{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Hvem ved noget om Agility ?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa :o)

Jeg ville bare gerne høre om nogen ved hvornår man må starte med træne med sin hund og melde sig ind i en klub..
Har hørt noget om ledene på hunden skal være færdig vokset osv !
Er der også nogen der ved noget om hvor man kan melde sig ind i en klub i københavn ! ???

Håber i kan hjælpe
God uge til alle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem ved noget om Agility ??
  • #1   19. nov 2007 Mener, at der findes en gruppe, hvis du ikke får svar her ;O)

  • #2   19. nov 2007 Ok.. tusind tak :o) Ved du hvad gruppen hedder eller hvor man kan komme i kontakt med dem ?

  • #3   19. nov 2007 det er forskelligt fra klub til klub, hos os skal man have en hvis portïon lydighed...

  • #4   19. nov 2007 Den klub vi har gået i var min. alderen 1 år.

    Din hund skal helst være rimeligt lydighedstrænet inden.


  • #5   19. nov 2007 hunden skal være minimum 1 år. dog har nogle klubber "sandkassehold" eller begynderhold. de fleste kræver som Patricia siger - lidt lydighed, da de jo skal løbe unden snor og dirigeres rundt.
    jeg ved ikke med København, men prøv med Dch eller DKK


  • #6   19. nov 2007 De fleste klubber vil først tage hundene ind når de er 1-1½ år, da de ikke må spring før de er udvoksede.

    Det er dog muligt at træne med sin unge hund, men det kræver, at man har kendskab til hvad man gør på en bane og det vil ikke være muligt at træne med på et almindeligt hold, fordi man skal undgå at springe, feltforhindringer og slalom.

    Men man kan træne masser af handling og teknik med sin unge hund.


  • #7   19. nov 2007 Ja som de andre siger, mindst et år før du starter agility, men du skal også have en del lydighed på din hund, så det kan du jo træne indtil du kan gå ti AG.
    Men et godt råd, bliv skrevet op nu, der er enorm lang ventetid til et AG hold


  • #8   19. nov 2007 Det er rigtigt at hunden skal være min. et år, men man kan sagtens træne agility-relaterede ting inden. For eksempel fremadsendelse, touch (blive stående med forpoterne på et eller andet felt) til brug til indlæring af felter, løbe både på højre og venstre side af dig og så bruger jeg for eksempel zigzag mellem mine ben og dreje rundt om sig selv begge veje, til opvarmning.
    Som Maj-britt L siger så bliv skrevet op nu, for der er rigtig lang ventetid mange steder...


Kommentér på:
Hvem ved noget om Agility ??

Annonce