gø træning what to do? {{forumTopicSubject}}
vi er jo ENDELIGT flyttet i et lille hus min kæreste og jeg
med en dejlig stor have vi gerne vil bruge meget tid i, både os selv men selvfølgelig også vores skønne basser!
noget vi bare ikke har tænkt over er at huset og vores have ligger i et mere trafikeret område end hvor vi tidligere boede..
så basserne gør hver gang der kommer nogle forbi og virker generelt mere generet af lydene omkring
det er selvfølgelig et nyt sted, så de vil absolut være mere på vagt end de plejer til stedet er mere kendt..
men tænkte jeg ville begynde at træne "stop" med dem så de måske reagere bedre på forbipasserende end de har gjort indtilvidere..
hvordan gør jeg det bedst?
normalt har jeg haft en spand med godbidder der er blevet rystet med så stopper de, sitter og får så en godbid..
men det virker ikke til at du helt optimalt her
de kigger godtnok og det har da virket nogle gange, men spanden virker slet ikke spændende nok
så nu skal jeg have et alternativ eller flere der måske kunne afhjælpe så de kan være med os ude hele tiden
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.134
Men mine ryger konsekvent ind hvis de gør.
De må gerne gø i leg og gøre opmærksom hvis der kommer nogen, men de skal ikke rende og skabe sig og gø af blade der falder ned af træerne.
Og det virker.
Zenta ved at hun ryger ind, så hun er ofte selv på vej hen imod døren når jeg kommer for at bede hende skrubbe ind.
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 208 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
prøver at tage dem ind så og se om det dur
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
Dette har resulteret i minimal gøen Han kan trisse rundt i haven en hel dag med kun et par enkelte VOV. Oftest bliver det bare til et lille halvkvalt møf, da han ved at gentagne VOV = ind
Gøen i leg eller advarsel af besøgende er selvfølgelig ok
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.472
Den mulighed vil helt sikker virke, så de holder op når du ryster med bøtten, men hvis hundene er bare nogenlunde normalt begavet vil metoden resultere i, at de vil begynde at gø oftere, da gø resulterer i godbidder.
Gø i haven er desværre ikke verdens nemmeste uvane at træne væk, men den med at hente hunden hver gang (hav evt en snor i den) kan være en mulighed. Man kan også starte med at sætte et ekstra hegn op længere inde i haven, så forbipasserende ikke er helt så tæt på. Det virker dog ikke på alle.
Man kan også få en til at gå frem og tilbage udenfor haven og belønne hver gang der ses et menneske, en hund eller hvad det nu er hunden gør af. Efter nogle gentagelser vil hunden forbinde forbipasserende med mad fra mor og opsøge dig når der kommer nogen gående.
Hvis hunden er for optaget af at gø til at kunne spise, vil jeg anbefale at sidde langt fra hegnet enten i snor eller i mindre indhegning.
gø træning what to do?