hjælp søges!!! hunden gemmer sig {{forumTopicSubject}}
Det er muligt vi har gjort noget forkert, men vi ved ikke hvad præcist og hvordan vi evt. skal gøre det godt igen.
Vi har en labrador retriever, som er 17 uger.
Han er begyndt på at når vi vil kalde ham til os derhjemme ( indenfor), så sniger han sig udenom og over i kurven, eller bag reolen. Vi ved ikke præcist hvorfor, halen logrer, så han er vel ikke direkte bange....
Er det testning af grænser, så når vi kalder og han ignorere det, skal vi så tage fat i ham? eller skal vi lade ham være når han går i kurven?
Når vi er ude med ham lystrer han som han plejer og så er der ingenting. Nogle gange kan jeg træne med ham, men så snart jeg siger " zacko, kom " i min venlige tone, så bremser han op, kigger og lusker over i kurven????
Vi har et par gange blevet frustreret og hevet ham til os, for at markerer at han skal komme. Er det forkert?
Er lidt i vildrede, for ved ikke helt hvordan vi skal tolke hans sprog.
Håber der er noget der kan hitte ud af problemet og hjælpe os
Mvh
Charlotte
maj 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 11
Der er et eller andet der tricker ham, når vi kalder ham til os. Vi overvejer om det er en del af "teenage" pakken og så går det over om et par måneder... men arg... ved det ikke :0)
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 435
ellers prøv at træn indkald med snor, og gør det til noget positivt..
maj 2008
vender lige tilbage når det er afprøvet
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 810
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Hvor bor du henne??
maj 2007
maj 2008
Tusind tak for svarene, vi er meget i tvivl om hvornår det er teenage tid og hvornår der er noget "galt". Vores træner til hvalpetræning, siger hele tiden at nu er de i teenage périoden osv... ( der er uheldigvis sommerferie).
Der er ikke nogen grund til ændringen af adfærden, af hvad jeg husker, han er normalt en glad hund der er glad for at træne og lege.
Udenfor er det ikke noget problem at kalde ham til os.
Tusind tak for de mange svar
Mvh
Charlotte fra Amager
maj 2007
Og får I ikke bugt med det, er I velkomne herned........Jeg har været træner i retrieverklubben i 15 år:-)) Jeg vil gerne hjælpe, hvis jeg kan:-))
maj 2008
maj 2007
maj 2008
Er du i Solrød? jeg håber ikke det bliver nødvendigt, men gemmer dit tilbud :0)
maj 2007
Jeps. jeg er i Sorød og du kontakter mig bare, hvis du har brug for det:-))
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
For at få hundens interseret i sig, skal man være meget levende, og opfører sig underligt, så finder hunden ud af at der sker noget spændende, og det vil den gerne være med til.
En så ung en hund, skal man hele tiden udfordre på en positiv måde, ikke voldsom, men på en sådan måde, at hunden synes at det er sjovt at være med.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
Jeg ved jo af gode grunde ikke HVAD i har gjort eller ikke gjort, me vil mene at det der skal til er at han finder ud af det er dejligt at komme hen til jer.
Dvs hver gang i kalder skal der ske noget godt/sjovt, uanset om det så er kæl og klap, leg eller et par guffer...
maj 2008
Tak for svarene, det er rart med hurtig hjælp :0)
Mvh
Charlotte
hjælp søges!!! hunden gemmer sig