{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Træningshalsbånd - fjernbetjent {{forumTopicSubject}}

Jeg så en annonce på en internetsiide...
Træningshalsbånd, der er fjernbetjent.. Når hunden fejler kan man trykke på knappen, og hunden får et sprøjt vand i hovedet. Virker på op til 100 meter.
Meget effektivt og giver mulighed for positiv indlæring...

Der er jeg måske ikke helt enig.. Og er det i det hele taget lovligt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træningshalsbånd - fjernbetjent
  • #1   8. dec 2007 Øhhhhhhhhhhh okay... *s*

• #2   8. dec 2007 Så vidt jeg ved er det ikke lovligt, selvom man selvfølgelig kan diskutere om et sprøjt vand går ind under kategorien:
    <i>som påfører dyret elektrisk stød eller anden <b>væsentlig ulempe</b>, når det aktiveres</i>

/Carina

• #3   8. dec 2007 Selvom det ikke er en smertepåvirkning hunden får, så mener jeg faktisk at alt, der indebærer elektronik er ulovligt..

Om det giver mulighed for positiv indlæring - nu er konceptet jo straf, så det er måske lidt søgt at skrive, men det er klart bedre at få sprøjtet vand på sig som straf end både strøm i halsbånd, dressurhalsbånd og andre lignende kreative forslag til træningsmetoder

• #4   8. dec 2007 Øhh, positiv indlæring?? Der er da vist noget de har misforstået fuldstændig!

• #5   8. dec 2007 Alt skal åbenbart være fjernbetjent i dagen danmark/verden.... Hvad er der nu i vejen med go´gammel daws træning... smiley

• #6   8. dec 2007 Som sådan er det jo helt korrekt hvad de skriver ... at det giver positiv indlæring.

Nemlig positiv straf = ubehag når hunden går noget forkert ;o).

... Personligt ville jeg dog ALDRIG bruge et sådan træningsredskab til mine hunde, da jeg mener det er den helt forkerte indstilling til træning og indlæring ...

/Carina

• #7   8. dec 2007 Den kunne jo være smart ved indlæring af fremadsendelse..

Når hunden bøjer af, så får den lige et pust vand..
    SÅ kan den lære at løbe lige

• #8   8. dec 2007 *GGGG*

- Ja, eller også kan den lære ikke at løbe overhovedet ;o).

/Carina

• #9   8. dec 2007 Ja jeg ville nu heller ikke bruge det....selvom jeg godt kunne se mig selv siddende i lænestolen, kigge ud af vinduet, og træne min hund ved hjælp af fjernbetjeningen...*GGGGGGG*

• #10   8. dec 2007 Alex, man kunne bare vælge at bruge en genstand, som hunden er virkelig glad for og så køre nok drift på den..

Så skal den nok lade være med at bøje af... Også uden vand ;o)

(Tror faktisk at fremadsendelsen i det hele taget er en skidt øvelse at lave positiv straf på)

• #11   8. dec 2007 Halsbåndet er fuldt lovligt, om det så er et jeg ville bruge tror jeg bestemt ikke. Det er faktisk ikke så mNGE ÅR SIDEN MÅSKE 15 JEG TIL HUNDETRÆNING HOS EN DENGANG MEGA DYGTIG TRÆNER HØRTE AT HUN ANBEFALEDE VANDPISTOL TIL BRUG PÅ EN LILLE DSG
    Ubs nu trykkede jeg igen på den f.... tast.

• #12   8. dec 2007 Alex du siger sku noget *GG* men nej jeg foretrækker nu også, at sende hunden frem mod en genstand, efter først at have lært den, at løbe ligeud af en sti og derefter langs et levende hegn :-))

• #13   8. dec 2007 Nanja T >

<b>Det er da egentligt meget smart, hvis man som jeg, har hunde der gør i haven smiley Jeg har aldrig hørt om nogle der er døde af et sprøjt vand hehe.</b>

Tjaaa ... du kan da godt få den til at holde mund ved at sprøjte vand på den - men det ændrer ikke at hunden stadigvæk føler sig utryg, stresset (eller hvorfor den nu end gør) og har lyst til at gø ...

Jeg ville hellere lære mine hunde at der ikke er nogen grund til at gø i haven :o)

/Carina

Kommentér på:
Træningshalsbånd - fjernbetjent

Annonce