{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Træningshalsbånd {{forumTopicSubject}}

Vi har et problem med vores foxterrier. Han er en super dejlg hund, der adlyder kommandoer og elsker træningslege. Han har også god respekt for os, med undtagelse af et tidspunkt, når vi spiser. Når vi sidder ved bordet og spiser står han og gør af os. Vi har prøvet alle mulige forskellige metoder for at få ham til at holde mund men intet virker. Vi har prøvet at sende ham i kurven når han begynder, give ham mad i aktivitetslegetøj, skælde ha ud, sætte ham i et andet rum, og de sidste 9 mdt har vi ignoreret ham. heller ikke det virker og han gør i op til 3 kvarter. Det er for meget, så nu viljeg høre om der er nogen der ved hvor mankan købe dette halsbånd i DK: (link fjernet)

jeg vil også rigtig gerne høre hvis der er nogen der har en anden genial løsning på problemet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træningshalsbånd
  • #1   29. maj 2008 Hvis det er et der gir stød, er det vist ikke lovligt at bruge i DK....

• #2   29. maj 2008 køb en vandpistol i stedet og giv ham et sprøjt hver gang han gør !

• #3   29. maj 2008 Det første jeg ville gøre er at tænke grundigt over:

Hvad får min hund ud af det?

Er du helt sikker på han ikke får noget ud af det? Hvis ikke skal du vide, at før problemet bliver løst vil du opleve at hunden trapper op - det har jo virket, jeg prøver lige lidt mere - inden den stopper.

Lige som unger i supermarked, der har fundet ud af at det kan betale sig at skabe sig..........så gi´r mor og far sig nok og jeg får min vilje smiley

Personligt bryder jeg mig ikke om sådanne gadgets - du kan risikere han associerer dig med det ubehagelig sprøjt i hovedet!

• #4   29. maj 2008 jeg ville sætte mig til bordert og begynde at spise når hunde så begynder at gø vil jeg stoppe med at spise om det så tager 1 time og maden bliver kold ja så er det bare øv ved det er en måde der virker hunden giver op til sidst.

Andet hvad med evt. at lukke hunden i et andet rum når i spiser

• #6   29. maj 2008 Lær hunden at gå i kurven/køkkenet eller hvor det nu måtte være ønskeligt, på kommando.

Det er så et spørgsmål om at "slæbe" hunden derover HVER gang den forlader kurven/tæppet/køkkenet uden at have fået "fri" (og ja -lade mad være mad, mens man får hunden derover igen)

Når der spises kan man således sende hunden væk.

• #7   29. maj 2008 Jeg glemte at skrive:

hvis du er sikker på din hund ikke får opmærksomhed er det "bare" at holde ud...........................jo længere problemet har eksisteret jo længere tid skal du forvente det tager at løse - især hvis hunden en gang imellem får noget ud af det .

Held og lykke og store øreporpper smiley

• #8   29. maj 2008 mange tak for jeres fine svar alle sammen smiley og nej det er selvf. ikek et halsbånd med stød, det er et der sprøjter en grim lugt, og jeg vil netop ikke bruge en vandpistol, da han så vil forbinde mig med det ubehagelige. Det med at sætte ham i kurven virkede fakisk i to dge, men så opdagede han at man også kunne gø fra kurven jo... og hvis vi sætter ha i et andet rum gør han der i endnu længere tid... men ja det ender nok med at vi bare må fortsætte vores ignorering af ham. Det kan bare være ret træls, fordi man så til tider er "fanget" ved bordet, da man jo ikke kan rejse sig før han har holdt mund. Han vil nemlig gerne opnå at vi rejser os og bærer ud i køkkenet. Er åben for flere gode forslag smiley

• #9   29. maj 2008 Bodil D: Det er en falliterklæring! Efter omtrent 2 år med gøen og et hav af forskellige metoder, som ikke virker, bliver jeg vældig lokket af et sådant halsbånd. Hobbi ville jo på ingen måde blive skadet af det, den ville bare opleve at der skete noget ubehageligt når den gøede, men den ville ikke kunne sætte det i forbindelse med mig. Ville også have prøvet at lave afledenede lyde når han gjorde det, som jeg har hørt skulle virke, med så blev han døv, så det var ik rigtig en mulighed smiley

• #10   29. maj 2008 Ang dit sidste svar -umiddelbart lyder det som om i mangler konskvens. Det tager ikke to år at vænne hunden af med at gø, hvis man er konsekvent og får den til at stoppe HVER gang (og den i øvrigt aldrig får noget ud af at gø)

• #11   29. maj 2008 Hvorfor ikke lukke hunden ud et sted den kan være, lige så snart den begynder at gø, så fat i kræget og ud med den.

Hunden skal bare lærer at den ikke har adgang, når der er mad på bordet.

• #12   29. maj 2008 Har set halsbåndet i brug på animal planet, der er alm. vand der kommer ud, men forskellen på halsbåndet og vandpistol er at det kommer uventet i hovedet på den, og ikke som vandpistol hvor de kan se den..

Håber i finder en løsning. Prøv evt. at træne selv når i ikke spiser..

Kommentér på:
Træningshalsbånd

Annonce