Udstillings spørgsmål? {{forumTopicSubject}}
Hej all HG'ere.
Jeg har undret mig lidt over det med hundeudstillinger.
Det lyder super interessant at få ens hund bedømt, og ville egentlig gerne prøve at deltage en dag.. bare for sjov og hyggens skyld, og for at se en masse andre hunde af samme race, møde andre og dele informationer, opleve noget og sådan
Men jeg har ingen erfaringer med det.
Først og fremmest, så kunne jeg forestille mig at man kun kan deltage i udstillings arrangementer med en hund som har stamtavle. Min chihuahua har ikke tavle, desværre. Men jeg følte det var den rette hund ligefor mig, og det er han også. Så stamtavle eller ej.
- Så her forleden faldt mit blik over noget med "uofficiel udstilling".. jeg kan dog ikke finde siden igen, hvilket irriteret mig. Er en uofficiel udstilling for folk der kan deltage med en hund uden tavle, bare for sjov og få lidt bedømmelse eller noget? For det ville også være super spændende, da det er det jeg går mest efter. Det skal ikke være noget stort eller andet, men et arrangement hvor ens hund kan blive bedømt inden for racen altså.
Hvis folk kender noget til det må i gerne smide en kommentar med info, måske noget andet i kender til.
Jeg er helt blank på det her område, så så meget information jeg kan få jo bedre
Mange tak på forhånd, og god aften til jer derude!
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Mener dog at der er en udstilling for hunde uden tavle, men det er kun noget jeg har hørt.. Aner intet om den..
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 73
Men det kunne være man skulle se om der var noget andet så,
for hunde uden tavle. Det kunne være dejligt
jun 2012
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 73
det kunne være sjovt at prøve hvert fald
jun 2012
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
hihi, men pas på! Man bliver bidt af det udstilling dér, og før du ved af det står du med en hund der har stamtavle og bruger rigtig mange weekender på at køre land og rige rundt på udstillinger ;)))
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
Det er helt individuelt hvor meget man går op i det, nogle har alm tøj på og andre suits. Det jeg synes der er det fedeste er at hunden godt kan lide det. I baby og hvalpe klasserne må de godt være hvalpede og det skal ikke være perfekt der. Det er bare god øvelse for hunden.
Udstillinger er de officielle og skuer uofficielle, her kan du se dem alle (i DKK) http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=23
Udstillings spørgsmål?