{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Ang træning / klubber mm. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne stille jer et spørgsmål.
Som er:

Når i så gerne vil gå til træning med jeres hund, hvorfor stopper i så træningen, hvorfor bliver I ikke et fast medlem i den klub som man nu er kommet i.

Det undre mig bare, da de 6-10 gange man går på et lydighedshold, ikke er nok, er det fordi i ikke ved hvordan man bliver medlem af en klub, eller er det fordi i mener at det er nok , med de 6-10 gange…

Et fast medlemskab i en klub er fra ca. 500 kr. – 1500 kr. pr. år, og så kan man komme og træne sin hund, og få en rigtig træning der er fastlang.

Det kan måske også være fordi, i ikke synes i lærer nok, eller det er for ensidigt. At man stopper.

F.eks. I min forening / klub, betaler man 500 kr. årligt. Det er for træning, klubhus og alle de hjælpemidler og instruktører.. så det er ad billigt at blive og være medlem. Der bliver trænet 2-4 gange om ugen, det er med aften/nat træning på en virksomhed, der bliver lånt til formålet, der bliver trænet i skov, på mark, og på vores lydighedsplads

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang træning / klubber mm.
  • #2   14. jan 2008 nu er jeg så skiftet klub ved ikke om det gælder. Startede i Randers agility forening hvor Jeg kom på et hvalpe motivations hold med Bertil som var 1 år. Jeg havde meldt mig til et andet hold men skulle på dette skønt at jeg havde forklaret at hunden kunne sit stå dæk bliv gå på plads osv.
    Så vi brugte en del tid på at lære det vi kunne.
    Hunden kedede sig meget , hvilket jeg også gjorde.

Jeg valgte så at skifte til DCH da jeg kunne starte på noget agility uden en masse andre hold først. Følte man blev taget mere seriøst. Så nu er begge hunde meldt til i DCH.

• #3   14. jan 2008 Nu træner jeg fast i schæferklubben og er medlem af den. her er ingen problemer med at komme på hold eller få hjælp til selvtræning.

Men jeg ved efter jeg gik i DcH Roskilde, der var mangel på trænere. Når man havde gennemført et hvalphold var det ikke sikkert der var plads på næste og mange stod på venteliste.

Smadder ærgeligt da en længere pause får de fleste til at gå i stå og aldrig komme igang igen.

• #4   14. jan 2008 Jeg startede i Varde (og blev medlem) og havde regnet med at skulle fortsætte der. Træningen var jeg helt tilfreds med, men så kom der nye regler for muskelhunde og blandinger heraf, som gjorde at jeg måtte skifte (mundkurv + linetvang og målet var agility, så det hænger jo ikke sammen)

Startede så et andet sted, men der var træningen langt fra seriøs og det gik mere op i kaffe og kage i pausen,
    fremfor træning, så jeg måtte skifte igen.

Fandt et sted jeg er glad for og der regner jeg med at blive.

• #5   14. jan 2008 sarah and the turbo

Jeg kan da godt forstå, at du blev lidt irreteret, men der er jo en grund, til hvorfor man bliver sat på et begynderhold.

Det gør man også i min klub.
    F.eks. for at blive medlem hos os, skal man ha gennemgået lydighedskursus, inten hos os ellet i en tilsvarende klub.

Der næst kommer man så på et begynderhold, hvor man trlæner målrettet, og til sidst bliver bedømt i hver enkel øvelse. har man opnået minimum point, rykker man op, og kommer så på et kåringshold.

Det kåringshold træner også målrettet hen mod en kåring af hund og fører. og skal også ha opnået et minimun point.

Først nu bliver man så indstillet til den rigtigt kåring.

• #6   14. jan 2008 Jeg går gerne på havlpe motivation med mine hunde, når de er hvalpe, for at de kan møde fremmede hvalpe/ hunde under nogenlunde kontrollerede forhold.

Når holdet er færdigt, så træner jeg videre herhjemme. Jeg har foruden mine hunde 5 børn, så det kan godt være sejt at få plads til de par timer det tar at køre til træning-træne o.s.v.
    Udover det, så plejer en træningstime foregå, ved at træneren går rundt og hjælper, men hver gang han kommer til mig, så er kommentaren: " Det går jo fint- fortsæt sådan"..... Klappe mig på skulderen kan jeg godt gøre selv, det behøver jeg ikke betale for....

Jeg har også 4 hunde, og af en eller anden grund, så træner de forskellige hold jeg vil med på altid på samme tid.....Og jeg kan af en eller anden grund ikke træne på 4 hold med 4 hunde på samme tid.

Så foreløbig bliver det til hjemmetræning. Når børnene er lidt større, så vil jeg da gerne begynde mere fast til træning.

• #7   14. jan 2008 Oraklet .

Jeg kan god se at der er problemer med hvilken type /race hund man har,

Og ang. de lange kaffepauser, som bliver afhold, så kan man jo bare tage sin hund og lave forskellige lydighedsøvelser eller bare lege med hunden, indtil kaffepausen er over..

Men det er da godt at du har fundet et sted, hvor din behov bliver opfyldt.. Held og lykke med træning.

• #8   14. jan 2008 Nu kan det jo sagtens lade sig gøre at træne med sin hund uden at være medlem af en klub.

Vi stoppede midt i et hvalpekursus, fordi vi simpelthen ikke kunne bruge undervisningen til noget, men det betyder jo ikke at vi stoppede med at træne med vores hunde.

• #9   14. jan 2008 Jeg fortsatte med Luna i 3 år efter hvalpeholdet.

Vi er stoppet, fordi det keder mig (og dermed også Luna) og fordi jeg hellere ville lære min hund at lege med andre hunde og fordi jeg gerne vil møde nogle gode venner.

• #10   14. jan 2008 Babett -nu gik jeg der jo for at få hjælp til at træne min hund, når så trænerne sludrer og drikker kaffe selv i træningstiden så er der jo ikke meget hjælp at hente:o)

• #11   14. jan 2008 Annika C

Problemet er bare, når man træner hjemme, så kan man lave så mange fejl, fejl som man ikke selv kan se, det kan være med ens holdning, eller andet..

Men jeg kan da også se at du har nok om ørerne.. men held og lykke.

• #12   14. jan 2008 Jeanette *Køge *

Jeg kan da godt se, at det er det samme problem, som alle ligger i deres svar.

Det er føreren der keder sig, hunden den keder sig ikke, men hvis føreren har en negati holdning, så går det lige ned i hunden, og så bliver hunden også negativ.

Feks. mig selv, jeg synes også at det er kedeligt at køre det samme program de samme øvelser igennem for 100000 gange, selv om man ved at hunden godt kan dem..
    men man må så tage sig selv i nakken, og blive moptiveret, så man får det bedste ud af det..

• #13   14. jan 2008 Oraklet .

Så åbner man da munden og spørger om man lige gider at hjælpe med det der nu er problemmet..

Men selføllig at der altid nogen som heller vil hygge end at træne.. sådan vil det altid være.

• #14   14. jan 2008 Jeg træner på hold, fast et sted og kører selvtræning et andet sted.. Men har da været andre steder osse..

Jeg tar gerne ud og ser hvad man laver i andre klubber/træningssteder,samt tar på kurser..

Men syntes jeg ikke om den træning der sker et nyt sted,eller kan de ikke tilbyde mig det jeg oprindeligt kom for,stopper jeg da igen..

Spilder ikke tiden,hvor jeg ikke kan få nye input/eller rykke mig i forhold til træningen/hunden.

Jeg har altid min faste klub/træningkammerater men det skader aldrig at se noget andet

• #16   14. jan 2008 Lise ©

Hvorfor kunne du ikke bruge den hvalpetræning til noget??

Man bliver da aldrig fordygtigt til at træne og få hjælp til det.

Men det er igen hundefører der har en mening om hvad der er bedst.

• #17   14. jan 2008 Hulgaard.. ja eller osse er træningen sommetider ikke tilpasset nutiden smiley

• #18   14. jan 2008 Godt spørgsmål... Jeg har været tilknyttet den samme klub i snart 15 år og har i den tid set folk der er kommet og gået faktisk hele vejen rundt, jo selvf. mest blandt kursisterne men og blandt bestyrelse og trænere...

• #19   14. jan 2008 Jeg har skiftet klub mange gange, fordi de ikke har levet op til mine forventninger, eller fordi deres måde at træne på ikke har passet mig.
    Men de sidste to 1 1/2-2 år, har jeg trænet i samme klub, og der bliver jeg nok også.

Men derfor kunne jeg godt finde på også at træne i andre klubber, for at prøve andre former for træning.

• #20   14. jan 2008 Udover træning i den klub jeg er i, tager jeg osse til kurser hvis muligheden er det -man kunne jo lære noget nyt, og så synes jeg da det er dejligt at få lidt andre øjne til at se på hvad man laver:o)

• #21   14. jan 2008 Jeg gik til lydighedstrænning med Julle da han var llle. Jeg tog to omgange. Da han mentalt ikke var helt klar første gang.
    Uno fik vi først i maj og ham vil jeg ikke gå til noget med. For det første fordi at han ikke har brug for det og for det andet kan han ikke med andre hunde når han er i snor. Og han er heller ikke glad for fremmed mennesker når han har snor på.
    Jeg vil gerne starte på noget trænning med Julle igen. Men det skal ikke være lydighed. Satser på at vi starter på agillity til sommer med ham.

• #22   14. jan 2008 J. K

Man tilrette lægger jo en træning, efter et fast program, som skal motivere hunden.

Man tilrettelægger jo ikke for den enkelte hunde, for så har man da rigeligt at se til..

derfor er træningen altid alsigigt,

• #23   14. jan 2008 Oraklet .
    Faste medlem hos os, gennemgår en uddannelse som figurant, instruktør, og på et tidspunkt, kan man og blive dommer.

• #24   14. jan 2008 Babett -men jeg tror ikke lige Møffe er så egnet til den slags arbejde. Tvivler på hun overhovedet kan nå op til ærmet, og springe (er det 2,20?) kommer hun aldrig til *G*

Men synes altid det er spændende at se jeres træning -der er dælme styr på hundene:o)

Vi holder os til AG -og så lydighedskurser o.l. vi tager til

• #25   14. jan 2008 Hulgaard.. ja i man kører efter et bestemt mål med øvelsen,afl efter hvilket program man træner..

Men den der står som træner,skal da kunne tilpasse træningen efter den enkelte hund/fører da ingen er enjs og hvad der virker for den ene,er ikke ikke sikkert virker for den anden..
    Jeg tror netop at mange stopper træningen,fordi man slavisk følger et program..

Racerne skal jo osse trænes forskelligt

• #26   14. jan 2008 Oraklet .

Nu er det jo ikke hvad vi træner i og hvorfor. smiley

Der er jo en tråd om hvorfor man er holdt op med at træner eller hvorfor man vil træne.

• #27   14. jan 2008 Det er rigtigt:o)

Men er enig med stine i at træningen til en hvis grad bør tilpasses den enkelte hund. Ikke at der skal være 10 forskellige mål hvis der er ti på holdet, men måden man når til målet er jo ikke den samme for alle hunde (hvis det skal ske med succes i hvert fald)

• #28   14. jan 2008 Mon ikke, det også har ldit at gøre med, hvordan træningen er sammensat.
    Mange steder, specielt de private, er træningen jo lagt sådan, at man betaler for en kursusrække med et bestemt indhold - ofte familie-lydighed, og når det kursus er færdigt, starter et tilsvarende op.

Og så er det nok også lidt om, hvor meget det lige fanger. Personligt havde jeg aldrig drømt om, at jeg ville være en af dem, hvor hundetræninge er gået både i hoved og hjerte - beskæftiger mig med hundetræning 2-4 gange om ugen plus det løse, kurser osv.
    Selvom jeg slet ikke forstår, hvorfor folk ikke bliver grebet af det, så må jeg erkende det og acceptere det. Vi kan ikke alle være lige nørdede....

Og så vil jeg også sige, at det nok er lettere at blive grebet, hvis man træner henimod noget kronkret. Agility, IPO/BHP, DcH program og lignende.
    I det perspektiv går langt den meste træning jo med finpudsning - motiverende for nogen, demotiverende for andre..
    Jeg synes det er fantastisk ;o)

• #30   14. jan 2008 Stine M

Nu tog du det ud fra det jeg skrev tidligere, ang hvad vi gennemgår, i træningen..

Men alt skal jo være tilrettelagt, og træner og instruktør skal virklig lave deres forarbejde,

Der bruger jeg bla. 2 timer før jeg har et lydighedshold, så jeg ved hvad vi skal igennem i dag.

Men igen så bruger de forskellige klubber, deres eget program, og det program taeger man så udpluk far, på den nemme øvelser.. så de kommer til at side på rygraden af hf.

• #31   14. jan 2008 Oraklet, det kommer lidt an på, hvad man træner..

Træner man programmer, så er målet jo det samme. Det, der kan variere er det potentiale i forhold til point, som hund og fører har sammen.
    Der skal man selvfølgelig ikke stille urealistiske krav, men målet er altid det samme.

• #32   14. jan 2008 CH -Mente jo netop at selvom målet er det samme (f.eks. et bestemt DCH-lydighedsprogram) så er vejen dertil jo ikke altid den samme.

Jeg kunne da i hvert fald se da jeg gik på lydighedshold med Møffe, at måden dem med rotter fik deres til at apportere ikke fungerede ved Møffe. Og jeg havde aldrig fået hende til at tage noget i munden hvis jeg insisterede på det var sådan man gjorde.

Det var det jeg mente med at træningen til en hvis grad bør tilpasses den enkelte hund (selvom det er de samme øvelser de skal lære)

• #33   14. jan 2008 CH, kvinde, 33 år .

Kan kun give dig ret..

Men jeg tror at der er mange, man kan nøjes med 6-10 gange lydighed og så kan hunden det bare..

Derfor er et vigtigt at hf. selv er motiveret, og har en indstillig om at genneføre et program. hunden skal nok blive motiveret efter få gange, den har været på træningsbanen.

• #34   14. jan 2008 Oraklet, det er jeg fuldstændig enig med dig i!

Derfor er det også skønt for mig at se, at rækketræningen efterhånden er erstattet af individuel træning ;o)

Forresten har jeg lige en kommentar til et tidligere indlæg - jeg kan sørme ikke lige finde det, men det var en kommentar om, at træneren bare kom hen og konstaterede at det gik godt, og så forsvandt igen.

Men - formålet med individuel træning er jo, at føreren selv skal formulere de udfordringer vedkommende har, og så er et trænerens job, at give tips og vejledning til at komme videre.

Det er i min øjne ikke træneren, der har det overordnede ansvar for træningen, det er føreren. Træneren er konsulent og vejleder...

• #35   14. jan 2008 Hulgaard.. helt enig i,det skal være tilrettelagt.. har selv stået som træner gennem nogen år;-)
    Har smidt det på hylden pt..

Men der hvor jeg tror den går galt klubberne, og det er det du spørger ind til,er når man kun kører program og atter program,når det er nye hundeførere..

Hr og Fru jensen kommer med en forventning om at Fido skal lære nogen ting.. Dette er fint nok.. Men dete r dræbende,for alle hvis det er det samme og det samme hver gang.. Træningen skal være varieret
    Jeg ville f.eks dø hvis den stod på rækketræning,3 skridt frem,en sit,3 skridt frem,en dæk..

Generelt er der for mange kursister,til for få trænere i mange klubber og derfor kan man ikke overskue dem alle,hvis de skal arbejde med afstand og selvstændigt.. derfor mange stadig bruger den dræbende rækketræning og man taber i mine øjne mange på gulvet deraf..

Rækketræning kan være godt,i korte sekvenser,men dræbende i længden,samt mange kan ikke bruge drfitbeløning i den sammenhæng..

Snakker nye hundefører her..

Dette er blot et eksempel på,hvor jeg syntes den går galt

• #37   14. jan 2008 Oraklet .

Nu tager du en en øvelse som apportering..

Den øvelser er opbygget i flere elementer, men bare det at hunden heneter den og samler apporten op, er et storet skridt på vejen til det vil lykkes..

Men det er igen hvordan man ser på de forskellige øvelser, og om man selv er motiveret.

Er man ikke selv motiveret, hvordan skal hunden så blive det.

• #38   14. jan 2008 Stine M

Der er ikke noget i vej med rækketræning, da man kan variere den, f.ks. med en rundkreds, eller en firkant, ja det er jo kun fantsien der sætter grænsen.

Men som udgangs punkt, så tager man alderen og racen med i sin betrækning, og planlægning,

Men på den anden side, så vender hunden sig ret hurtigt til at der går en hund tæt på.

• #39   14. jan 2008 Hulgaard.. Du læser vist ikke helt hvad jeg skriver;-)

Vil smutte ud af tråden igen..

• #40   14. jan 2008 CH -mener ikke det var mig der skrev at træneren bare kom og kiggede og så at alt så fint ud (hvis den var til mig)
    Men det ene sted jeg trænede havde jeg en fornemmelse af at de i virkeligheden bare havde en hyggeklub hvor hunde var velkomne.

På papiret var der et bestemt mål, men når det kom til stykket, så var det ikke noget man rigtig arbejdede hen imod alligevel. At der er tricks osv med i træningen er helt fint med mig, men arbejder jeg henimod at min hund kan lydighed klasse x så er det lidt træls når tiden går med snak (om alt andet end hunde), spise kage og drikke kaffe, og lære hunden at rulle rundt.

Når man så havde spørgsmål til en øvelse man så (selv) trænede med hunden, ja så kiggede træneren men havde sådan set intet relevant at sige andet end at man skulle lokke hunden med godbidder, og det skulle vre på hundens præmisser.
    -ja det er jeg jo for så vidt enig i (at det skal være på hundens præmisser) men jeg vil jo gerne vide HVORDAN jeg så lærer den øvelsen på dens præmisser.

• #41   14. jan 2008 Babett, det er ikke selve rækken, der er problematisk.

Det, der er problematisk er, at det ikke er hundeførerens konkrete udfordringer, der trænes fra gang til gang. - Nogen hunde lærer noget i en fart, andre skal have den serveret på flere måder, før tingene glider.

Den intensive kontakt, den symbiose, der gerne skulle opstå mellem hund og fører er vanskelig, når mange skal gøre det samme på samme tid - og samtidig modtage instruktioner.
    Jeg synes, at det eneste føreren skal koncentrere sig om, er den konkrete øvelse, han har gang i. Mens han træner skal der ikke være noget forstyrrende, men derimod er det en fordel hvis træneren og eventuelt et par træningskammerater observerer og kommenterer, når øvelsen er afsluttet.

Det kræver, at træneren er kreativ, er god til at læse både hund og fører og har en god formidlingsevne.
    Til gengæld kræver det minimal tilrettelæggelse, da det er helt forskellige problemer hundeførerne på et hold slås med...
    Til gengæld er det meget motiverende for føreren.... Og dermed hunden ;o)

• #42   14. jan 2008 Oraklet, i sådan et tilfælde ville jeg skifte klub/kreds og finde et sted med et større engagement..

Jeg selv træner langt pokker i vold væk fra hjemmet, fordi jeg har valgt et sted, hvor engagementet er i top og hvor trænerne er dygtige og kreative.. ;o)

• #43   14. jan 2008 CH -jamen det gjorde jeg osse ret hurtigt. Nu træner jeg ca 3 kvarters kørsel fra hvor jeg bor. Tilgengæld går jeg osse hjem hver gang med en fornemmelse af at vi rigtig har fået noget at arbejde videre med:o)

• #44   14. jan 2008
    CH, kvinde, 33 år .

Jeg kan godt se det når du siger det på denne måde..

Men jeg jeg har det bare i tanken, og så prøver at forkorte det lidt..

Men eller er vi helt enige i det.

• #45   14. jan 2008 Oraklet .

Der var på et tidspunk hvor jeg kørt 240 km. (frem og tilbage ialt.)

Hvor jeg kørt fra Vordingborg til Frederikssund, for at træne babett som redningshund, for det var et rigtigt godt sted som jeg havde fået anbefalet af andre, redningshundefører..

Så man kører derhen vor man kan få en god træning og hvor der bliver givet tid til en.. men igen så skal man selv vise at man er motiveret til at deltage i træning derforgår.

• #46   14. jan 2008 Babett -helt enig.

• #47   14. jan 2008 Jeg synes personligt lydighedstræning er r*vsygt..

Ville godt køre langt efter sportræning, HVIS jeg havde muligheden, hvad jeg ikke har, da jeg kun har bil til låns..

Så pt gør vi ikke noget..

• #48   14. jan 2008 Jeanette, jeg forstår det slet ikke..

Jeg synes lydighedstræning er det allerfedeste..

Det der med, at man med små bitte tricks og bevægelser kan "lokke" en hund til at gøre noget, der er fuldstændig unaturligt for de, samtidig med, at den næsten ikke kan vente med at få lov til at gøre det - DET er da fantastisk!

At en hånd det forkerte sted, kan give hunden uvaner, og at hånden flyttes, kan fjerne uvanen på et øjeblik.. .Uhhh, det er dejligt...
    At lære at se og genkende disse bittesmå nuancer, der har enorm betydning for hunden og samtidig forstå, hvor følsomt et apparat en hund er, når det kommer til sansning...

Ja, jeg er vild med det ;o)

• #49   14. jan 2008 Jeanette *Køge *

Det er da fint at du er interseret i sporsøg mm.
    men igen så kommer lydigheden og ind her.

Lydigheden kan man ikke undværer, selv om man synes og mener at det er sindsygt.. og træls..

Men lydigheden viser sig igen at den skal bruge på spor og i felt, samt i runderinge. er og i stop.

Er lydigheden ikke på plads, så kan det gå grugeligt galt.

Så lydigheden skal være på plads først inden man kaster sig ud i andre større ting..

• #50   14. jan 2008 CH -aner man en smule nørderi der *G*

Var nu osse glad for lydighedstræningen. Synes det gjorde en kæmpeforskel for Møffe og mig, osse hjemme og i vores forhold til hinanden, samarbejde osv.

Var så nødt til at vælge AG eller lydighed pga mine arbejdstider, men nu hvor det er ændret har jeg planer om at starte op me lydighed igen.

• #51   14. jan 2008 Nu er Luna jo lydig.. Vi HAR som sagt gået til træning i 3½ år *S*

Og jeg ville ikke have hende løs, hvis hun ikke lystrede..

Og jeg vil da helt klart også tage et år eller to med den næste hund.. Men ellers ikke..

• #52   14. jan 2008 Oraklet, joo, jeg må nok erkende, at jeg har ramt nørd-stadiet ;o)

Men nu er BHP og IPO jo også to grene i hundesporten, hvor præcision vægtes højt. Til en prøve mister man point, hvis en hund sætter sig skævt foran en i apporteringen, eksempelvis, og derfor er det fokus vigtigt - og ofte er det bittesmå ting, der afstedkommer, at hunden laver disse små fejl.

Elsker at analysere fejlen og rette op på den... Det er rigtig fedt ;o)

• #53   14. jan 2008 Jeanette her kommer jeg så med en tilståelse - for vores hund er ikke specielt lydig, når han er hjemme.
    Til gengæld er han virkelig god til det lydighedsprogram, han træner..

Lydighed er for mig ikke bare at en hund lystrer.... Så ville det også være kedeligt for mig, tror jeg ;o)

• #54   14. jan 2008 CH -jeg synes så tilgengæld at det er fedt at se jeres træning (eller videoer af den er det jo mest blevet til)
    ;o)

• #55   14. jan 2008 Ja, Ik` Oraklet!

Man bliver så imponeret over den der intensitet og præcision. Derfor er det jo også hamrende sjovt, når man er med til at skabe den og finde ud af, hvordan man får det så godt som muligt..

Ja, jeg bliver helt høj af det ;o)

• #56   14. jan 2008 Nemlig -og så at se hvor tændte hundene er. Der er altså noget særligt ved at se dem, når de står og venter på at få lov hehe

• #57   14. jan 2008 C H: Jeg prøver at træne lidt i hverdagen, når vi går tur.. Men den svipser for det meste, for hov.. så er vi hjemme *S*

Og lineføring er godt nok dødens pølse..

• #58   14. jan 2008 Jeanette, jeg tror simpelthen, at nogle træner formår at dræbe lineføring ;o)

Hører det ind i mellem, at folk er dødtrætte af det....

Det er synd, for det er også en flot øvelse hvis man giver sig hen til den og opnår den kontakt til sin hund, som god lineføring indebærer ;o)

• #59   14. jan 2008 Ja det er du ikke den første, der siger *G*

Jeg kan fortælle at til de konkurrencer vi deltog i (DcH), der fik vi ALTID fratrukket på lineføring, og sit og stå øvelserne *G*

Hun sakker bagud altså.. hun trækker ikke fremad.. men "hænger" en ½ meters penge efter mig *G*

• #60   14. jan 2008 Ja, det er jo ikke det smukkeste i verden ;o)

Meeen - med en mor, der ikke synes det er speicielt sjovt, så er det også halvsvært for den lille hund ;o)

Jeg ved ikke hvordan labber har det med drift, men en schæfer er jo til at lokke til at gå fantastisk med en bold...

HOV - labber og mad... Man må da kunne få en lab til at gå fantastisk med godbider ;o)

• #61   14. jan 2008 Synes det var skod det agility vi gik til.
    Folk havde IK en skid styr på hundene og de for rundt og stjal godbidder jeg havde lagt på "platformen" osv.
    De ødelagde det hele for alle andre. Når vi var i gang med at løbe, kom der pludselig en løs hund farene og ejeren lige efter midt i det hele.
    Og det var HELE tiden
    Så da sæsonen sluttede, ville jeg finde en ny klub, men det blev aldrig til noget da vi pludselig skulle flytte osv.

• #62   14. jan 2008 Godbidder er "SAGEN"!!! Meeen dem må man jo ikke bruge til konkurrencer..

Jeg kan få Luna til at gå en perfekt på plads - løs- når vi passerer andre med hund i snor på vores gåture..

Hun ænser dem ikke et blik, så længe jeg går med min hånd knyttet (kan godt have glemt godbidder derhjemme) eller har en godbid fremme.. Og så går jeg og sludrer med hende samtidig *G*

Men uden guffer... forget it!

• #63   14. jan 2008 Anita Æ

Jo man er man der ikke for at lærer det, det er jo ikke alle der er lige prof fra starten af, så sller skal jo lærer det, og det er jo nok også derfor de kommer der.

• #64   14. jan 2008 Babett -de fleste steder er der krav om at man skal have gennemført et lydighedskursus inden man må starte til AG -og så skal hunden være indkaldsikker.

At det smutter en enkelt gang at hunden løber ind på banen er jo hvad det er, men hvis det mere er reglen en undtagelsen, så skulle man nok lige vente med AG

Det er SÅ forstyrrende for de andre, g har man som jeg, en hund der ikke rigtig kan li' andre så er det da møgirriterende konstant at skulle "kaste sig over" sin hund, fordi andre ikke kan styre deres (min tager ikke kontakt til de andre)

• #65   14. jan 2008 Jeanette, tricket er jo, at bruge godbidderne så meget og så intensivt i både kontaktøvelser og fri ved fod/lineføring, at hunden ganske enkelt TROR, den får guffer på konkurrencedagen også...

Man starter jo med masser af guffer og lige foran næsen på den. Langsomt trapper man lidt ned på mængden af gufferne, øger intervallet for belønning og fjerner guffen så hunden ikke kan se den.
    Stadig belønner man ofte men uventet... - varierende intervaller...

På den måde aner hunden ikke, at den ikke bliver belønnet på dagen ;o)

• #66   14. jan 2008 eehm, ja.. det ku være..

Men vi er ikke længere medlem af DcH, så ikke flere konkurrencer:-)

Ville gerne træne i DRK men det kræver at jeg har bil..

• #67   14. jan 2008 Jeg træner selv i DCH Østjylland og har trænet der i et par år.Og er tilfreds med det, jeg køre lydighed samt vores konkurrencer der.Vi er så starte på nye hold og vi træner hver lørdag om vintren,og 1 gang om ugen om Sommeren.Men jeg træner så 2 gange om ugen om sommeren,da jeg har 2 hunde.Men man ser også mange gange at folk kommer nogen gange,og så stopper de.Og det er synd for de hunde.Men mange gange tror de folk der kommer med deres hunde,at det er træneren der skal træne deres hunde.Og det er det jo ikke,jeg træner selv med mine hunde hver dag,for at vi kan opnå nogen gode resultater.Man kan vel godt sige jeg er bidt af hundesporten og har ingen planer.Om at forlade den.Jeg vil sige det problem Dch i vores forening har er at der er for mange,af de nye træner der ikke bryder sig om Schæferhundene og det er synd både for hundeførene der har dem og for hundene.Jeg tror mange gange det er fordi de ikke rigtigt ved hvordan de skal tackle schæferhunden der.

• #68   14. jan 2008 Anita Æ: Det lyder godt nok ikke som et godt sted at træne agility. Der hvor jeg træner sker det stort set aldrig at der er en hund der stikker af fra føreren. Der er så også et krav om at når man starter skal der være en god kontakt mellem hund og fører.
    Der bliver gjort rigtig meget i at træne i små momenter, så hunden bliver belønnet ofte og derfor slet ikke har tid/lyst til at stikke af.

Jeg er også en af dem der synes rækketræning er dræbende. Bla. fordi, som Stina skriver, at det kan være svært at belønne med bolden eller rusketing midt i det hele, hvis det er det man har brug for... Og så har jeg altid en følelse af at jeg er nødt til at hænge i med resten af rækken og det får min hund absolut ikke noget positivt ud af...

• #69   14. jan 2008 Og så tilbage til det tråden drejede sig om...
    Grunden til at jeg er sprunget mellem flere forskellige klubber er at da jeg startede til motivationstræning med min hund, startede jeg i en klub, hvor jeg absolut ikke brød mig om træningen. Trænerne kunne desuden ikke rigtig svare på nogle af de spørgsmål, der blev stillet. Valgte derfor at stoppe efter fem gange og skiftede til en ny klub, hvilket er den jeg nu træner agility i.

Jeg er desuden bare en nysgerrig person og har derfor også gået på et par private træningspladser, for at prøve noget. Selvom det generelt har været dyrere, har det også givet meget mere. Bla. fordi vi højst har været seks på holdet...

Kommentér på:
Ang træning / klubber mm.

Annonce