{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lære at rulle - hvordan???
  • #1   6. feb 2008 få din hund til at dække. hav en godbid i hånden. før den langsomt over mod hundens rug så den følger hånden og tilter lidt. og så eller hele vejen rundt, hunsk at sige rul så den lære det på komando også. eddi var to dage om at lære det.. buffy to uger. men også mange kg man skal have med sig rundt syntes buffy.

håber du kan tyde hvad jeg mener

• #2   6. feb 2008 Mine forældres hund lærte det.

Jeg fik den til at sidde, så lægge sig. Jeg sad foran hunden med siden til, Med en lækker godbid førte jeg så hånden fra hendes snude og op rundt om hovedet. I starten kiggede hun efter hånden, men til sidst rullede hun om på ryggen. Her roste jeg så, mens hun lå stille. Så lavede jeg samme bevægelse igen, for at komme tilbage på maven, og roste her igen når hun rullede. Da selve bevægelsen var indøvet, gjorde vi det hurtigere mens jeg sagde rulle og roste. Hun fik selvfølgelig godbidden efter godt arbejde.

Til sidst gik det så hurtigt at rulle, at hun næsten nåede rundt inden man havde sagt "rul-le" færdig!

Det er vigtig at hunden er rolig og ikke helt oppe at køre, så bliver det noget underligt sjusk.

Det var sådan vi lærte det, garanteret nogen har en mere effektiv metode...

• #3   6. feb 2008 He he.. Det er jeg også i gang med at lære Vega smiley
    Jeg tager den i etaper, så starter med at hun dækker og så får jeg hende om på siden ved kommandoen død (så lærer hun jo også den!) Det sidste rul er ikke så svært.. Det er mere det at hun skal overgive sig til at ligge på siden og ryggen, men vha lidt nus på maven går det fremad..
    God fornøjelse..

Kommentér på:
lære at rulle - hvordan???

Annonce