Feltsøg! Feltsøg!
Hej!
Jeg har et stort problem! Om ikke ret lang tid skal Mille og jeg til lokalkonkurrence (igen) og denne gang er vi (jeg er i hvert fald) meget opsatte på at få et godt resultat. Vi har bare nogle problemer med feltsøg!
Mille (min skønne hund) vil ikke samle op ude i feltet. Hun søger fint, og finder faktisk også genstanden ret hurtigt, efter min mening. Nogle gange springer hun ligefrem ind hvor den ligger, men samler den ikke op. Da det ikke giver ret mange point, når hunden ikke samler genstanden op, vil jeg spørge jer der ude bag skærmene: Er der nogle som har en ide eller et godt råd til hvordan jeg kan få hende til at samle genstanden op??
Jeg håber virkelig jeg kan finde hjælp her, da jeg synes, jeg næsten selv har prøvet alt med folk ude i klubben, og hjemme.
Mange håbefulde hilsner fra Rikke
PS. Hvis der er nogen som skal bruge det til noget (måske mht. regler i programmet) træner vi i DcH.
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Det er det der er ærgeligt. Hun gider faktisk stort set kun at lege med legetøjet når det er "levende". Vi prøver tit med bolden, men den gider hun ikke. Ikke engang hendes skind vil hun tage (det er hendes yndlingslegetetøj).
Men du har alligevel givet mig en ide! I morgen vil jeg binde noget snor fast i skindstykket (så hun ikke kan se det) og så lige så snart hun finder det vil jeg rykke i det så det bliver "levende" ;o)
Så tak for hjælpen Rikke ;o)
Mange hilsner fra Rikke
Til alle andre: Jeg tager stadig gladeligt imod andre forslag. Det kan jo være der er noget som lige virker ;o)
jun 2004
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 228
Jeg har skrevet på din hunds side...
Knus Martina
Feltsøg!