1.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hunden på din venstre side.. Hunden på din venstre side..

.. Og så passerer du en anden hundefører højre om !

Er det svært? Jeg ved ikke om i gemmer jer herinde, men nu er det i hvert fald jer på HG der får mit møgfald !

Jeg er såååå træt af at være ved at skvatte over hunde - store som små - bare fordi den er i lang line, og da gerne må halse hen foran mig for at hilse på min hund... Som jo går pænt på plads og ved han IKKE må hilse på hunde moar ikke har givet tilladelse til !

Jeg er faktisk lidt ligeglad med om de skal ligge sig oven på deres hund for at holde den ved sig selv - du holder din hund for dig selv, jeg holder min; og min træning går ikke fløjten bare fordi din hund SKAL hilse på alt med 4 ben *suk*

Repeterer lige...

Hunden på din venstre side - hundens skulder ved dit knæ.
- Ved møde med anden hundeejer, så passerer man hinanden på højre side - hundene på ydersiderne.

Kunne du tænke dig at hundene skal hilse, så stop op et par meter før, og spørg føreren om hundene må have lov at hilse INDEN din hund står med næsen boret ind i anus på den anden hund !

Vi skal alle være her.. Men ødelæg ikke træningen for andre ved at være ubetænksom, tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden på din venstre side..
  • #1   28. jul 2008 AMEN !

• #2   28. jul 2008 enig, enig!!
    Hvis alle gjorde dette ville det være rigtig skønt

• #3   28. jul 2008 agree

• #4   28. jul 2008 er det også ok at han har skulderen ved anklen, ellers har jeg et problem;-))

• #5   28. jul 2008 Brian - ja så længe du (og din hund) ikke generer andre hundeejere må hunden såmen gå på dine skuldre ; )

JEG bliver bare utrolig hvis der kommer en med hunden på højre side, og hunden halser for at komme over til min hund - kort snor eller ej..

• #6   28. jul 2008 Karin- *LOOOOOOL* Ja det går så lige hvis hunden er en bette en ; )

• #7   28. jul 2008 :-)) tak, synes nemlig det er synd at løfte ham op i snoren hele tiden:-))

• #8   28. jul 2008 Brian - reglerne er de samme for mit vedkommende.. Har man ikke kontrollen kan man jo sætte hundene af og passe dem op indtil den anden hund er passeret =)

• #9   28. jul 2008 stylter Karin... stylter ; )

• #10   28. jul 2008 AMEN!!!!!!!

• #11   28. jul 2008 ok, sætter lige et billede ind i morgen *Fimze nu på stylter*......

må vidst hellere gå i seng, kan mærke at varmen er ved at få overtaget her:-))

• #12   28. jul 2008 Det ville være skøøønt hvis alle havde styr på deres hunde smiley Miin går ALTID fri men ligeså snart jeg kalder & beder den om at gå ved siden af mit ben gør den det smiley

• #13   28. jul 2008 Saschja - Min hund går faktisk løs ; ) Men på plads når der kommer mennesker/dyr vi skal passere..

Jeg kan også blive godt gal over dem der bare lader deres løse hund rende hen til os - med eller uden hund... dødirriterende!

• #14   28. jul 2008 vi var ved stranden i sidste uge der går en lille sti der ned meget lille min kæreste har draco han kan ikke med andre hanner,vi ser så en anden dame komme gående,og jeg går i forvejen med tyson,for at fortælle hende hvordan det er med vores hund,hund var glad for at vi sagde det... min fyr går så langt ud mod kanten han kan uden at ryge i groften,og holder draco i kort snor og siger nej lige så snart draco regagere på den anden hund kommer tættere,men der var heldigvis intet denne gang.. men vores for aldrig lov til at hilse på andre hunde med mindre jeg kan se det på ejeren som kommer i mod os.. tyson har flex line på men ser jeg nogen i området kommer han i helt kort snor.. han gø'r af de andre når de kommer tæt på men snuser ikke til dem..
    draco er bevist i kort snor pga. det med andre hanner..

• #15   28. jul 2008 Nina- super godt skrevet:)
    Er helt enig, gid alle hundeejere gad følge de regler.
    Det er såååå svært, at lære ens hund at ignorere andre hunde, når de gang på gang kommer rendende op i fjæset på en.

• #16   28. jul 2008 Camilla - (har du altid heddet det? mener bestemt du hed Maria *LOL*) Ja det er enkelte regler - ligesom når man passerer cykler og hvilken side af vejen man skal gå i..

• #17   28. jul 2008 Har du en megafon? For så må gerne komme ud til mig og gentage et par gange smiley

Kan ikke være mere enig!

• #18   28. jul 2008 Nina- Ej Camilla er mit dæknavn....lol. Har heddet diverse andre ting, men Camilla har altid været mit navn:o)

• #19   28. jul 2008 uhaa ... jeg bliver selv mega irreteret, når folk bare ikke fatter det der... hunden på venstre side ( stor / lille) og så højre om... det er sååå træls...
    Mange hundeførere forstår ikke den simple ting, at der er stor sikkerhed i det også...
    Som du skriver , man kan falde over hunden og snoren... ens egen hund bryder sig måske ikke om de andre den passerer... den fremmede hund kunne være en udfarende hund...

Så stort bifald herfra.... og gid de må lære det... ;oD

• #20   29. jul 2008 Jeg har min Dina på venstre side..fordi jeg ikke kan bruge højre arm.
    Jeg kan forstå, på denne tråd, at det er den "rigtige" side, selvom det for mig egentlig virker forkert.
    I en bil og på cykel holder man jo til højre. Hvis man passerer andre på et fortov, tror jeg også, at jeg mest holder til højre. Hvis hunden så gik på højre side, ville den jo ganske naturligt være længst væk fra den anden person med hund..Hvorfor egentlig venstre side til træning ?
    Vi går ikke til træning, så derfor spørgsmålet..Havde faktisk ikke tænkt over hvilken side hunden skulle gå ved før nu !

• #21   29. jul 2008 til træning lære man at hunden skal altid gå på venstre side hvorfor det lige er den side ved jeg ikke... jeg er ikke meget for det.men det er fordi jeg er døv på venstre øre og har en lille hund,og går han på højre kan jeg bedre høre og fornemme hvis han kommer med lyde osv..

• #22   29. jul 2008 Er meget enig!

Det er ikke kun når man går tur problemet er der. Igår var jeg ved dyrlægen. I venteværelset/butikken er der ca. 4 hunde ud over os. Jeg har derfor sat mig lidt lidt væk så der er god plads imellem alle andre hunde og os. Så mine har en chance for bare at ligge og slappe af indtil det bliver vores tur.
    Efter noget tids venten kommer der en rigtig stor hanhund ud indefra en af dyrlægerne og selvfølgelig trækker den sin ejer 4 meter lige hen i hovedet af min hanhund og min hvalp blev simpelthen så forskrækket, fordi Karlo jo med god grund farede op og brummede højlydt af den. Han lå jo altså lige og halvsov.
    Jeg bliver så irriteret!

• #23   29. jul 2008 Brian og Pablo -Faktisk ikke så svært. Undlad at gå med dem i kobbelkæden til begge hunde har lært at gå på plads og at sætte sig (osse når de går sammen). Indtil da foreslår jeg to snore.

• #24   29. jul 2008 Enig Michelle
    Jeg går med alle 3 hunde på min venstre side. I hver deres snor, og de går fint ved siden af hinanden.

Mine hunde får heller ikke lov at hilse på andre medmindre de får lov af mig og selvfølgelig anden hunds ejer.
    Selv lille Anton kan gå fint forbi andre hunde uden at skabe sig.

• #25   29. jul 2008 Jeg har en teori om hvorfor hundens plads er på din venstre side... Jeg tror det kommer sig af, at hunden skal gå inderst ved vejen - og vi går jo imod trafikken =)

• #26   29. jul 2008 Nina - det har du da ret i...det er nok derfor !

• #27   30. jul 2008 Jeg må indrømme at min hund på godt 6 mdr ikke er den bedste til at gå på min venstre side. Jeg træner kraftigt med ham for det ser skide godt ud, når de går så pænt.

Evt et godt råd til at lære ham det???
    Jeg har fået at vide, at jeg skal stå stille når han rygger i snoren, men så snart han "giver slip" og vi begynder at gå så rygger han igen.

• #28   30. jul 2008 Istedet for at stå stille, så vend om og gå modsatte vej. Straks han følger med uden at trække går i den "rigtige" vej igen..

Nogen hunde kræver lige lidt ekstra stærk information for at den fiser ind.

Min mors tæve fik det lært på omkring 1½ times skovtur... Den første ½ time måtte hun vende op straks den trak... næste ½ time var det nok at stoppe og den sidste halve time var stort set uden problemer. Kun en enkelt gang imellem trak hun (og slet ikke så voldsomt som tidligere) mn her var et "ah ah" nok...

Skal så siges at min mor har prøvet dette mange gange før uden effekt. Men fordi vi gik sammen kunne jeg mindre hende om at NU skulle hunde vende om/stoppe... Vi opdagede nemlig at hun faktisk har vænnet sig så meget til trækkeriet at hun nogengang slet ikke opdagede det før hunden havde trukket et stykke tid, og det skal jo helst ske omgående hvis det skal virke.

Konskvens er vigtigt. Du skal uanset hvad du vælger at gøre, handle omgående, og HVER GANG hunde trækker... Osse selvom det betyder at de(n) første gåtur(e) bliver mere vend om end egentlig gåtur...

• #29   31. jul 2008 Enig.. Mener dog også at hunde skal føres i snor uden for egen grund eller uden for hundeskove. Man kan aldrig stole på sin hund 100%.. Og er træt af at mine små hunde bliver overfaldet at store hunde der "ellers altid hører efter" kommer hen og skal "hilse" eller nærmere sluge halvdelen af mine hunde...

FÅ STYR PÅ JERES HUNDE FOLKENS, eller hold dem i snor....!!! Undskyld mit øf..

• #30   31. jul 2008 Ymer har ikke fået hvalpevaccine og skal vaccineres her som 12 uger gammel, og vi er derfor meget påpasselige når vi trisser en lille tur nu og da, han må jo helst ikke hilse på andre endnu.

Når jeg møder andre får jeg Ymer ind på min venstre side. -Og så kommer der ellers bare gang på gang andre hunde tonsende med ejeren vandret efter, UDEN at spørge om de må hilse.

De første par gange rev jeg febrilsk Ymer op i favnen i sidste øjeblik og nærmest skreg at de ikke må hilse! Nu ved vi efterhånden hvad der sker, så allerede på laaang afstand samler jeg ham bare op, og så må folk jo synes vi er snobbede eller hvad de nu tænker...

Men ja, AMEN for hunden på venstre side!!!

• #31   31. jul 2008 "De første par gange rev jeg febrilsk Ymer op i favnen i sidste øjeblik og nærmest skreg at de ikke må hilse! Nu ved vi efterhånden hvad der sker, så allerede på laaang afstand samler jeg ham bare op, og så må folk jo synes vi er snobbede eller hvad de nu tænker..."

Marianne & Kim - Nu med Ymer !: Det mener jeg så er en rigtig dårlig løsning. I risikere at jeres hund tænker. Hold da op der kommer en anden hund og den er rigtig farlig, når i samler ham op. I min verden er det meget vigtigere at hvalpe får gode erfaringer med andre hunde og verden i det hele taget, end det er at vente med at de må hilse til de har fået alle vaccinationer.
    Risikoen for at de skulle blive smittet med et eller andet er altså også meget lille

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #32   2. aug 2008 Jeg er helt enig i at folk ikke skal lade sine hunde komme over før ejeren har givet et ok, men det gælder også mennesker !!! Her den anden dag mødte vi en fam. med 3 børn, de spurte om vej og mens jeg fortalte konen vejen sagde faren i må gerne snakke med hunden. Øhh det er min hund og han kunne jo ikke vide om Bella kan lide børn.
    Men tåber er der jo nok af, en mand jeg bad om at sætte snor på sin hund i stedet for at lade den rende over til Bella, svarede : Jammen min hund gør ikke noget.
    Hmm det var en hanhund og Bella var i løbetid, det var jo ikke slagsmål jeg var nervøs for.
    Men jeg siger også " hold styr på hunden "

Kommentér på:
Hunden på din venstre side..

Annonce