{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Cocio
Cocio
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402

Har hunden ændret din livsstil? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har ikke selv hund endnu, da jeg pt. er væk fra hjemmet ca. 10 timer om dagen (arbejde + transport til/fra arbejde). Mit mål på sigt er at finde et deltidsjob, så jeg med god samvittighed kan anskaffe min en hund.

Jeg tænkte i den forbindelse på, om og i givet fald hvordan anskaffelsen af hund har ændret Jeres "livsstil" (måske et lidt stærkt ord, men kunne ikke lige finde et bedre...)?

Eksempler på livsstilsændringer:
- Jobskifte
- Boligskifte?
- Ændringer af socialt liv m.v.
Osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har hunden ændret din livsstil?
  • #1   16. jul 2009 Ja bestemt....jeg blev så glad ved dise pragtfulde hunde og uddannede mig som hundeinstruktør

• #2   16. jul 2009 Nej kun i den sociale, ment på den måde at hvis jeg bliver inviteret ud hos veninder eller venner i hverdagen, kommer jeg kun hvis titan må komme med ellers takker jeg pænt nej, så må det blive i weekenderne jeg ser dem smiley men ellers ikke

• #3   16. jul 2009 Ja meget endda. Før arbejdede jeg op til 60 timer om ugen som restaurant chef og nu vil jeg bare have 37 timer. Boligen er altid nu indrettet efter hunden og det samme er beliggenhed og det er et must at der er have til og at det ikke er på 1. sal så hunden skal gå på trapper. Det har ændret det sociale liv meget da folk mere skal komme til os og min omgangskreds er mere ændret hen imod andre hundefolk...dvs de gamle festaber er blevet skiftet ud med ældre folk eller andre rolige med hund. Ingen rejser uden hund og er nød til at planlægge at man ikke er længere hjemmefra end man kan tillade sig.

• #4   16. jul 2009 jeg er ikke hjemmefra mere ind 7 timer på en dag med mindre jeg har en til at lufte og lege med mine hunde.

Vil også mene at dem jeg omgåes mest er andre hundemennesker smiley

Jeg bor i en 2 vær. i stuen.
    Jeg har så købt en kolonihave, efter jeg har fået hund.

• #5   16. jul 2009 Luna har givet mig ekstremt meget.. og jeg er så en af dem, der fik hund selvom jeg var væk 10 timer hver dag..

Jeg har ikke fortrudt et eneste sekund, at jeg har fået Luna smiley

Hun har givet mig en bedre psyke og fysik og jeg har fået nogle rigtig gode og dejlige venner, fordi jeg har hende smiley

• #6   16. jul 2009 Jeg har skiftet job her i december, men det var nu ikke kun pga hende.. Leder efter anden bolig, så jeg kan få nr 2 og så vi kan komme væk fra trapperne

• #7   16. jul 2009 Det synes jeg ikke den har. Men efterhånden som jeg er blevet ældre og ikke render så meget i byen eller rejser op til familien i Nordjylland i tide og utide og ikke længere var syg af depression m.m. syntes jeg, at tiden var inde til igen at få hund, for nu havde jeg tid og overskud.
    Jeg tager da stadig i byen og til festivaler m.m., men sikrede mig på forhånd at hunden kunne blive passet, hvis jeg er væk.

Jeg har ikke ændret livsstil p.g.a. hunden, men fordi noget har ændret sig, har jeg fået hund igen smiley

• #8   16. jul 2009 jeg går bestemt flere ture end før jeg fik hund

vi har fået et meget større netværk efter vi har fået hund.

vi er flyttet i hus efter at det med hund har grebet om sig og vi nu har 4 stk + får hvalpe ind imellem

• #9   16. jul 2009 Jeg er førtidspensionist pga gigt og går hjemme, men det med, at få motion, var ikke lige noget, som jeg kunne tage mig sammen til, for min egen skyld.
    Men min hund elsker, at gå tur....Så vi går mindst 2½-3 timer i skoven om dagen, fordelt på flere ture.
    Det er simpelthen så dejligt, at se hendes glæde, når hun snuser til alle mulige spændende dufte, og måske fanger en mus.
    Vi går ikke specielt langt og hurtigt, men går mere op i, at snuse og kigge på alt muligt.

• #10   16. jul 2009 Uden tvivl!

Jeg har aldrig været en partygirl, men har da været glad for en øl på den lokale.
    Det sker ikke.. Og hvis jeg en sjælden gang imellem skal noget, planlægger jeg det læænge i forvejen, så mine forældre kan passe hunden, og jeg kan sove hos dem.

Før i tiden arbejdede jeg gerne med lange vagter, helst 11-14 timer så jeg kunne få en masse timer i træk! Nu trækker jeg mig hvis vagten er mere end 8 timer, eller også aftaler jeg pasning.
    Jeg shopper meget mindre til mig selv (og så alligevel ikke ;-)) og synes nu det er vildt fedt at finde en lækker sele.

Jeg går ikke så ofte i kjoler og nederdele eller andre ting uden lommer, og alle mine fine højhælede passer sig selv.. Gummisko er meget mere praktiske!

Alt skal planlægges efter hunden, og jeg nægter at køre fra hende hvis jeg har været på arbejde..

Jeg kigger mig om efter et sted med have, for jeg ved hvor meget hunden elsker at have adgang til have.

Jeg kender efterhånden flere mennesker med hund, end uden hund..

Og så er min kondition også blevet en anelse bedre!

og til sidst er jeg blevet rigtig, rigtig irriterende at høre på, da jeg virkelig skal koncentrere mig for ikke at snakke om hunde KONSTANT.. Især når medierne kører smiley

• #12   16. jul 2009 willum har i det år jeg har haft ham afskåret mig meget socialt da han ikke kan ku være alene og vi har lagt meget arbejde i ham i det år, og først nu fungere det nogenlunde og jeg kan igen komme på besøg om aftenen hos venner og bekendte, men han har været det værd, har jordens mest trofaste og kærlige hund idag.

• #13   16. jul 2009 Meget med man ikke tage ned til familien eller vennerne efter arbejde. Nu er det hjem fodre og hygge med hunden og evt den med hvor man skal hen hvis man skal til fødselsdag hvor den er altså velkommen.
    ,.- Jeg er blevet et morgenmenneske efter jeg har fået min lille dame smiley Og utrolig god kondi smiley hehe

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #14   16. jul 2009 Sikke spændende at læse Jeres historier hver især. Det viser jo tydeligt, at en hund ikke "bare er en hund".

Nu glæder jeg mig om muligt enndu mere til en dag at få min egen vaps med alt hvad det indebærer smiley

• #15   17. jul 2009 Men altså det er den bedste oplevelser jeg har haft smiley Man blir A-menneske, der er en at komme hjem til og se udviklingen af hunden smiley

Kommentér på:
Har hunden ændret din livsstil?

Annonce