9. aug 2007 Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
Feltsøg??? Feltsøg???
Når jeg træner feltsøg med Freja, er hun begyndt at rende ud og finde én ting, men tager så tingen i munden og render videre efter den næste... Så vælger hun at slippe den første ting, for at komme tilbage med det nyeste...
Hvad gør man lige for, at få hende til at komme tilbage med det første hun finder? Eller skal jeg overhovedet gøre noget for at forhindre, at hun lige afsøger hele feltet, inden hun kommer tilbage?
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 221
Hvis en hund smider 1 genstand for at samle en anden op skal den straks efter aflevering løbe direkte ud til den den smed og hente den ellers bliver øvelsen stoppet og det koster mange point!
Har selv prøvet det en enkelt gang nemlig og det er bare surt!
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
Men måske kan noget jeg selv har brugt hjælpe dig. Du ligger to ting en i hver sin ende af området, lad hunden komme med den og straks sende den i modsatte retning efter den anden. Husk super meget ros hver gang den aflevere. Kør stille og roligt tingene nærmere hinanden, hvis hunden smider den ene ude for at tage den anden tager du bare i mod den. Ingen ros for det var ikke det den blev bedt om, send den med super glad stemme ud efter den som blev smidt og super ros når hunden kommer med den. Jeg har selv brugt det på Bella og nogle gange kan jeg se at hun gerne vil tage den anden ting, men hun ved godt at det ikke udløser ros / godbid så den tager hun først når hun biver sendt ud efter den.
Håber du også kan bruge dette råd.
Heller et skridt frem, end tre tilbage
Feltsøg???