare endnu værre- det er flere hunde jeg skal være obs på. Jeg kunne selvfølgelig vælge at tage det som en udfordring- men det synes jeg bare ikke er det værd. Herhjemme er der nogle hunde hun er sur på- men her er det nemmere bare at gå den anden vej. Hun har efterhånden en del hunde, som hun rigtig godt kan lide- de leger, løber stærkt, eller snuser bare.
Jeg tænker selvfølgelig om det vil gøre at hun vil mangle noget. Men jeg træner både søg, kommandoer og mental træning- udover hendes jagt efter rotter i maskinhuset på mit arbejde og lange ture i naturen.
Så jeg tror egentlig at det er det bedste.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
Jeg har dog med hård træning næsten trænet det væk, men det kræver jo at man har lysten og viljen, for det nytter ik st gøre det halvhjertet:)
Personligt synes jeg træningspladsen er et super godt sted at træne hunden i at slappe af omkring andre hunde.
Håber det alligevel lykkedes for dig at træne det væk:)
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
Ja, du har nok ret.
Måske kan jeg vende tilbage til træningspladsen på et senere tidspunkt- men lige nu er jeg fed up af dårlige oplevelser derude.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Nu har jeg knoklet med hende i 6 mdr. siden vi stoppede og har fået sådan et fint resultat. Hun går pænt i snor, der er super kontakt og hun spasser ikke når hun ser en anden hund. Det ultimative vil da være at vi starter igen, for at se om det også holder i det virkelige liv.. men tror ikke jeg for "taget mig sammen"...
jan 2008
En lettelse at høre at jeg ikke er den eneste !!
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Ozzy lavede ikke udfald eller gøede af andre hunde.. det er bandlyst.. jeg gider det rent ud sagt ikke..
Jeg holdte afstand,til vi gik igang og de andre hundefører fik besked på,at han klappede hvis de løb op i hovedet på ham.. Men de skulle lige fordi mig,først
Alligevel kunne han gå fri ved fod,ligge i afdæking,lave indkald osv tæt op af andre hunde.. Han var under kommando og der hører man efter,selv om naboen skulle ha bank,ifølge ham..
Nok min udstråling der gør,at folk vælger at høre efter eller tonen jeg bruger..
Med Zeuz går jeg bevist ind imellem de andre hunde,når folk er samlet,men ikke for at hilse.. Vi træner !
Gør det selvfølgelig med de hunde og fører jeg ved,kender mig og min holdning..
Når nok er nok,går vi ud på den anden side af lågen og afventer der..
Man kan køre sur i træning,men jeg kommer aldrig til at stoppe helt..
Dertil hygger jeg mig for meget
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
aug 2006
Jeg tar det nu ik så tungt. For det gir mig utrolig meget når trænere og andre hundeejere kommer hen og siger hvor langt de synes vi er kommet.
aug 2006
jan 2008
Jo, det overvejer jeg også... Men lige nu er det vist tid til en pause.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
Hvis du lave mange kontakt øvelser der hjemme, kan det hjælpe dig når du prøver træning igen.
Men ånd ud og slap af lige nu, brug tiden på hygge og samarbejde med din hund.
Stopper til træning...