{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

udstillings spørgsmål {{forumTopicSubject}}

hej
ville høre om i ved om man skal være medlem af dkk eller spical klubben for at udstille?
jeg har altid været medlem af spical kluben, men er det vidst ikk pt.
men jeg er tilmeldt udstilling og var medlem da jeg tilmeldte.
Da jeg ikke ved om jeg vil udstille mere ind denne gang gider jeg næsten ikke betale for medlemskab hvis det ikke er nødvendig.
Jeg har prøvet at læse i reglerne på dkk's hjemmeside men uden held.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstillings spørgsmål
  • #1   10. feb 2008 Nej... jeg spurgte fornyligt.. du behøves ikke være medlem af noget...

  • #2   10. feb 2008 okay tusind tak så kan jeg da spare de penge og bruge dem på hundene i stedet for smiley

  • #3   10. feb 2008 Er det i DKK eller special-klubbrn, du sksl udstille?

    Og hvad er du medlem af nu?


  • #4   10. feb 2008 dkk det er næste weekend

  • #5   10. feb 2008 jeg var medlem af spical klubben


  • #6   10. feb 2008 Kender du de nye udstillingsregler?

  • #7   10. feb 2008 nej ikk lige hva da?

  • #8   10. feb 2008 går udfra at det kun er båndene der har skiftet farve og at man stadig skal vise hunden frem som før

  • #9   10. feb 2008 Jo, men systemet er blevet anderledes og det hedder ikke længere 1. præmie, 2. præmie, CK, mv.

    Du kan læse dem på DKK's hjemmeside. Weekend i Odense er første off. udstilling med de nye regler, så dommerene og ringpersonalet er nok behjælpelige.


  • #10   10. feb 2008 Hentet fra DBSK's hjemmeside:

    Per 1. januar træder nye udstillingsregler i kraft i Danmark. Det sker, fordi Dansk Kennel Klub forsøger af få de danske regler harmoniseret med de øvrige FCIs landes regler.

    Dansk Berner Sennen Klub skal naturligvis også benytte de nye regler på specialklubudstillingerne og derfor forsøger vi her at skabe lidt klarhed over, hvordan tingene kommer til at foregå efter nytår.



    For det første forsvinder de præmieringer, vi kender i dag. 1. præmie, 2. præmie og 3. præmie eksisterer ikke mere efter 1. januar.

    I stedet hedder præmieringerne Excellent, Very Good, Good og Sufficient. De er relativt lette at oversætte i forhold til det, vi kender.

    Excellent svarer til 1. præmie med CK.

    Very Good svarer til en 1. præmie.

    Good svarer til en 2. præmie.

    Sufficient til en 3. præmie.

    Herudover kan man få bedømmelsen Disqualified, som naturligvis betyder diskvalificeret og svarer til det, vi har kendt som 0. Cannot Be Judged erstatter KIP – Kan Ikke Præmieres.



    Babyer og hvalpe bedømmes fortsat med SL – Særdeles Lovende, L – Lovende og ML – Mindre Lovende.



    Hundene bedømmes i klasser, som vi er vant til. Først alle hanhundeklasser, så alle tæveklasser. Unghundeklassen skifter dog navn til Juniorklasse, men betegnelsen dækker over det samme. Ellers er eneste ændring, at seniorklassen og veteranklassen nu slås sammen til én klasse, der hedder Veteranklasse. Her skal hunden være fyldt 8 år for at kunne deltage.



    Dommeren skal placere fire hunde i hver klasse. De fire klassevindere findes blandt de hunde, der har fået Excellent. Men – og her er der en markant ændring i forhold til tidligere – hvis der ikke er fire hunde med bedømmelsen Excellent, skal alle hunde med bedømmelsen Very Good også i ringen igen. Dommeren finder da de hunde, han eller hun mangler blandt Very Good hundene og placerer dem i den rækkefølge, vedkommende mener de skal stå i.

    Det betyder, at udstillerne skal være meget opmærksomme på, hvad der sker i ringen. Selvom ringassistenterne naturligvis kalder hundene ind, har man selv det endelige ansvar for at vide, om man skal i ringen igen eller ej. Så følg med og vær parat til at gå i ringen igen – også selvom hunden ikke fik Excellent.



    Vinderen af Juniorklasse, Mellemklasse, Åbenklasse og Brugshundeklasse går videre til konkurrencen om certifikatet, men kun hvis den har fået bedømmelsen Excellent. Ellers deltager ingen hund fra den pågældende klasse i den konkurrence.

    De resterende tre hunde i hver klasse er færdige og skal ikke ind mere uanset bedømmelse.

    Dommeren vælger, hvilken hund, der er bedst og dermed vinder dagens certifikat.



    Vinderen af Championklassen og Veteranklassen deltager – fuldstændig som vi kender det fra i dag – ikke i konkurrencen om certet.

    De går direkte videre til konkurrencen om BIR, hvis de har fået bedømmelsen Excellent. Ellers er de også færdige på dagens udstilling.



    BIR konkurrencen afholdes som noget nyt med både hanhunde og tæver sammen.

    I BIR konkurrencen deltager den hund, der har fået tildelt certifikatet og vinderen af Championklassen og Veteranklassen, hvis de har fået bedømmelsen Excellent.



    En sidste ændring er, at opdrætsklassen fremover kan bestå af mellem tre og fem hunde, hvor der tidligere skulle være fire. Ligeledes kan man i avlsklassen stille med mellem tre og fem styk afkom, hvor det også tidligere var fire.



    Det kan virke uoverskueligt og forvirrende, når man sidder og læser det, men det er tilladt at spørge sig frem på udstillingerne, og ellers når man langt, hvis man i begyndelsen holder sig klar ved ringsiden og følger godt med. Ringassistenterne vil så sørge for at guide folk, så det hele glider. Når det kommer til stykket er det hele ikke så meget anderledes, end vi er vant til – vi skal bare lige se det udført i praksis en gang eller to, så er vi sikre på, at det fungerer mindst lige så godt som det system, vi kender.


  • #11   10. feb 2008 jeg havde svært ved at finde ud af hvad jeg havde fået før så nu har jeg slet ikk en chance hehe.
    Men vil da lige lure hvad farve bånd jeg skal håbe på.


  • #12   10. feb 2008 mange tak for infoen

  • #13   10. feb 2008 Vi oplevede det nye system i newfklubben sidst i Januar.. Der blev givet så mange exellent, så det næsten var løgn... Min opfattelse er ihvertfald at very good bliver det samme som en 2 præmie, selvom jeg godt ved at det ikke er sådan....

  • #14   10. feb 2008 Jeg synes at de nye regler virker temmelig uoverskuelige. Man må da håbe at ringpersonalet kan finde ud af dem:-)

  • #15   10. feb 2008 Mette... de har været på kursus.. så det tror og oplevede vi bestemt de kunne...

  • #16   10. feb 2008 Marianne:

    Pyha.........For der er nogle væsentlige ændringer, som kan gøre selv en garvet udstiller som mig helt febril......*GGGG*


  • #17   10. feb 2008 Synes ikke det var slemt... Der var nogle flere konkurrencer.. Folk forlod udstillingen tidligere , oplevede vi ihvertfald... Der bliver jo ikke stillet BIK mere, så er man ikke 1 exellent ja så sker der ikke mere efter ens klasse..

  • #18   10. feb 2008 Marianne:

    Nej, men får du en Very Good, skal du hele tiden holde dig på mærkerne i tilfælde af at der kun uddeles 3 Excellent? Nu ved du at hvis du får et rødt bånd, går du videre:-)


  • #19   10. feb 2008 Jeg oplevede at virkelig mange fik lilla bånd ( exellent) så alle med rødt bånd var bare ude... Når man er bedømt færdig i sin klasse og ikke har fået exellent 1 ja så sker der ikke mere den dag.. Som før hvis man var 3 vinder med CK så skulle man med i BIK....

  • #20   10. feb 2008 Marianne:

    Ja, det har du egentlig ret i. Jeg har nu også svært ved at forestille mig en klasse med 50 labber, hvor ikke mindst 3 får Excellent......*GGGGGG*


  • #21   10. feb 2008 Mette... Der var bare for mange exellent.. Måske oplevede vi 7 ud af 16 newfer i åbenklasse fik ck.. Denne gang fik alle 16 exellent ?

  • #22   10. feb 2008 Marianne:

    HOLD da op.....Men tæller Excellent så som CK?? Altså i mine gamle dage, kunne man få en roset, hvis hunden fik ck.......Kan man stadig det? Eller er det "bare" som et rødt bånd i gamle dage??


  • #23   10. feb 2008 Ja exellent er CK.... Dvs dommeren uddeler lilla ( exellent) rødt ( very good) eller blåt bånd ( good) når han / hun bedømmer hunden. Alle med lilla og rødt bånd bliver kaldt ind igen og dommeren placere de første 4. Lilla bånd før rødt.. Så får man rød roset som 1 vinder osv.. Hvis den hund der er 1 vinder har fået exellent er den exellent 1 og skal ind og kæmpe om certet sammen med exellent 1 fra mellem og junior går ud fra mit eksembpel drejer sig om exellent 1 fra åben

  • #24   10. feb 2008 Jamen, røde bånd skal vel kun ind, hvis der er færre end 4 lilla bånd? Har jeg misforstået det?

  • #25   10. feb 2008 nej de skal ind igen...

  • #26   10. feb 2008 Kopi:

    Dommeren skal placere fire hunde i hver klasse. De fire klassevindere findes blandt de hunde, der har fået Excellent. Men – og her er der en markant ændring i forhold til tidligere – hvis der ikke er fire hunde med bedømmelsen Excellent, skal alle hunde med bedømmelsen Very Good også i ringen igen. Dommeren finder da de hunde, han eller hun mangler blandt Very Good hundene og placerer dem i den rækkefølge, vedkommende mener de skal stå i.


  • #27   10. feb 2008 hos os kom alle ind igen....det skal de også

  • #28   10. feb 2008 Der tildeles Excellent (fortrinlig), Very Good (meget god), Good (god), Sufficient (tilstrækkelig), Disqualified (diskvalificeret) eller Cannot Be Judged (kan ikke bedømmes).
    Dommeren placerer bedste han nr. 1, 2, 3 og 4 og bedste tæve nr. 1, 2, 3 og 4, som har fået tildelt minimum kvalifikationen Very Good.
    Den han og den tæve, som får tildelt Excellent 1 i åben klasse, deltager i senere i konkurrencen om certifikatet og i konkurrencen om CACIB.


  • #29   10. feb 2008 MINIMUM Very Good... Dvs, at hvis EN har fået excellent og 2 Very Good og resten har fået Good, kommer der vel kun 3 med i "bedste unghundetæve" f.eks??
    Jeg læser det KLART som om der KUN kommer Ecxellent med, hvis der er mere end 4 af dem?


  • #30   10. feb 2008 mette ... det var så ikke det vi oplevede i de yngre klasser...

  • #31   10. feb 2008 Nej, men jeg undrer mig også bare........DET forvirrer mig:-)) Har en veninde, som er ringsekretær.....Måske jeg skulle spørge hende.......*GG*

  • #32   10. feb 2008 Mette... Du har ret.. Hvis der er uddelt 4 exellent , så skal very good ikke ind igen...

  • #33   10. feb 2008 Marianne:

    Aha........Så er vi helt enige:-))


  • #34   10. feb 2008 Er det ikke det samme som før, bare med nye navne?

  • #35   10. feb 2008 Søster... Ck´et bliver uddelt med det samme og det er kun den hund ´med med exellent 1 der går videre....

Kommentér på:
udstillings spørgsmål

Annonce