{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.946 visninger | Oprettet:

Stop-med-at-gø-træning. {{forumTopicSubject}}

Jeg bor i et lejlighedskompleks hvor at folk egentlig er meget nede på jorden, men i dag kom min nabo så at sagde at han syntes at jeg burde gøre noget ved det gøen hos min hund.
Jeg kan selvfølgelig godt selv hører at Sascha gør 'meget', og hun gør det KUN for at få opmærksomhed. Vi har prøvet at sige til hende 'TI STILLE' og uden det hjælper, men så syntes hun så det er skide skægt at hun får opmærksomhed.
Tænkte nu på at vi må gøre det med at gå ind i et andet rum for at ignorere?
Hvad kan man ellers prøve??

Til andre som bor eller har boet i lejlighed, hvad har i gjort for at få jeres hund til at holde op med at gø som 5 mdr. gammel hvalp?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stop-med-at-gø-træning.
  • #1   12. aug 2008 Hvis i ved hunden gør det for at få opmærksomhed, ville jeg ignorere.

• #2   12. aug 2008 Jeg havde helt klart samme problem med min hund - det ligger også til min race så det kom ikke som nogen overraskelse. Vi prøvede flere ting: lav en kommando for "ti stille" og beløn hver gang hunden lystrer (legetøj eller godbid), sprayflaske (virkede 1 gang, så lærte han bare at holde afstand) og at ignorere.
    Vi kunne ikke forlade lokalet, da enhver bevægelse til at rejse sig blev betragtet som en sejr af hunden, men hvis i kan det er det kun til jeres fordel.
    Det tog laaang tid at få det indlært, til gengæld har jeg i dag en hund der gør meget mindre og holder mund når man beder ham om det. Jeg prøver stadig at få indlært en ordenlig "ti stille", men det skal nok komme. smiley

• #3   12. aug 2008 Sonja K: Tak, vi må træne nej øvelse så. Det er det med godbid i hånden og man bliver ved med at sige nej ikk?

Camilla K J: Ja, vi har før brugt ignorerings metode til at få hende til at holde op med at springe i sofaen.

Søster McFluff: Hver gang vi siger 'Ti stille', så syntes hun jo det er sjovt at få den opmærksomhed.
    Måske vi skulle prøve det med en spray flaske - hvor køber man dem billigst? Hvad med en høj lyd?

• #4   12. aug 2008 Det du skal gøre er at ignorere din hvalp når den gør, men i det øjeblik den holder en pause ( tier stille ) så roser du rigtig meget, når den starter igen ignorerer du igen , det fungerer på denne måde at din hund får positiv opmærksomhed på den adfærd at være stille men ikke opnår noget ved at gø. Mange gange når hunde gør meget er det også fordi vi faktisk kommer til at gø med i form af at vi råber f.eks. ti stille og det tager hunden så som at når mor gør så kan vi gø sammen, så derfor er det vigtigt at tie stille i samme sekund hunden gør og ignorere, nogle hunde lærer det lynhurtigt og andre har lidt længere tid om det. men du skal arbejde meget konsekvent med det. Håber du kan bruge dette råd, god fornøjelse

• #5   12. aug 2008 Bente L: Jeg kan helt sikkert bruge dit råd til noget. Alle kneb gælder. Jeg vil nemlig ikke skaffe mig af med min hvalp da jeg ikke vil være en af de unge mennesker som ikke gider deres hvalp efter noget tid.

Kommentér på:
Stop-med-at-gø-træning.

Annonce