{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hvem ved noget {{forumTopicSubject}}

om pindsvin???

Vi har et pindsvin boende i haven, og det har vi haft i, hvad vi ved af, 4 måneder, men sikkert meget meget længere tid.
Det går fint med Bergkamp og pindsvinet, de kan godt gå i den samme have uden at generer hinanden...
men om 3 uger henter vi ny vapser, og så synes vi ikke det er så smart at have det lille søde pindsvin boende.
Så igår aftes kl 24 da pindsvinet dukkede op midt på græsset, som den ofte gør, for at sove, fik jeg den op i en flyttekasse.

Men så var det jeg tænkte: hvor skal jeg egentlig sætte den ud???

Bor de på marker eller i skov?? Hvad er bedst??
Eller er det bedst a tringe til de der pindsvine-rescue-folk og lade dem tage sig af det??

I morges da jeg ville se til pindsvinet, ja da var det væk!!
Manden mener det er hoppet ud af flyttekassen, men kan pindsvin hoppe? Og så højt?
Jeg tror nu det er kravlet ud af de bitte små huller der er i bunden på kassen, kan pindsvin gøre sig tynde ligesom mus kan??



http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=29119


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem ved noget
  • #1   31. aug 2008 jeg tror dem her kan hjælpe: (link fjernet)

  • #3   31. aug 2008 jeg synes du skal ringe til pindsvine venner.. dem kan du nok google.. Jeg fant engang et pindsvin og kørte det ned til sådan en pindsvine ven, hun sagde det var vigtigt at det blev sat ud i sit eget område når den var rask, så de er åbenbart terriotale .. så det er nok ikke godt hvis du bare dumper ham i et fremmede terretorie, så bliver han jo nok jagtet....

  • #5   31. aug 2008 Betina * smil til verden * - det er dem jeg har linket til smiley

  • #6   31. aug 2008 Charlotte -lopper er intet problem for pindsvin har deres helt egen slags lopper som ikke kan leve på hunde:o)

    Jeg ville heller ikke være så bange for den nye hvalp. Men hvis du ikke ønsker den i haven, så ring til foreningen pindsvinevenner, de kan med garanti fortælle hvor det er godt at sætte den ud.
    Pindsvinene skal snart i hi, så hvis du vil flytte den så skal det snart til at være, så pindsvinet kan finde et godt sted at overvintre.


  • #7   31. aug 2008 Ja, det var lige præcis de der pindsvine venner jeg havde tænkt på...
    måske de kunne bruge pindsvinet hvis de f.eks. har efterladte pindsvine-unger... ved det ikke... aner ikke noget om pindsvin.

    Charlotte: Synes ikke det er så smart fordi pindsvinet er nærmest blevet tam og er ikke så bange for Bergkamp, så det kommer ofte frem fra skjul og ligger bare midt på græsset. Og hvis vapser så vil lege med det, ja så er det lige en tur til dr. dyr.
    Bergkamp gider ikke løbe gennem f.eks. vores vildt bed eller sik-sakke gennem buskene i haven, hvor jeg tror pindsvinet gememr sig om dagen, men en vapser vil sikkert gerne løbe mere "off-pist" end Bergkamp gør, og kan ikke lide tanken om vapser der løber over pindsvinet og piggene gennem poterne.

    Det ville da være dejligt de bare kunne lade hinanden være, men jeg tør ikke tage chancen.


  • #8   31. aug 2008 Michelle: ok, god pointe med overvintringen...
    nu smuttede pindsvinet jo denne gang, men næste gang det dukker op må jeg fange det igen, og denne gang i en god flyttekasse og lukke den. Og så ringer jeg til de der pindsvine-venner.
    Det var da også trælst det smuttede væk!! Fatter ikke det kunne det.


  • #10   31. aug 2008 Pindsvin hører til i naturen og efter min mening skal hunde lære at omgåes dem gerne så tidligt som muligt. Hvis du flytter et voksent pindsvin risikerer du at sætte det ind i et andet pindsvins territorie. De er ikke farlige for en hvalp.

  • #11   31. aug 2008 Ceteris: Skagen?? Ah, godt nok synes jeg pindsvinet er noget så kært og det hygger sig jo i haven... er faktisk lidt ked af at skulle af med det!! Og jeg vil da det helt sikkert det bedste for det, og vil også gerne køre til et dejligt sted ved enten mark eller skov... Meeeeen... skagen... *GG*


    Hmm.... måske jeg skulle give det en chance med pindsvinet og hvalpen sammen???
    Jeg passer ofte hunde herhjeme, og sidst da rullede den hund jeg passede sig i Pindsvine-lort... det synes jeg jo ikke er så super smart.... det har Bergkamp aldrig gjort...
    hmmm... jeg må træne hvalpen til at være ligeglad med både pindsvin og pindsvine-afføring.


  • #12   31. aug 2008 ok...

    tusinde tak for alle jeres svar!!

    Jeg giver det en chance.

    Det går jo godt med Bergkamp og pindsvinet.


  • #13   31. aug 2008 Miss FC
    Har du ik et billede af jeres kommende hvalp? Vil SÅÅÅ gerne se :-)))


  • #14   31. aug 2008 jeg har lagt to halve paller ude i min have - også puttet halm og tørre blade ind i og herefter dækket det til så de ikke kan ses... der elsker pindgrisen at bo inde.. så bor den i hulrummet...

  • #15   31. aug 2008 Izabella:
    Vi kører ud til kennel souvinier om 5 minutter for at vælge Almunia...
    ih... har SÅ mange sommerfugle i maven!!!
    Og naturligvis har vi kamera med!!! Så hun bliver oprettet idag eller imogen... nok allerede idag!! ;0)
    Så hold øje...



    Hundemutter: vi har et kæmpe vildt-bed jeg tror pindsvinet bor i... det er helt tilgroet og de bliver ikke forstyrret af os der ordner bede fordi netop det bed bare passer sig selv. ;0)
    Men rigtig god ide med pallerne.


  • #16   31. aug 2008 Miss FC
    Hvor er du HELDIG :-), rigtig god fornøjelse!!! Glæder mig til billeder!!


  • #17   31. aug 2008 Miss FC
    Så har jeg luret på kennelens hjemmeside..... Uha, det bliver da svært at vælge hva??? smiley


  • #18   31. aug 2008 Izabella: det var SÅ svært!!! Var næsten ved at tude over forvirring og frustration over jeg bare ikke kunne vælge.
    Til sidst måtte jeg glemme analyserne og følge mit instinkt og hjerte...

    så Almunia er nu valgt... og jeg opretter hende om få minutter. ;0)


  • #19   31. aug 2008 Nøøøj, hun er sød, tillykke med hende, bliver helt hvalpeskruk:-)

Kommentér på:
Hvem ved noget

Annonce