614 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

nogen gode ideer (søg) nogen gode ideer (søg)

Til hvordan jeg laver søg med mine hunde.. De elsker det bare... Lige nu, bruger vi, plastik kopper, hvor jeg lægger en godbid i en af dem, sætter kopperne oveni hinanden osv. og så lægger jeg godbidder rundt i haven. Har den der bold, men den gider de ikke rigtigt.... Men kunne godt tænke mig nogle flere ideer..Nogen der har nogle gode nogen ??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nogen gode ideer (søg)
  • #2   20. nov 2007 pinky babs>> hvordan gør man lige det ?? :o)

• #5   20. nov 2007 Hej Uni

En rigtig god ting, er også at lade dem søge "i højden". Når I er ude at gå tur, så find evt. et træ med rigtig ujævn bark og fordel godbidder så højt op som de overhovedet kan nå på bagbenene.

Det samme hvis de søger i haven - så sæt godbidder fast på grene mv. over jorden.

Man kan også købe de små marmeladeglas (HELT små) lave huller i låget, når de er tomme, og putte guf i. Hunden skal så finde dem og markere - og så åbner man og lader dem få guffen. På den måde bliver en selvstændig øvelse også til en samarbejdsøvelse smiley

• #6   20. nov 2007 uuh ha, hvordan lærer man dem at markere når de har fundet noget??. Eller gør de det helt automatisk??.... Jeg tog også engang en plastik flaske, og puttede katte piller i, det syns zitca var evig sjovt... :o)

• #7   20. nov 2007 Du kan også gemme ting i høj buskskask,og bede dem om at søge efter de ting du har lagt.Samt gå noget spor med dem det trætter,dem mentalt.

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #9   21. nov 2007 Overvej hvad det er du vil med søgearbejdet.
    Vil du lære hunden at rundere/eftersøge efter personer og genstande i skov eller lignende?

Lær hunden at giv hals af en person når personen står tæt på og du giver kommandoen ronder, personen belønner så hunden med godbid eller (i mine øje bedre) med ruske/hive leg med bold/bidepølse.
    Når hunden kan det løber personen lidt længere væk, måske hen til et træ og du sender hunden afsted med kommandoen ronder og den løber ud og giver hals, til at starte med belønnes den med det samme og efterhånden først når du kommer der ud.
    Så gør du det ellers sværere og sværere, personen halv skjult, personen hel væk bag træet, personen længere væk og længere væk og en dag kan din hund eftersøge et stort skovareal eller lignende og finde en person.
    Undervejs i forløbet når hunden er helt sikker i markeringen/halsgivningen kan du hænge en jakke op med belønningen i, som til at starte med er synlig for hunden og så lave det på samme måde som da du startede med rondering på en person.

Det tager tid og kræver meget træning, men når det virker er det squ fedt.
    Min hund (som snart er 2 år) er ved at have godt styr på det og kan afsøge skove/bygninger med mere om dagen og når det er mørkt og markere genstande og personer han finder.

mvh
    Claus

Kommentér på:
nogen gode ideer (søg)

Annonce