hvalpen er meget bange for biler. hvalpen er meget bange for biler.
hej derude.
jeg har en lille lhasa apso hvalp på 9 uger der er hunderæd for biler. da jeg hentede hende for en uge siden havde hun endnu ikke opdaget de der biler, og gik roligt ud i forhaven der ligger lige ud til vejen hvor bilerne kører, og tissede og hvad hun ellers skulle.
men efter jeg har haft snor på hende for at gå tur med hende "derude" ved de farlige biler, er hendes angst blevet forstærket. hvis hun er igang med sit forehavende, og der kommer en bil, stopper hun det hun er igang med og drøner ind i huset.
jeg får jo svært ved at lære hende at går tur med den angst. i baghaven der styrer hun for vildt, der er slet ingen problemer. jeg har prøvet at sætte mig på hug sammen med hende ude på fortovet for at kigge på de der biler, men hun vil bare ind. skal jeg vente med at gå tur med hende ude i den store verden indtil hun er mere tryg ved forhaven? hvad mener i?
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 46
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Jeg satte mig på fortorvet med legetøj og godbidder en times tid hver dag.
Under en uge senere var hun bedøvende ligeglad med biler.
jan 2008
jan 2008
det vil sige at jeg som sådan ikke skal gå tur med hende, men nøjes med at vænne hende til bilerne. problemet er at jeg ikke kan komme langt væk fra bilerne uden at bære hende derhen, da de kører lige uden for vores havelåge.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Her er et godt eks. på hvor stort et ansvar en opdrætter har.
Opdrætter skal sørge for at hvalpen får love til at prøve så meget som muligt, inden den forlader kennelen / opdrætteren,
Der er ikke noget at sige til, at folk får problemer og at hunden er bange for dit og dat.
Det ansvar ligger hos opdrætteren, men desværre ser man det mange gang at opdrætteren, springer over hvor gærdet er lavest, og bare scoore kassen.
hvalpen er meget bange for biler.